DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 Autor: Katka Česalová Datum: 14. 1. 2014 Cílový ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

Časové údaje die Zeitangaben
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Zeitangaben Střední průmyslová škola Otrokovice
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
NJ - konverzace Určování času.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_02
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor:Mgr. Jakub Lukeš Předmět/vzdělávací oblast: Německý jazyk Tematická oblast:Gramatika Téma:Číslovky Ročník:1. – 4. Datum vytvoření:Duben 2014 Název:VY_32_INOVACE_ NEJ.
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NJ - gramatika číslovky.
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Určování času Mgr. Monika Vybíralová.
P E X E S O 1 Čísla 1–15 4 hráči 2 hráči Popis hry:
9. LEKCE (9. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
3. LEKCE (3. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 3. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Tagesablauf I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 7. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_445 Nj/7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Liobochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_22_NJ_ZAHLWÖRTER1-10 Téma ZAHLWÖRTER.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_23_NJ_ZAHLWÖRTER11-20 Téma ZAHLWÖRTER.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
Wie spät ist es? Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Mgr. Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.7.21 Téma: Wie spät ist es? EU PENÍZE.
Číslovky základní VY_32_INOVACE_02-07 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 2: Die Stadt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Určování časových údajů VY_32_INOVACE_02-09 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Němčina pro jazykové školy nově 1.
ČASOVÉ ÚDAJE.
Němčina pro jazykové školy nově 1
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Prezentace je určena k opakování německé gramatiky - číslovek,
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Označování času v němčině
Wie spät ist es? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zahlen VY_22_INOVACE_07_123 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Transkript prezentace:

DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník: 6. – 9. ročník

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk, ročník Tematický okruh: Slovní zásoba Téma: Určování času Metodický list/anotace: žáci se seznámí se základní i rozšířenou slovní zásobou na téma Určování času Očekávaný výstup: žáci si zařadí základní slovní zásobu do své aktivní slovní zásoby a rozšířenou do pasivní, případně také aktivní slovní zásoby Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 11 – 15 let

Pozor – rozlišujeme: die Uhr – hodiny, hodinky – přístroj die Uhr – okamžitý časový údaj B.: es ist vier Uhr = jsou čtyři hodiny x die Stunde – časový úsek (od – do) B.: eine Stunde dauert 60 Minuten = jedna hodina trvá 60 minut

ZAPAMATUJEME SI: das Viertel = čtvrť, čtvrtina – podstatné jméno – píšeme velkým písmenem i při určování času – tam neuvádíme člen halb = půl – píšeme malým písmenem – číslovka die Hälfte = polovina – podstatné jméno – ve spojení s určováním času se nepoužívá

Wie spät ist es? = Kolik je hodin? Es ist zwei Uhr. Es ist vierzehn Uhr. Es ist Viertel drei. Es ist zwei Uhr und fünfzehn Minuten. MŮŽEME NAPSAT I ODPOLEDNÍ ČAS: Es ist vierzehn Uhr und fünfzehn Minuten.

Es ist halb vier. Es ist drei Uhr und dreißig Minuten. Es ist drei Viertel fünf. Es ist vier Uhr und fünfundvierzig Minuten.

vor = před Es ist fünf Minuten vor zwölf. Es ist elf Uhr und fünfundfünfzig Minuten. nach = po Es ist zehn Minuten nach zwölf. Es ist zwölf Uhr und zehn Minuten. Es ist fünf Minuten vor Viertel eins. (Můžeme různě kombinovat.)

PAMATUJEME SI: Při určování času používáme předložku UM: B.: Wann kommst du zum Meer? Ich komme um fünf Uhr. Um wieviel Uhr kommt Peter? Peter kommt um Viertel sechs. Und wann kommen die Eltern? Die kommen um halb sechs. Dann sind wir dort endlich alle!

Úkol 1: Napiš správně alespoň jedním způsobem časy:

Řešení: 1. Es ist halb vier. Es ist drei Uhr und dreißig Minuten. 2. Es ist Viertel drei. Es ist zwei Uhr und fünfzehn Minuten. 3. Es ist zwölf Uhr. Es ist vierundzwanzig Uhr. 4. Es ist drei Viertel acht. Es ist sieben Uhr und fünfundvierzig Minuten.

Řešení: 5. Es ist zehn Uhr. Es ist zweiundzwanzig Uhr. 6. Es ist fünf Minuten nach sieben. Es ist sieben Uhr und fünf Minuten. 7. Es ist zehn Minuten vor acht. Es ist sieben Uhr und fünfzig Minuten. 8. Es ist Viertel sieben. Es ist sechs Uhr und fünfzehn Minuten.

Úkol 2: Přelož do němčiny: 1)V kolik hodin přijdeš domů? 2)Přijdu domů v šest hodin. 3)A v kolik hodin je večeře? 4)Večeře je o půl sedmé. 5)Kdy jdeš dnes spát? 6) Dnes jdu spát ve tři čtvrtě na deset. 7)V kolik hodin jede autobus? 8)Autobus jede v 7.05.

Řešení: 1)Um wieviel Uhr kommst du nach Hause? 2)Ich komme nach Hause um sechs Uhr. 3)Und um wieviel Uhr ist das Abendbrot? 4)Das Abendbrot ist um halb sieben. 5)Wann gehst du heute schlafen? 6)Heute gehe ich um drei Viertel zehn schlafen. 7)Um wieviel Uhr fährt der Bus? 8)Der Bus fährt um sieben Uhr und fünf Minuten. Der Bus fährt fünf Minuten nach sieben.

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.