Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Počítačové hry a animace Cvičení 1 – Unity3D. (2) Představení Unity3D game engine + level editor, script editor rapid.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Počítačové hry a animace Cvičení 1 – Unity3D. (2) Představení Unity3D game engine + level editor, script editor rapid."— Transkript prezentace:

1 Počítačové hry a animace Cvičení 1 – Unity3D

2 (2) Představení Unity3D game engine + level editor, script editor rapid game development, podpora prakticky všech platforem scene-graph + per game object script (C#, JavaScript) Free a Pro licence –Free pro nekomerční použití a malé týmy –placená plnohodnotná Pro licence –Free je ožezaná o část funkcionality.

3 (3) Proč Unity3D? vhodné pro projekty rozsahem bodobné PHA semestrálce poskytuje vhodnou úroveň abstrakce, složitost odpovídá potřebám studenta PHA čisté API spousta dokumentace, tutoriálů jednoduché sdílení assetů mobilní platformy, konzole, Linux,...

4 (4) Alternativy? Lowlevel knihovny (čisté DX, OpenGL, vlastní FW,...) –Tým za semestr typicky nějak odladí načítání modelů a nějaké to vykreslování, ke gameplay se vetšinou nedostane. –Zájemci: PGR2, bakalářka/diplomka na DCGI ;) Highlevel knihovny, jednoduchý engine (XNA, Ogre3D,...) –Rešení četných bugů, nedostatek funkcionality, tým se vetšinou ke gameplay dostane. Obrovské AAA engine (CryEngine, UDK,...) –Tým většinou za semest nestihne enginu porozumět, plave v příliš složitém editoru, nemá k dispozici kvalitní dokumentaci atd.

5 (5) Unity Asset Store Hra = Engine + Assety Asset: –jakýkoliv stavební blok hry –model, textura, materiál, zvuk, chování nepřítele, skript,... možnost stahovat/kupovat přímo v editoru pravidla předmětu: –multimedialní assety vlastní + free –skipty pouze vlastní obrovská výhoda Unity3D

6 (6) Skriptování v C# Unity podporuje skriptováni v C# a JavaScript (resp. nadstavbu JS). V PHA budeme psát v C#. Potřeba pro: –menu, gui, kameru –herní logiku, –AI –multiplayer,... Netřeba řešit: –načítání assetů, změnu levelů, –herní smyčku, vykreslování, přehrávání animací, –lowlevel síťové komunikace,...

7 Praktická část - instalace (7)

8 Praktická část - registrace (8)

9 Nastavení projektu - verzování U placené verze je dostupný Asset Server. –nemáme, nechceme, máme vlastní SVN, git,... defaultní chování editoru: –spousta binárních metadat v jednom adresáři (Library) –nevhodné pro verzování –nutno změnit (9)

10 Nastavení projektu - verzování (10)

11 Nastavení projektu - verzování Unity vytvoří automaticky v projektu adresáře: –Assets, ProjectSettings, Library, Temp Co je potřeba „dávat do SVN“? –Assets, ProjectSettings –btw. všechny reporty, dokumentaci atd. v pdf... Co „nedávat do SVN“? –Library, Temp Dodržujte štábní kulturu v repozitáři! –pořádek ve složce Assets – viz vzorový projekt (AngryBots) (11)

12 Seznámení s editorem Praktická ukázka... –Scene graph –GameObject, components –Prefab –jednoduchý C# script (12)


Stáhnout ppt "Počítačové hry a animace Cvičení 1 – Unity3D. (2) Představení Unity3D game engine + level editor, script editor rapid."

Podobné prezentace


Reklamy Google