Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jan Amos Komenský 1592−1670 Život místo narození není přesně známé, uvádí se místo narození není přesně známé, uvádí se Uherský Brod, Nivnice, Komňa Uherský.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jan Amos Komenský 1592−1670 Život místo narození není přesně známé, uvádí se místo narození není přesně známé, uvádí se Uherský Brod, Nivnice, Komňa Uherský."— Transkript prezentace:

1 Jan Amos Komenský 1592−1670 Život místo narození není přesně známé, uvádí se místo narození není přesně známé, uvádí se Uherský Brod, Nivnice, Komňa Uherský Brod, Nivnice, Komňa po smrti rodičů ho vychovávala teta ve po smrti rodičů ho vychovávala teta ve Strážnici Strážnici začal studovat ve Strážnici, pokračoval začal studovat ve Strážnici, pokračoval v Přerově v Přerově vysokou školu studoval v Hebronu, poté v Heildelbergu vysokou školu studoval v Hebronu, poté v Heildelbergu byl vysvěcen na kazatele byl vysvěcen na kazatele působil jako učitel v Přerově, poté ve Fulneku působil jako učitel v Přerově, poté ve Fulneku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Magdalena Kolková. Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Obrázek 1

2 po porážce stavovského povstání se ukrýval na různých místech Čech a Moravy po porážce stavovského povstání se ukrýval na různých místech Čech a Moravy r odešel do exilu do polského Lešna r odešel do exilu do polského Lešna v Lešně byl zvolen biskupem Jednoty bratrské v Lešně byl zvolen biskupem Jednoty bratrské r odešel do Švédska r odešel do Švédska zakládal vzorové školy v Uhrách, Švédsku zakládal vzorové školy v Uhrách, Švédsku byl pozván do Anglie byl pozván do Anglie konec života strávil v Amsterodamu konec života strávil v Amsterodamu je pochován v Naardenu je pochován v Naardenu možné rodiště Komenského v Uherském Brodě možné rodiště Komenského v Uherském Brodě Obrázek 2

3 Dílo Cíle výchovy podle J. A. Komenského: Cíle výchovy podle J. A. Komenského: poznat sebe a svět – vzdělání ve vědách, uměních a řemeslech poznat sebe a svět – vzdělání ve vědách, uměních a řemeslech ovládnout sebe – výchova mravní ovládnout sebe – výchova mravní povznést se k Bohu – výchova náboženská povznést se k Bohu – výchova náboženská Pedagogické zásady J. A. Komenského: Pedagogické zásady J. A. Komenského: názornost – přímá zkušenost názornost – přímá zkušenost systematičnost a soustavnost – návaznost učení, mezipředmětové vztahy systematičnost a soustavnost – návaznost učení, mezipředmětové vztahy aktivnost – žáci mají své poznatky získávat vlastní zkušeností, využívat je v praxi aktivnost – žáci mají své poznatky získávat vlastní zkušeností, využívat je v praxi trvalost – učivo soustavně opakovat trvalost – učivo soustavně opakovat přiměřenost – vycházet z věkových a individuálních schopností dětí přiměřenost – vycházet z věkových a individuálních schopností dětí Obrázek 3

4 vědecké knihy psal latinsky, německy vědecké knihy psal latinsky, německy Didactica magna – Velká didaktika – spis o vyučovacích metodách Didactica magna – Velká didaktika – spis o vyučovacích metodách Informatorium školy mateřské – výchova dítěte v rodině Informatorium školy mateřské – výchova dítěte v rodině Orbis pictus (Svět v obrazech) – učebnice jazyků Orbis pictus (Svět v obrazech) – učebnice jazyků Brána jazyků otevřená Brána jazyků otevřená Cesta světla Cesta světla Labyrint světa a ráj srdce Labyrint světa a ráj srdce Kšaft umírající matky Jednoty bratrské Kšaft umírající matky Jednoty bratrské Obrázek 4Obrázek 5Obrázek 6

5 Citáty J. A. Komenského Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval, pamatoval na minulost, znal přítomnost a předvídal budoucnost. Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval, pamatoval na minulost, znal přítomnost a předvídal budoucnost. S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Není dobré zoufat si nad pokrokem. Není dobré zoufat si nad pokrokem. Nemilovat knihy znamená nemilovat moudrost. Nemilovat moudrost však znamená stávat se hlupákem Nemilovat knihy znamená nemilovat moudrost. Nemilovat moudrost však znamená stávat se hlupákem Jediným učitelem hodným toho jména jest ten, který vzbuzuje ducha svobodného přemýšlení a vyvinuje cit osobní odpovědnosti. Jediným učitelem hodným toho jména jest ten, který vzbuzuje ducha svobodného přemýšlení a vyvinuje cit osobní odpovědnosti.

6 Zdroje: Uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: Obrázek 1 Obrázek jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johan_amos_comenius_ jpg Obrázek 4 Obrázek 4 Obrázek 5 Obrázek 5 Obrázek 6 Obrázek 6 Uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: Obrázek 2 Obrázek 2 Obrázek 3 Obrázek 3


Stáhnout ppt "Jan Amos Komenský 1592−1670 Život místo narození není přesně známé, uvádí se místo narození není přesně známé, uvádí se Uherský Brod, Nivnice, Komňa Uherský."

Podobné prezentace


Reklamy Google