Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ROVNICE a NEROVNICE 05 Soustavy rovnic II MěSOŠ Klobouky u Brna.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ROVNICE a NEROVNICE 05 Soustavy rovnic II MěSOŠ Klobouky u Brna."— Transkript prezentace:

1 ROVNICE a NEROVNICE 05 Soustavy rovnic II MěSOŠ Klobouky u Brna

2 ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – MěSOŠ Klobouky ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Petr Kučera TEMATICKÁ OBLAST: SMA_ROVNICE A NEROVNICE NÁZEV DUMu:Soustavy rovnic II POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:05 KÓD DUMu:VY_32_INOVACE_1_3_05_KUP DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro použití v předmětu seminář z matematiky, který je vyučován ve 3. a 4. ročníku. Je vytvořena k využití ve vyučovací hodině za pomoci interaktivní tabule. Materiál je možno také použít v matematice nebo k samostudiu při přípravě k maturitě.

3 POMOC

4 Označíme x počet chlapců, y počet dívek a sestavíme rovnice podle zadání

5 Soustavu je vhodné řešit dosazovací metodou

6 Máme počet dívek, dosadíme a dopočteme počet hochů

7 Počet členů oddílu vypočteme součtem

8 V oddílu karate je 39 členů.

9 Označíme x počet pětilitrových a y počet dvoulitrových lahví Ze zadání sestavíme rovnice o počtu lahví a o počtu litrů

10 Soustavu můžeme řešit sčítací metodou, jde o hodnotu x

11 Počet pětilitrových lahví máme, objem v nich vypočteme násobením

12 Pan Suchánek koupil v pětilitrových lahvích 160 litrů moštu.

13 Označíme x výdělek pana Nováka, y výdělek pana Dunga Rovnicemi vyjádříme vztahy ze zadání, procenta vyjádříme desetin. číslem

14 Výdělek p. Nováka je o čtvrtinu větší než výdělek p. Dunga Procentová část výdělku p. N. je rovna dvaceti procentům výdělku p. D.

15 Řešit lze dosazovací metodou, y lze dělit

16 Z rovnice vypočteme procentovou část k

17 Pan Novák utratil 16% svého večerního výdělku.

18 V rovnicích označíme x denní délku trasy, y počet dní cesty s agenturou, c je délka cesty, stejná pro oba zájezdy

19 Porovnáme c z obou rovnic

20 Lze krátit x

21 Dopočítáme y, počet dní původní cesty

22 Zájezd s cestovní agenturou trval 18 dnů

23 Zdroje: - Cermat - příklady použité v zadáních maturity Gaudetop – kolektiv autorů – Tvoje státní maturita Matematika Prometheus – Kubát, Hrubý, Pilgr – Matematika – Maturitní minimum Příklady z archivu autora

24

25

26

27

28


Stáhnout ppt "ROVNICE a NEROVNICE 05 Soustavy rovnic II MěSOŠ Klobouky u Brna."

Podobné prezentace


Reklamy Google