Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Motivační prvky ve výuce fyziky Miroslav Burda a studenti SPŠ a VOŠ technická Sokolská 1, Brno fyzika.unas.cz

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Motivační prvky ve výuce fyziky Miroslav Burda a studenti SPŠ a VOŠ technická Sokolská 1, Brno fyzika.unas.cz"— Transkript prezentace:

1 Motivační prvky ve výuce fyziky Miroslav Burda a studenti SPŠ a VOŠ technická Sokolská 1, Brno fyzika.unas.cz burda.miroslav@gmail.com

2 Obory na škole Strojírenství 2+3 (blíží se spíše učebním oborům)‏ Technické lyceum 3+3+3+2 (blíží se spíše gymnáziím)‏ v oboru TL se navíc zadává ročníková práce (3.ročník) a dlouhodobá maturitní práce (4. ročník)‏

3 Napájeni sluncem solární vozítka co nejrychleji projet danou vzdálenost jednoduchá výroba

4 Fyzikální cirkus raketa na stlačenou vodu a vzduch maximální doba letu vozítko poháněné pastičkou na myši co nejrychleji projet danou dráhu po písku

5 Eurobot junior - hřiště a pravidla

6 Jak studenty zapojit? hodně možností (loni 8 nabízených soutěží)‏ „efekt sněhové koule“ (která průběžně taje) neúspěch jako výzva do budoucna účast a výsledky jsou štědře známkově hodnoceny vlastní nadšení (co to dá) a znalosti (aspoň trochu)‏

7 Vlastní nadšení – kde ho vzít? příklady táhnou: Piskač, Polák, Vácha, Heuréka v Náchodě, sborník z Veletrhů nápadů odreagování od tristních výsledků některých studentů zpětná vazba – motivovaní studenti opět motivují vás vaši práci mohou ocenit kolegové a vedení

8 Exkurze Ústav přístrojové techniky Slévárna Feramo – ing. Neterder JE Dukovany + VE Dalešice (včasná rezervace!!)‏ Experimenty na půdě Př.f. Technická muzea – Brno, Vídeň, Mnichov

9 Klasifikační systém vážený aritmetický průměr (VAP)‏ hranice známek 1: 1,00-1,70; 2: 2,00-2,35; 3: 2,65-3,35; 4: 3,65-4,00; 5: 4,30-5,00 dobrovoné známky se započítají, až když povinné známky tvoří VAP menší než 3,8 u referátů požaduji zdroje informací

10 Klasifikační systém II Výhody: každý vždy ví, co mu vychází za známku student ví, jak „velkou“ známku dostal Nevýhoda: musíte to počítat (ručně, Excel, Turbo Pascal, MySQL a PHP)

11 Program pro generování písemek (PSM)‏ zdrojový kód příkladů v LaTeXu + proměnné a vzorce v mém osobním kódování (zadání i řešení)‏ z daného seznamu souborů vybere PSM příklady do písemky, doplní hodnoty proměnných a dopočítá výsledky, výsledkem jsou soubory *.tex přeložíme pomocí pdfcslatex, získáme soubory ve formátu *.pdf

12 PSM II Výhody: generuje písemky (téměř) neomezeně sazba vzorců všeho druhu jak je to jednou udělané, je to velmi rychlé Nevýhody: výroba zcela nové písemky je dost pracná nutná znalost základů LaTeXu LaTeX se moc nemusí s grafikou ovládání z příkazového řádku vize: předělat PSM do PHP a MySQL

13 Písemkový systém Nehlášené písemky pouze malé, pouze teorie a spíše výjimečně Hlášené písemky (týden předem): cvičné - písemky na webu ostré - mám pro každého jinou (omezení opisování), lze samozřejmě pouze A, B opravné - pouze mimo výuku, pokud je z nich známka 1 nebo 2, maže se předchozí známka prospěchové DÚ - podle známky

14 Jak přimět studenty, aby se učili? emaily rodičům prospěchové DÚ

15 Děkuji Vám za pozornost


Stáhnout ppt "Motivační prvky ve výuce fyziky Miroslav Burda a studenti SPŠ a VOŠ technická Sokolská 1, Brno fyzika.unas.cz"

Podobné prezentace


Reklamy Google