Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMagdaléna Zemanová
1
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488
2
27. června 20122 HRA NA REDAKCI -Učitel = redaktor, žáci = redaktoři rozdělení do tří skupin -Úkol = sestavit text pro cílovou skupinu lidí, aby se prodalo co nejvíc nahrávek -Vybraná skladba = balet Svěcení jara, autor IGOR STRAVINSKIJ http://www.youtube.com/watch?v=SamuV JE6ht0 http://www.youtube.com/watch?v=SamuV JE6ht0
3
Forma 1. skupina -Cílová skupina INŽENÝR (žáci se zaměřují na to, jak je to uděláno – jakou to má FORMU) Možné informace: -balet, s podtitulem Obrazy z pohanského Ruska -Harmonie: autor pracuje s disonantními 27. června 20123
4
Forma - pokračování souzvuky, zahuštěné, nevnímáme je jako akordy, ale zvuky -Rytmus: složitý, k jeho zdůraznění použil autor obrovský orchestr s mnoha bicími nástroji -Melodie: má daleko k citovým romantickým kantilénám, autor pracuje s kratšími motivy, které opakuje 27. června 20124
5
Význam, smysl 2. skupina -Cílová skupina BÁSNÍK (v popředí je smysl, význam, něco abstraktního) Možné informace: - Děj = fantastická rekonstrukce slovanského pohanského jarního rituálu, při němž, dle Stravinského slov, „moudří starci sesazeni v kruhu pozorují předsmrtný tanec 27. června 20125
6
Význam, smysl - pokračování dívky, kterou pak obětují bohu Jara, aby získali jeho milost“ -Nápovědou mohou být i 2 části: 1. Uctívání země (též Probuzení) a 2. Oběť 27. června 20126
7
Zajímavosti 3. skupina -Cílová skupina NOVINÁŘ (zdůrazňují se zajímavosti, co nového dílo přináší) Možné informace: -Úvodní takty svěřil autor fagotu – sólo je napsáno tak vysoko, že se do té doby vůbec nevědělo, že fagot může hrát v takové poloze 27. června 20127
8
Zajímavosti - dokončení -Autor chtěl docílit nezvyklé, sevřené zvukové barvy, tedy hlavní je důraz na ZVUKOVOST, soničnost -V choreografii Sergeje ĎAGILEVA byla premiéra r. 1913 v Paříži, sám autor byl v hledišti, ovšem odešel, pobouřen reakcí publika – pískot, vřava, odmítání hudby a hlasité protesty proti ní 27. června 20128
9
9 Použité zdroje CHARALAMBIDIS, A., et al. Hudební výchova 2 pro gymnázia. 1.st ed. 2003. ISBN 80-7235-219-9. SCHNIERER, M. Soudobá hudba 20. století. 2.nd ed. PF JU České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 1999. ISBN 80-7040-090-0. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.