Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."— Transkript prezentace:

1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_17_01_03 Název materiálu Opakovací test – Lidová tvorba Jméno vyučujícího Olga Holoubková Třída 6.D Předmět Hudební výchova Datum vytvoření

2 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Tématický okruh: Opakovací test – Lidová tvorba Určeno pro: 6. ročník Anotace: Žáci prověří své znalosti z lidové tvorby západní a východní oblasti Čech a hudebně výrazových prostředků.

3 SOUHRNNÉ OPAKOVÁNÍ I.

4 Jaká by to hanba byla ROZTŘIĎTE PÍSNĚ NA LIDOVÉ A UMĚLÉ. Ztratila sem kajdu A vy páni muzikanti Tancuj, tancuj, vykrúcaj Tráva neroste Dělání Na rozlúčení Slavíci z Madridu Malé kotě Červená řeka Stánky Tři kříže

5 Červená řeka ROZTŘIĎTE PÍSNĚ NA LIDOVÉ A UMĚLÉ. Ztratila sem kajdu Slavíci z Madridu Tancuj, tancuj, vykrúcaj Tři kříže Dělání Na rozlúčení Tráva neroste Malé kotě Jaká by to hanba byla Stánky A vy páni muzikanti LIDOVÉ UMĚLÉ

6 JAKÝ JE ROZDÍL MEZI LIDOVÝMI PÍSNĚMI ZÁPADNÍ OBLASTI ČECH A VÝCHODNÍ OBLASTI ČECH? ZÁPADNÍ OBLAST ČECH VÝCHODNÍ OBLAST ČECH  instrumentální hudba  durové, 2/4 a ¾ takt  v době baroka a klasicismu ovlivnily zámecké kapely  Ha ty svatyj Vavřinečku  vokální hudba  durové i mollové  bohatě rytmicky členěné  náladové, častá změna tempa  Vínečko bílé

7 UPOŘÁDEJTE VZESTUPNĚ PO SOBĚ JDOUCÍ INTERVALY.

8

9 VYJMENUJTE HUDEBNĚ VÝRAZOVÉ PROSTŘEDKY. MELODIE HARMONIE HUDEBNÍ BARVA DYNAMIKA KONTRAST GRADACE RYTMUS

10 NAJDĚTE DVOJICE, KTERÉ K SOBĚ PATŘÍ. MELODIE RYTMUS HARMONIE HUDEBNÍ BARVA DYNAMIKA KONTRAST GRADACE narůstání napětí opak, protiklad spojen s momentem překvapení vyjádření síly zvuku různé zvuky hudebních nástrojů pořadí různě pospojovaných akordů pořadí různě dlouhých not a pomlk řada tónů uspořádaná tak, že ji vnímáme jako písničku

11 NAJDĚTE DVOJICE, KTERÉ K SOBĚ PATŘÍ. MELODIE RYTMUS HARMONIE HUDEBNÍ BARVA DYNAMIKA KONTRAST GRADACE narůstání napětí opak, protiklad spojen s momentem překvapení vyjádření síly zvuku různé zvuky hudebních nástrojů pořadí různě pospojovaných akordů pořadí různě dlouhých not a pomlk řada tónů uspořádaná tak, že ji vnímáme jako písničku

12 UVEĎTE, KTERÝ HUDEBNĚ VÝRAZOVÝ PROSTŘEDEK PŘEVLÁDÁ V POSLECHOVÝCH UKÁZKÁCH. Krzysztof PENDERECKI Igor STRAVINSKIJ F. MENDELSSOHN- BARTHOLDI Odkaz ke skladbám: CD k učebnici Hudební výchova pro 6. ročník ZŠ (A. Charalambidis, J. Pilka a kol.) – ukázky č. 5, 3, 2 BARVA MELODIE RYTMUS Obr. 1Obr. 2 Obr. 3

13  OBR. 1  OBR. 2  OBR. 3 CHARALAMBIDIS, Alexandros, Lukáš HURNÍK, Zbyněk CÍSAŘ a Jiří Pilka DALIBOR MATOŠKA. Hudební výchova pro 6. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: SPN, ISBN OSTATNÍ OBRÁZKY zdroj Microsoft office_2010, licence zakoupena školou v roce 2011


Stáhnout ppt "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."

Podobné prezentace


Reklamy Google