Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Poměr Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Poměr Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt."— Transkript prezentace:

1 Poměr Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

2 „Podstatná jména – 3. ročník “

3 Co jsou podstatná jména? Podstatná jména jsou názvy osob, zvířat, věcí, vlastností, dějů 2.Podstatná jména určují vlastnosti osob, zvířat a věcí

4 Jaký rod rozeznáváme u podstatných jmen? Podstatná jména vyjadřují rod mužský, rod ženský, rod střední 2.U podstatných jmen se žádný rod neurčuje

5 Slova –ten-ta-to-ti-ty-ta se nazývají : Ukazovací zájmena 2.Ukazovací podstatná jména

6 Jaké číslo mohou mít podstatná jména? Podstatná jména mají číslo jednotné a číslo množné 2.Podstatná jména mají jen číslo jednotné

7 Tato slova: „krása, chytrost, mládí“ jsou: 1.Přídavná jména 2.Názvy vlastností podstatných jmen 12345

8 Slova „čtení, plavání, skok“ jsou: Názvy dějů podstatných jmen 2.Slovesa

9 V kolika pádech se může vyskytnout podstatné jméno? U podstatných jmen rozlišujeme sedm pádů 2.U podstatných jmen rozlišujeme deset pádů

10 Podstatná jména svými tvary vyjadřují různé pády: Skloňují se 2.Časují se

11 Co znamená skloňovat podstatná jména? 1.Měnit tvar slova podle čísla a pádu 2.Neměnit tvar slova podle čísla a pádu 12345

12 Na který pád se neptáme otázkou? Na všechny pády se ptáme otázkou 2.Na pátý pád (oslovujeme, voláme!)

13 Umíš určit pádovou otázku? ( 1.O babičce, 2.Evo! 3. Alena) ) 6.pád 2)5.pád 3)1.pád 2.1) 7.pád 2)5. pád 3)4.pád

14 Pádovými otázkami: …Kdo, Koho, Komu, O kom, S kým…se ptáme: 1.Na osoby 2.Na osoby, zvířata a věci 12345

15 Pádovými otázkami čeho, čemu, co, o čem, s čím se ptáme: Na všechna podstatná jména 2.Na zvířata, věci

16 Co označují vlastní jména? 1.Jsou to jména určitých osob (Leoš), zvířat (Alík), měst (Praha), vesnic(Voltuš), hor (Říp), pohoří (Krkonoše), států, ulic…. 2.Nic neoznačují 12345

17 Jak píšeme vlastní jména? Vlastní jména píšeme s malým počátečním písmenem 2.Vlastní jména píšeme s velkým počátečním písmenem

18 Jak píšeme obecná podstatná jména? (dům, stůl….) 1.Píšeme je vždy s malým počátečním písmenem 2.Píšeme je vždy s velkým počátečním písmenem 12345

19 Co umíme určit u podstatných jmen? Umíme určit některý pád 2.Umíme určit rod, číslo a pád

20 Urči správné pády: 1) koho,čeho 2) koho,co 3) kým,čím ) 2.pád, 2) 4.pád, 3) 7.pád 2.1) 1. pád, 2) 4.pád, 3) 6.pád

21 Které pádové otázky znáš? Kdo,co? Kdy,proč? S kým, o čem? Tady,kde? 2.Kdo,co? Koho,čeho? Komu,čemu? Koho,co? Oslovujeme,voláme, O kom, o čem? S kým, s čím?

22 Téma: Český jazyk – 3. ročník ZŠ „PODSTATNÁ JMÉNA“ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)


Stáhnout ppt "Poměr Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt."

Podobné prezentace


Reklamy Google