Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Poslouchat hlas zákazníka

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Poslouchat hlas zákazníka"— Transkript prezentace:

1 Poslouchat hlas zákazníka

2 Obsah prezentace Seznámení s conjoint analýzou
Příklad s mobilními telefony

3 Conjoint analýza Cesta k porozumění zákazníkovi
S její pomocí lze odhadnout užitečnost jednotlivých vlastností produktu Oblíbená na západě

4 Příklad s mobilními telefony
Telefon má každý Více mobilních telefonů než obyvatel ČR Dostatečně známá komodita pro (obzvláště) mladou generaci

5 Nejčastější informace
Značka Označení typu Vzhled přístroje Cena Rozměry Hmotnost telefonu Pohotovostní doba … a jede se dál… =)

6 Nejčastější informace
Přehrávač MP3 Rádio Tvar Digitální fotoaparát Možnost nákupu na splátky

7 Parametry výzkumu Ověření a pochopení funkčnosti conjoint analýzy
Přes internet Pro výzkum zvoleno 6 základních atributů Každý atribut má alespoň 2 hladiny 18 karet – 18 konceptů mobilu

8 Určení nejpodstatnějších vlastností
Formou ústního dotazování u malého vzorku

9

10 Hypotetické varianty vybavení
18 různých variant Ve většině případů byl chápán trend hladin s růstem / poklesem preferencí s rostoucí hodnotou hladiny

11 Atribut Hladina Cena 2 000 Kč Paměť Paměť 4 MB 5 000 Kč Paměť 32 MB 8 000 Kč Karta 1 GB Značka Nokia Digitální fotoaparát --- Samsung 1.96 Mpix Motorola 3.00 Mpix Výdrž baterie 220 – 300 h Audio 300 – 370 h MP3 přehrávač, FM rádio 380 – 460 h

12 Výsledky průzkumu Metoda conjoint umožňuje určit mikroprofily pro zúčastněné respondenty Možnost nastavení ideálního souboru vlastností produktu pro určitou CS

13 Výsledky v dendrogramu

14 Aplikované výsledky conjoint analýzy
C1 – orientovaný na cenu C2 – orientovaný na značku C3 – orientovaný na multimédia

15 Děkujeme za pozornost Vít Mach Jan Škrabal Jiří Rypl


Stáhnout ppt "Poslouchat hlas zákazníka"

Podobné prezentace


Reklamy Google