Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2004 KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum:2.3.2004 MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám. 26.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2004 KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum:2.3.2004 MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám. 26."— Transkript prezentace:

1 KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum: MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám Plzeň Tel./fax.: KEVIS & HelpDesk Efektivní nástroje pro evidenci, správu a podporu informačního prostředí úřadu

2 KEVIS & HelpDesk KEVIS

3 KEVIS & HelpDesk Co je KEVIS?  krajský evidenční systém  nejen pro krajské úřady  nejen pro veřejnou správu  efektivní základna pro rychlé vytváření, správu, sdílení a distribuci evidencí  nástupce desítek čtverečkovaných sešitů a stovek jednoúčelových Excelových tabulek  čtení/zápis v internetovém prohlížeči

4 KEVIS & HelpDesk Filozofie řešení  evidence složené z 1-n tabulek  relační vazby mezi tabulkami  jednoduché rozhraní pro uživatele (R/O)  jednoduché rozhraní pro správce dat (R/W)  jednoduché rozhraní pro administrátory  využití stávajících uživatelských jmen a hesel (LDAP/Active Directory, infrastruktura ePUSA)  registrace anonymních externích uživatelů

5 KEVIS & HelpDesk Vstup dat  definice evidencí a tabulek  definice sloupců v tabulce  standardní datové typy (char, int, date...)  speciální datové typy ( , url, adresa...)  globální rozšiřovatelné číselníky  přístupová práva k datům (R/O, R/W, admin) pro uživatele nebo skupiny uživatelů  vstup dat z klávesnice  import z CSV, DBF

6 KEVIS & HelpDesk Výstup dat  filtrování záznamů  export do CSV, DBF, XML  výstupní sestavy HTML, RTF  replikace dat

7 KEVIS & HelpDesk Replikace dat verze 1:  replikace vybraných dat z intranetu do DMZ (např. telefonní seznam) nad SQL protokolem verze 2:  základní požadavek: replikace vybraných dat z intranetu nebo DMZ do centrální instance  robustní řešení replikací více instancí do jedné  WebServices:SOAP, protokol HTTP (možnost SSL zabezpečení, proxying...)

8 KEVIS & HelpDesk Custom scripty - vlastní vstup  možnost uživatelských formulářů a vazeb  snadno rozšiřitelné o speciální funkce  programátorsky snadno implementovatelná sada funkcí typu „SQL_Select“, „SQL_Insert“  v budoucnu i WebServices:SOAP  jakýkoli komerční subjekt může vytvářet vlastní nadstavby nad jednotnou platformou  nemusí řešit verzování, práva, replikaci...

9 KEVIS & HelpDesk Softwarové požadavky  jakýkoli webový server podporující PHP (doporučeno MS-IIS, Apache WebServer)  PHP 4  databáze SQL (mySQL 3.23/4, MS-SQL 2000)

10 KEVIS & HelpDesk Replikace a autentikace centrální ePUSA centrální KEVIS internet intranet DMZ lokální KEVIS LDAP/AD lokální KEVIS LDAP/AD lokální KEVIS LDAP/AD úřad 1úřad 2úřad 3 datový tok autentikace

11 KEVIS & HelpDesk Příklady evidencí KÚ  telefonní seznam  evidence budov  evidence nemovitostí  evidence hardware a software  veřejné zakázky  partnerská města a organizace  programy a granty pro školy a volný čas  přehled komisí a výborů

12 KEVIS & HelpDesk Cílové skupiny  krajské úřady  úřady ostatních subjektů veřejné správy  komerční subjekty  nekomerční organizace

13 KEVIS & HelpDesk Budoucí rozvoj  plnohodnotné rozhraní WebServices:SOAP  definice pohledů na navázané tabulky  NTLM autentikace  možnost uživatelského řazení podle více položek (např. příjmení a jméno)  vylepšení RTF sestav... a další

14 KEVIS & HelpDesk HelpDesk

15 KEVIS & HelpDesk Co je HelpDesk?  nástroj pro sběr, správu a vyhodnocování technických problémů a požadavků  strukturované informace  klasifikace požadavků  oblast – SW, HW, spotřební materiál...  typ požadavku z dané oblasti  SW:  HW:nefunkční tiskárna, žádost o přidělení PDA...  čtení/zápis v internetovém prohlížeči

16 KEVIS & HelpDesk Filozofie řešení  strukturované požadavky  problémy se SW lze navázat na evidenci SW  název dodavatele  URL s dokumentací, upgradem apod.  problémy s HW lze navázat na evidenci HW  na základě přiřazení HW pracovníkovi  název dodavatele, detailní popis HW  ID přípojky do intranetu (u problémů se sítí)

17 KEVIS & HelpDesk Postup řešení požadavku  definování workflow pro každý typ požadavku  přijetí požadavku na HelpDesk  přidělení řešiteli (administrátorem nebo automaticky)  schvalovací řízení (je-li definováno, např. u žádosti o PDA)  řešení/zamítnutí požadavku  splnění požadavku

18 KEVIS & HelpDesk Ukázka průběhu řešení přijato na HelpDesk řešení požadavku proces schvalování vyjádření uživatele ukončení (úspěch) ukončení procesu ukončení (zamítnuto) uživatel řešitel schvalovatel uživatel

19 KEVIS & HelpDesk Informování o průběhu řešení  ová notifikace pro aktuálního řešitele/schvalovatele o čekajícím požadavku  řešitel může k případu vyplňovat veřejné či skryté poznámky  žadatel vidí na HelpDesku aktuální stav, může na veřejné poznámky řešitelů reagovat

20 KEVIS & HelpDesk Speciální funkce  automatické přiřazení řešitele (dle typu)  možnost přiřazení jednomu řešiteli, skupině nebo uživatelům v organizační jednotce  zastupitelnost žadatele (sekretářka žádající za vedoucího, operátor telefonické helpline)  zastupitelnost řešitele (není-li řešitel k dispozici, může problém převzít zástupce)  hlídání délky řešení, v případě pozastavení na jednom stavu chodí notifikace

21 KEVIS & HelpDesk Schéma modulů jádro (základní funkce) modul HelpDesk modul evidence SW modul evidence HW interní vazba externí vazba obecný externí modul externí evidence SW externí evidence HW

22 KEVIS & HelpDesk Model autentikace a vazeb interní úložiště organizační struktury, uživatelů a skupin vstup z klávesnice obecný LDAP (ActiveDirectory) EOS – produkt MC (evidence organizační struktury) online dotaz replikace dat

23 KEVIS & HelpDesk Softwarové požadavky  jakýkoli webový server podporující PHP (doporučeno MS-IIS, Apache WebServer)  PHP 4  databáze SQL (mySQL 3.23/4, MS-SQL 2000)

24 KEVIS & HelpDesk Cílové skupiny  krajské úřady  úřady ostatních subjektů veřejné správy  komerční subjekty  nekomerční organizace

25 KEVIS & HelpDesk Děkujeme za pozornost Prosíme, neváhejte nás kontaktovat Tel./fax.: Palackého nám Plzeň


Stáhnout ppt "2004 KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum:2.3.2004 MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám. 26."

Podobné prezentace


Reklamy Google