Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_52_INOVACE_ZB03_0464TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/1.5. 00/34.0883  Číslo projektu:Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_52_INOVACE_ZB03_0464TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/1.5. 00/34.0883  Číslo projektu:Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 VY_52_INOVACE_ZB03_0464TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/1.5. 00/34.0883  Číslo projektu:Rozvoj vzdělanosti  Číslo šablony:V/2  Datum vytvoření: 11. 9. 2012  Autor:Mgr. Marcela Tvrdá  Určeno pro předmět: Zbožíznalství  Tematická oblast:Drogistické zboží  Obor vzdělání:Obchodník (66-41-L/01)  3.  3. ročník  Název výukového materiálu:PowerPoint: 4. Test  Materiál byl vytvořen v souladu se ŠVP příslušného oboru vzdělání.  Popis využití: Název výukového materiálu byl vytvořen s pomocí programu PowerPoint.  Opakovací hodina – test/Mýdla  Záznamový arch  Čas: 30 minut

2 Test  1. Charakterizujte BOZP při skladování a prodeji drogistického zboží.  …………………………………………… …………………………………………… …………………………….................  ………............................................................................................

3 Test  2. Molekuly tvořeny hydrofilní a hydrofobní skupinou se nazývají:  a) tenzidy  b) detergenty  c) hydroxidy

4 Test  3. Vyjmenujte vlastnosti tenzidů v pracím prostředku  a) …………………………………  b) …………………………………  c) …………………………………  d) …………………………………  e) …………………………………  f) …………………………………

5 Test  4. Doplňte do textu chybějící pojmy:  Nejpoužívanější tenzidy jsou ……………………….. a ………………  5. Podstatu mýdla tvoří směs alkalických solí = ……………………………………………

6 Test  6. Základní suroviny pro výrobu  a) ……………………..  b) ……………………..  c) ……………………..  d) ……………………..

7 Test  7. Napište, jakou funkci plní vyšší mastné kyseliny v pracím prostředku:  ……………………………………………  8. Charakterizujte vady mýdel:  …………………………………………… …………………………………………… ……………………………………………

8 Test  9. Při použití hydroxidu sodného ve výrobě vzniká:  a) mýdlo tvrdé  b) mýdlo saponátové  c) mýdlo mazlavé

9 Test  10. Čím jsou nahrazovány mastné kyseliny v saponátových mýdlech?  a) hydroxidem sodným  b) NaCl  c) syntetickými tenzidy

10 Test  11. Jádrové mýdlo se používá:  a) jako pleťové mýdlo  b) má stejné použití jako toaletní mýdlo  c) k praní prádla a pracovních oděvů

11 Test  12. Toaletní mýdlo se vyrábí ve třech jakostech: Napište jaké:  a)  b)  c)

12 Test  13. Až 85% MK obsahuje:  a) luxusní mýdlo  b) terpentýnové mýdlo  c) glycerinové mýdlo

13 Test  14. Charakterizuj vlastnosti luxusního mýdla dle ČSN:  …………………………………………………… ……………………………………………………  15. Napište, co obsahuje dětské mýdlo a jakou funkci tato složka plní:  …………………………………………………… ……………………………………………………


Stáhnout ppt "VY_52_INOVACE_ZB03_0464TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/1.5. 00/34.0883  Číslo projektu:Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google