Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor: Mgr. Eva Zralá 8.1 Zásady lidského soužití Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor: Mgr. Eva Zralá 8.1 Zásady lidského soužití Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace."— Transkript prezentace:

1 Autor: Mgr. Eva Zralá 8.1 Zásady lidského soužití Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství Každý den se setkáváme s velkým množstvím lidí (kamarádi, spolužáci, učitelé, známí, lidé v obchodě, cestující v autobusu, …). Všechny tyto situace vyžadují určité chování. CHOVEJ SE K JINÝM TAK, JAK CHCEŠ, ABY SE JINÍ CHOVALI K TOBĚ.

2 8.2 Co již víme o soužití lidí? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství Jak se člověk chová a jakým způsobem jedná s ostatními, má vliv na to, jak se na něj ostatní dívají a jak jej hodnotí. Co vlastně znamená chovat se slušně? Co vlastně dělá člověka dobrým, nebo naopak špatným? Co vlastně znamená chovat se slušně? Co vlastně dělá člověka dobrým, nebo naopak špatným? Dodržuješ základní zásady slušného mezilidského soužití? 1.Zdravíš? 2.Umíš poprosit? 3.Neubližuješ? 4.Neposmíváš se, nepomlouváš? 5.Neskáčeš jiným do řeči? 6.Neničíš cizí věci? 7.Mluvíš vždy pravdu? 8.Chováš se slušně? 9.Umíš se omluvit za své chyby? 10.Umíš nabídnout pomoc? DEJ SI PŘEDSEVZETÍ A ZLEPŠI SVÉ CHOVÁNÍ.

3 8.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství etika filozofická disciplína zabývající se morálkou etika filozofická disciplína zabývající se morálkou morálka správné chování morálka správné chování mravní jednání rozlišování dobra a zla, morálního a nemorálního mravní jednání rozlišování dobra a zla, morálního a nemorálního PRAVIDLA SLUŠNÉHO CHOVÁNÍ

4 8.4 Co si řekneme nového? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství ZÁSADY SLUŠNÉHO CHOVÁNÍ pozdravy, podání ruky představování, oslovení stolování na koncertě, v divadle, v kině v dopravních prostředcích oblékání dle příležitosti na úřadě na návštěvě

5 8.5 Procvičení a příklady Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství Na obrázku vyhledej příklady neslušného chování. Doplň k jednotlivým setkáním vhodné pozdravy.

6 8.6 Něco navíc pro šikovné Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství Víš, co je euthanasie? Připrav si krátký referát, vyjádři svůj názor k tomuto tématu. Víš, co je euthanasie? Připrav si krátký referát, vyjádři svůj názor k tomuto tématu. Která z následujících osob je společensky nejméně významná: a) mladá žena (26 let) b) muž ve středních letech c) postarší dáma ve zralém věku Potkají-li se muž a žena, zdraví první: a) muž ženu b) žena muže c) mladší staršího První podává ruku: a) žena muži b) muž ženě c) oba zároveň Do restaurace vstupuje první: a) muž b) ženac) kdo je blíže Při jídle ve společné místnosti (v restauraci) používáme papírový ubrousek: a) na klín, abychom si nepotřísnili šaty b) odložíme jej a nepoužijeme c) použijeme k otírání úst Jak se zachází s látkovým ubrouskem, který je prostřen na talíři? a) odložíme stranou a použijeme na otření rtů po jídle b) položíme jej volně na klín, abychom chránili šaty před případným potřísněním c) zasuneme za límeček u krku Zkřížené příbory u nedojedeného jídla znamenají: a) budu ještě pokračovat v jídle b) dojedl/a jsem, můžete odnést talíř c) čekáme na moučník MINITEST SPOLEČENSKÉHO CHOVÁNÍ CO JE MORÁLNÍ? Zamysli se a diskutuj s ostatními. CO JE MORÁLNÍ? Zamysli se a diskutuj s ostatními. matka se stane prostitutkou, aby uživila své dítě potrat nenarozeného dítěte s vážným poškozením říct krutou pravdu o zdravotním stavu vážně nemocnému říct kamarádovi / kamarádce, že je mu partner/ka nevěrný/á trest smrti

7 8.7 CLIL (The rules of conduct) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Civics O všechno se rozděl. Hraj fér. Nikoho nebij. Vracej věci tam, kde jsi je našel. Uklízej po sobě. Neber si nic, co ti nepatří. Když někomu ublížíš, řekni promiň. All I Really Need To Know I Learned In Kindergarten Share everything. Play Fair. Don’t hit people. Put things back where you found them. Clean up your own mess. Don’t take things that aren’t yours. Say you’re sorry when you hurt somebody. Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské škole Robert Fulghum -born 4 June is an American author, primarily of short essays Robert Fulghum -born 4 June is an American author, primarily of short essays

8 Správné odpovědi: 1. Slovem morálka označujeme: a/ pravidla stolování b/ správné chování c/ nauku o zdravení d/ návod na vázání kravaty 3. Který způsob chování v divadle považujeme za nesprávný: a/ Do řady vstupujeme čelem k sedícím. b/ První jde žena. c/ Nešustíme sáčky ani obaly od bonbonů. d/ Při představení nerušíme. 2. Tykání nabízí: a/ žena muži b/ podřízený nadřízenému c/ muž ženě d/ mladší staršímu 4. Jak se chová taktní člověk? a/ moderně a netradičně b/ neslušně c/ dle náboženských zásad d/ šetrně a ohleduplně 1.b 2.a 3.b 4.d 8.8 Test znalostí Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství

9 8.9 Použité zdroje, citace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 1.Janošková, Dagmar a kol.: Občanská výchova 7 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2004, ISBN Janošková, Dagmar a kol.: Občanská výchova 8 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2005, ISBN Bezchlebová M. a kol.: Občanská výchova pro 7. ročník základní školy, Olomouc, Nakladatelství Olomouc, 1998, 1.vydání, ISBN Valenta Milan: Občanská výchova pro 8. ročník, Praha, Práce 1998, 2.vydání, ISBN kliparty 6.http://www.chovani.eu/http://www.chovani.eu/ 7.http://www.robertfulghum.com/http://www.robertfulghum.com/ 8.http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Fulghumhttp://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Fulghum 1.Janošková, Dagmar a kol.: Občanská výchova 7 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2004, ISBN Janošková, Dagmar a kol.: Občanská výchova 8 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2005, ISBN Bezchlebová M. a kol.: Občanská výchova pro 7. ročník základní školy, Olomouc, Nakladatelství Olomouc, 1998, 1.vydání, ISBN Valenta Milan: Občanská výchova pro 8. ročník, Praha, Práce 1998, 2.vydání, ISBN kliparty 6.http://www.chovani.eu/http://www.chovani.eu/ 7.http://www.robertfulghum.com/http://www.robertfulghum.com/ 8.http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Fulghumhttp://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Fulghum

10 8.10 Anotace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství AutorMgr. Eva Zralá Období07 – 12/2011 Ročník7. ročník Klíčová slovaMorálka, pravidla slušného chování. AnotacePrezentace popisující zásady mezilidského soužití, význam morálky, pravidla slušného chování.


Stáhnout ppt "Autor: Mgr. Eva Zralá 8.1 Zásady lidského soužití Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google