Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Ivan Nývlt TEMATICKÁ OBLAST:Dějepis NÁZEV DUMu:Umělecké směry a slohy POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:01 KÓD DUMu:IN_D_01 DATUM TVORBY: ANOTACE (3.ROČNÍK): ANOTACE (3.ROČNÍK):Tento DUM uvádí studenty do problematiky výtvarného umění, základního pojmosloví a jeho rozlišení. Studenty přivádí k zamyšlení o funkci výtvarného umění v dějinách i v současnosti. Aplikuje nejnovější postřehy z dějin výtvarného umění. METODICKÝ POKYN:

2 UMĚLECKÉ SLOHY A SMĚRY ÚVOD DO PROBLEMATIKY

3 JAK SE LIŠÍ SLOH A SMĚR  Ať už směr nebo sloh – trvá, než se prosadí  Vždy zasazen do širšího kulturního kontextu doby i místa  Vždy výrazem – zhmotněním lidské fantazie a duchovna  Směr – jen určitý obor (literatura, hudba,…)  Sloh – prosazen zároveň ve více oborech, někdy určuje celého „ducha doby“

4 Kde se s nimi setkáváme?  Všude kolem nás  Hudba  Výtvarné umění  Divadlo  Literatura  Film  A další  A jejich vzájemná prolínání

5 Co nám říkají tyto pojmy?  Artefakt?  Architektura?  Obraz?  Socha? Plastika?  Opus?  Happening?  Performance?

6 Jak rozlišujeme a zařazujeme?  Jen oborově – např.do dějin výtvarného umění  Jen chronologicky – např.17.století, rok 1628  Jen znakově – např.barokní dílo  Jen biograficky – např.dílo P.P.Rubense  Nejlépe však komplexně – dílo, autor, doba vzniku, typické znaky (ne vždy nám však je vše známo!!!)

7 Shrnutí  Sloh či směr nemusí nutně souviset s pevnými historickými mezníky  Mnohé slohy či směry se navzájem ovlivňují, prolínají  I jeden konkrétní umělec může patřit k více uměleckým směrům  Zařazení díla ke slohu/směru pomůže dílo lépe pochopit, vnímat

8 Zdroje  Vlastní práce autora


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google