Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah."— Transkript prezentace:

1 Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o.

2  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah

3  Projekt který si klade za úkol nabídnout a usnadnit přístup ke kulturnímu dědictví regionu Jämsä (Střední Finsko)  Idea: „muzeum bez zdí“  Projekt byl odstartován v roce 2003, první část implementována 2006  Partneři: ERDF, regionální vláda, univerzity, místní muzea, sponzoři (soukromé společnosti), zájmová sdružení Co je Museo24

4  Zpřístupnit kulturní dědictví regionu  Zviditelnit oblast Středního Finska doma i v zahraničí  Zpestřit místní kulturní dědictví  Zdůraznit identitu obyvatel žijících v regionu a zvýšit jejich povědomí o historii regionu  Nabídnout interaktivní nástroje (nejen) pro školy Museo24 - Cíle

5  Obyvatelé regionu  Školy (studenti a pedagogové)  Návštěvníci (turisté)  Místní podniky Museo24 – Cílové skupiny

6  Architektura a stavby  Města a vesnice  Lidé v práci (historie tradičních průmyslových odvětví)  Místní muzea a jejich sbírky  Historické mapy  Vzpomínky (interakce s pamětníky)  Fotogalerie, videa, animace, interaktivní hry  V současnosti okolo 800 článků, 1500 fotografií Museo24 – Obsah

7  ARTIO s.r.o. je technickým partnerem projektu  Návrh a realizace technického řešení  Informační portály  Databázové aplikace  Optimalizace vyhledávání na Internetu Artio - role

8  Databázová aplikace  Rozhraním je Internetový portál  Implementuje CIDOC CRM pomocí jazyka OWL (Web Ontology Language) – počítá s technologiemi sémantického webu Technické řešení

9 Objekty: články, multimédia, sbírkové předměty Ontologie: struktura metadat, vzájemné vazby Mona Lisa fotografie, články, inv. číslo CIDOC CRM, MPEG7 + oborové ontologie, externí zdroje, … uživatel

10  CIDOC CRM – ontologie pro popis muzejních sbírek  MPEG7 – vytváření metadat pro multimédia  Museo24 – spojení CIDOC CRM a MPEG7 Příklad využití OWL

11 Vytváření metadat

12 Vytváření metadat II

13  Sdílení informací, aplikace standardů  Nové možnosti vyhledávání „najdi potomky Karla IV. v období 15. století žijící v Čechách“  Větší interaktivita, snažší administrace  Sémantická časová osa  Sémantické složky  Variabilita (lze snadno vytvářet podmnožiny nebo naopak rozšiřovat, spojovat, apod.) V čem jsou výhody

14 Sémantická složka Kubistické olejomalby Všechny předměty které:  jsou typu “obraz”  technika je “olej”  styl je “kubismus”

15 Závěr  Museo24 je primárně informační a prezentační projekt pro veřejnost  Díky značné variabilitě je možné jej změnou uživatelského rozhraní přizpůsobit pro evidenci

16 Dotazy Děkuji vám za pozornost. Další informace:


Stáhnout ppt "Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah."

Podobné prezentace


Reklamy Google