Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0367 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0367 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Pořadí šablony a sada: 12 Česká republika Materiál: VY_32_INOVACE_ČR.12 Vytvořený ve školním roce: (datum) Téma: Národopis České republiky. Předmět a třída: zeměpis, tercie osmiletého gymnázia Anotace: Pomocí prezentace se žáci seznamují s hlavními národopisnými oblastmi v České republice a s jejich přirozenými centry. Žáci si zopakují význam slov skanzen a folklór. Prostřednictvím fotografií si uvědomí rozdíl ve způsobu života dnes a v dobách, kdy do školy chodili jejich prarodiče, praprarodiče, … K práci vyučující využívá interaktivní tabuli. Autor: Mgr. Stanislav Srba Klíčová slova: národopis, národopisná oblast,skanzen, folklór Ověřený dne:

2 Etnografie = národopis Společenská věda zkoumající a popisující modely chování, sociální organizaci, zvyky, hudbu a umění v jednotlivých lidských kulturách a společnostech.

3 Obr. 1 Pokus se určit podle polohy nejznámější národopisné oblasti. Nápověda na další straně.

4 Číslo na mapě Národopisná oblast Slovácko Horácko Podkrkonoší Valašsko Kopanice Chebsko Doudlebsko Chodsko Jihočeská blata Moravští Charváti Kozácko Haná Lašsko K národopisným oblastem přiřaď do tabulky číslovky.

5 Číslo na mapě Národopisná oblast 1.Chebsko 2.Chodsko 3.Doudlebsko 4.Jihočeská blata 5.Kozácko 6.Podkrkonoší 7.Horácko 8.Moravští Charváti 9.Haná 10.Slovácko 11.Lašsko 12.Valašsko 13.Kopanice Řešení.

6 Č ÍSLO NA MAPĚ N ÁRODOPISNÁ OBLASTCENTRUM 1.Chebsko 2.Chodsko 3.Doudlebsko 4.Jihočeská blata 5.Kozácko 6.Podkrkonoší 7.Horácko 8.Moravští Charváti 9.Haná 10.Slovácko 11.Lašsko 12.Valašsko 13.Kopanice CENTRUM Náchod Uherské Hradiště Frýdek – Místek Jevišovka Olomouc Soběslav Český Krumlov Vsetín Cheb Jihlava Starý Hrozenkov Domažlice Sedlčany K národopisné oblasti přiřaďte s pomocí atlasu obec.

7 Č ÍSLO NA MAPĚ N ÁRODOPISNÁ OBLASTCENTRUM 1.ChebskoCheb 2.ChodskoDomažlice 3.DoudlebskoČeský Krumlov 4.Jihočeská blataSoběslav 5.KozáckoSedlčany 6.PodkrkonošíNáchod 7.HoráckoJihlava 8.Moravští CharvátiJevišovka 9.HanáOlomouc 10.SlováckoUherské Hradiště 11.LašskoFrýdek - Místek 12.ValašskoVsetín 13.KopaniceStarý Hrozenkov Řešení.

8 Zopakujte si rozmístění národopisných oblastí.

9 Poznáš okresní město? Obr. 2 Domažlice Odpověď pod fotografií.

10 Skanzen = muzeum v přírodě. Národopisná muzejní expozice pod širým nebem.

11 Skanzen Doubrava – model.

12 V jakém skanzenu byla pořízena většina fotografií v následujících třech snímcích?

13

14

15 Přerov nad Labem.

16

17

18 Folklor – projevy lidové kultury, které se zachovávají na určitém území po předcích. Rozeznáváme folklor slovesný, hudební, dramatický, taneční.

19 Skanzen Zubrnice Skanzen Rožnov pod Radhoštěm Skanzen Přerov nad Labem Skanzen Chomutov

20 2) VILÍMEK, Jan. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Jan_Sladk%C3%BD_Kozina.jpg 1) LENCER. cs.wikiipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Ostatní fotky – vlastní archiv


Stáhnout ppt "Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0367 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google