Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."— Transkript prezentace:

1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_14_01_04 Název materiálu Zeměpisné souřadnice Jméno vyučujícího Božena Váchalová Třída 6. ročník PředmětZeměpis Datum vytvoření

2 Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Tematický okruh: Určeno pro: Anotace: Časová dotace: Klíčová slova:  Člověk a příroda  Zeměpis  Matematická geografie  6. ročník  na snímcích jsou místa, která mají děti pomocí mapy vyhledat a do sešitu napsat jejich polohu  25 – 30 minut  Zeměpisné souřadnice, poledníky a rovnoběžky, zeměpisná délka a šířka

3 Práce s atlasem Opakování zeměpisné šířky a délky

4 – určují polohu místa, ta se měří úhlovou mírou – stupně, minuty, vteřiny (°,´,´´ ). - záleží co vyjadřujeme, zda zeměpisnou délku nebo šířku, se úhel určuje na kružnici rovníku nebo směrem místního poledníku Zeměpisné souřadnice

5 Rovnoběžky Zeměpisná šířka - je ÚHEL, který naměříme po místním poledníku (meridiánu) od roviny rovníku k bodu hledaného místa; Od rovníku směrem na sever je zeměpisná šířka KLADNÁ (0°; +90°) směrem na jih ZÁPORNÁ (-0°; - 90°)

6 Poledníky Zeměpisná délka je ÚHEL, který svírá rovina poledníku vedená hledaným místem, tedy místním poledníkem, s rovinou základního (nultého) poledníku

7 Mapy a glóby -obsahují pomyslné čáry, které dělí planetu na dvě části: – rovník (rovnoběžka 0° z. š.) rozdělují planetu na severní a jižní polokouli. –poledník (0°a 180° poledník), jsou polokružnice; na pólech se spojují a rozdělují Zemi na východní a západní polokouli. Tyto pomyslné čáry určují zeměpisnou délku Tato kružnice je nejdelší (měří téměř km). Pomocí rovnoběžek lze určovat zeměpisnou šířku

8 K samostatné práci je zapotřebí: •sešit •atlas •psací potřeby •

9 Kde leží? •Kalifornie • Kuba s. š. (22º s. š.) z. d. (80º z. d.) s. š. (30º s. š.) z. d. (120º z. d.)

10 •Havajské ostrovy • Island s. š. (66º s. š.) z. d. (22º z. d.) s. š. (23º s. š.) z. d. (171º z. d.) Kde leží?

11 •Falklandy• Korejský poloostrov s. š. (38º s. š) v. d. (127º v.d.) j. š. (52º j. š.) z. d. (60º z. d.) Kde leží?

12 •Kanárské ostrovy • Irsko s. š. (52º s. š.) z. d. (10º z. d.) s. š. (28º s. š.) z. d. (18º z. d.) Kde leží?

13 •Fidži • Borneo s. š. (0º s. š) v. d. (110º - 120º v. d.) j. š. (15º j. š.) v. d. (178º v. d.) Kde leží?

14 •Japonsko•Nový Zéland j. š. (112º s. š) v. d. (178º v. d.) s. š. (34º s. š.) v. d. (135º v. d.) Kde leží?

15 •Nejzápadnější místo •Nejvýchodnější místo 19º v. d.; 49,5º s. š; obec Bukovec 12º v. d.; 50,5º s. š. obec Krásná Znáte Z a V bod České republiky?

16 Citace zdrojů •Obr. Mapy světa -sveta/ -sveta/ •Obr. 2 NEZNÁMÝ. CZ-mapa_with_czech_description.png [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: •Obrázky jsou z microsoft.com/cs. •Dostupná verze (Microsoft Office_2010), licence zakoupena školou v roce 2011


Stáhnout ppt "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."

Podobné prezentace


Reklamy Google