Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu."— Transkript prezentace:

1

2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. XII Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XII_ HV Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Název: Notová osnova, melodie klesavá, stoupavá – úvod pro 1. třídu Autor: Mgr. Jaroslava Oplatková Stručná anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičování probírané hudební teorie Metodické zhodnocení: Pilotováno , Jaroslava Oplatková, 1.A. Melodie byly hrány na hudební nástroj (klavír).

3 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková NOTOVÁ OSNOVA 5.______________________________________________________________________________________________________________________ 4.______________________________________________________________________________________________________________________ 3.______________________________________________________________________________________________________________________ 2.______________________________________________________________________________________________________________________ 1.______________________________________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________ 4 mezery5 linek Melodie stoupá.Melodie klesá. Můj - ve - se - lý - drak, le - tí - do - o - blak.

4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková __________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Kresli do mezer a na linky podle pokynů:

5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková __________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________ To - je - pě - kná - ko - čka, má - ze - le - ná - o - čka.                Vybarvi: 

6 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková Další říkanky: Byla jedna liška, spadla na ni šiška. Moje milá babičko, dej mi jedno jablíčko. Písnička se z tónů skládá, do not ukrývá se ráda. Kampak patří, kdo to ví? Do NOTOVÉ OSNOVY. a) k vymý š len í stoupav é a klesav é melodie b) o notov é osnově

7 Jedná se o prvotní seznámení s notovou osnovou. 1) „Tak, jako zapisujeme písmenka na řádky, dá se zapsat to, co zpíváme, do linek, kterým říkáme notová osnova.“ Následuje popis, vysvětlení počtu linek, mezer. Zdůrazníme počítání linek a mezer odspodu. Použijeme notovou osnovu na tabuli, PC, na fólii, magnetickou notovou osnovu apod. Děti ji po prvním seznámení vyhledávají očima, ukazují ve třídě (kouzelné brýle = kukátko vytvořené z dlaní). „Slide 3“ – děti chodí k tabuli a zakreslují obrázky nebo vkládají magnety na místo, které určí učitel nebo jiné dítě. Upozorníme, že zakreslujeme zleva doprava a počítáme odspodu. Příklady pokynů: „Navlékni korálek na 2. linku, nakresli kolečko do 3. mezery...“ 2) „Po notách v melodii můžeme jít jako po schůdkách nahoru a dolů.“ Ukážeme, zapíšeme. (U „slidu č. 2“ kliknutím na růžovou a modrou plochu, tyto v tomto pořadí odletí a objeví se správný název.) Po seznámení se zápisem melodie stoupavé a klesavé děti vymýšlejí různé melodie na známé říkanky a učitel zapisuje průběh takto vytvořených melodií – v této fázi nepoužijeme noty – nahradí je magnety, obrázky, apod. Vytiskneme dětem „slide 4“ a ony vybarví zvonečky podle návodu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková Metodické poznámky:

8 Růžový květ [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Modrý květ [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Liška [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Jablko [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Použitá literatura: Jaglová, J., Hudební výchova pro 1. ročník. 1. vyd., Brno: Nová škola, ISBN s. 14 Pospíšilová, V., Vozar, M. Pojďme si hrát, pracovní sešit pro PHV. 1. vyd. Praha: Talacko Editions, ISBN neuvedeno. s. 4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková Použitý obrazový materiál :


Stáhnout ppt "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu."

Podobné prezentace


Reklamy Google