Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_ICT.3.40 Text ve vektorovém editoru Vytvořeno: Ověřeno: Třída:3.OA, 3.VE

2 Text ve vektorovém editoru Vzdělávací oblast:Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích Předmět:Informační a komunikační technologie Ročník:3. Autor:Bc. Aleš Přikryl Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:počítač, dataprojektor Klíčová slova:řetězcový text, odstavcový text Anotace:Materiál přibližuje žákům způsob práce s textem ve vektorovém editoru, definuje řetězcový a odstavcový text a uvádí postup umístění textu na křivku.

3 Text ve vektorovém editoru často používán text zůstává dále upravitelný (na rozdíl od rastrového editoru, kde se stává součástí rastru) lze kombinovat s grafikou, rastrovými obrázky… řada efektů, tvarování, typografické funkce

4 Druhy textů ve vektorovém editoru

5 Text ve vektorovém editoru 1.Text řetězcový 2.Text odstavcový

6 Text řetězcový chová se jako objekt, může mít obrys a výplň vytvoření nástroj Text + klepnutí na požadované místo použití krátké nadpisy

7 Text řetězcový

8 Text odstavcový vytvoření nástroj Text vymezení obdélníku (textové pole) zápis textu použití delší bloky souvislého textu

9 Text odstavcový

10 Umístění textu na křivku lze použít u řetězcového textu postup: – nakreslení křivky – napsání textu – umístění textu na křivku (nabídka v záložce Text např. přizpůsobit text osnově…) – "zneviditelnění" křivky

11 Text na křivce

12 Opakování

13 1. Ve vektorovém editoru rozeznáváme: a)text souvislý a text nadpisový b)text řetězcový a text odstavcový c)text odstavcový a text nadpisový

14 2. Lépe se pracuje s textem: a)v rastrovém editoru b)ve vektorovém editoru c)v obou editorech je práce s textem stejná

15 3. Na křivku lze umístit: a)pouze řetězcový text b)pouze odstavcový text c)řetězcový i odstavcový text

16 Správné odpovědi

17 1. Ve vektorovém editoru rozeznáváme: a)text souvislý a text nadpisový b)text řetězcový a text odstavcový c)text odstavcový a text nadpisový

18 Opakování 2. Lépe se pracuje s textem: a.v rastrovém editoru b.ve vektorovém editoru c.v obou editorem je práce s textem stejná

19 3. Na křivku lze umístit: a)pouze řetězcový text b)pouze odstavcový text c)řetězcový i odstavcový text

20 Použité zdroje Vektorová grafika. Wikipedie: Otevřená encyklopedie [online]. [cit ]. Dostupné z: Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google