Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14 Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Mgr. Lucie Barillová Název materiálu: Dětská kresba Předmět: Občanská nauka Cílová skupina: 7.,8. ročník VY_32_INOVACE_ 14 - Dětská kresba

2 Datum vytvoření: Téma: Dětská kresba Cíl prezentace: seznámení se vývojem dětské kresby Časová dotace: 20 min. Anotace: Žáci se dozví, jaká jsou vývojová stádia dětské kresby, co prozradí čára, diskuse o oblíbených barvách Datum realizace v hodině: , třída VIII. B VY_32_INOVACE_ 14 - Dětská kresba

3 Úkol Nakresli obrázek své rodiny v libovolném prostředí. VY_32_INOVACE_ 14 - Dětská kresba

4 Vývoj dětské kresby 1. Období - okolo 2 let je obdobím tzv. "črtacích experimentů". kulaté tvary, píchání, klubíčka - jde o spontánní (přirozenou, nenaučenou) činnost 2. Období - okolo 3 let je obdobím, kdy kresba "něco" zaznamenává do středu zájmu se dostává lidská postava, zpočátku zejména hlava jako první dítě většinou nakreslí sluníčko 3. Období - okolo 4 let je obdobím tzv. "lineárního náčrtku". Toto období odborníci nazývají také "zlatým věkem dětské kresby". dítě zapomíná původní obrys a vytváří nový. Projevuje se také zájmem o pohlaví (tatínek a maminka). 4. Období let je obdobím tzv. "realistické kresby" kresba dítěte se začíná přibližovat skutečnosti, snaží se reálně zachytit více detailů (boky, ramena, prsty) VY_32_INOVACE_ 14 - Dětská kresba

5 Co prozradí čára? Určitou klasifikaci lze také provést podle síly čáry. Dítě, kterému chybí sebedůvěra, je ustrašené a má zábrany kreslí tenké, lehce naznačené čáry, obrázek často předělává a někdy si pomáhá pravítkem. Oproti tomu silné čáry (které až někdy protrhnou papír) kreslí děti agresivní. Vyrovnané děti pak mají sílu čáry pod kontrolou. Když dítě kreslí, většinou přitom něco vypráví. Jak se odvíjí děj, dítě postupně kreslí jednotlivé postavy. Důležité je zejména pořadí, v kterém jednotlivé postavy do kresby vstupují, protože tak dítě odkrývá svůj postoj k nim. Jako první jsou obyčejně kresleny postavy, které mu vůbec nejsou lhostejné. VY_32_INOVACE_ 14 - Dětská kresba

6 Geometrie kresby List papíru lze vertikálou rozdělit na dvě části – levý pruh představuje minulost, pravý budoucnost. Rozvržení plochy papíru poukazuje také na časové reference a svědčí o vztahu k rodičům – levá strana symbolizuje vztah k matce, tedy k minulosti; prostřední část je současnost; pravá strana je vztah k otci, tedy pokrok, budoucnost. VY_32_INOVACE_ 14 - Dětská kresba

7 Řeč barev autorce/texty/teorie-barev/ VY_32_INOVACE_ 14 - Dětská kresba

8 Použité zdroje FURST, Maria. Psychologie. Olomouc: Votobia, s. Obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=rodina&ex=1#ai:MP | cz/images/results.aspx?qu=rodina&ex=1#ai:MP | Obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=barva&ex=1#ai:MM | cz/images/results.aspx?qu=barva&ex=1#ai:MM | VY_32_INOVACE_ 14 - Dětská kresba


Stáhnout ppt "Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14."

Podobné prezentace


Reklamy Google