Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_PSYPS11660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_PSYPS11660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_PSYPS11660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor: Mgr. Pavel Zapletal Určeno pro předmět: Psychologie Tematická oblast: Psychologie osobnosti Obor vzdělání: Podnikání (64-41-L/51) 1. ročník Název výukového materiálu: Anankastická a axiózní porucha – učební materiál s úkoly Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 20 minut

2 Anankastická porucha osobnosti Charakterické znaky: Charakterické znaky: perfekcionismus, zabývání se detaily na úkor kvality, perfekcionismus, zabývání se detaily na úkor kvality, život řízen pravidly, seznamy, pořádkem a organizací život řízen pravidly, seznamy, pořádkem a organizací nadměrné pochyby a obavy, skrupulozita nadměrné pochyby a obavy, skrupulozita nadměrná svědomitost, puntičkářství nadměrná svědomitost, puntičkářství sociální konvenčnost, rigidita, paličatost sociální konvenčnost, rigidita, paličatost nadměrné moralizování, hodnocení a kontrola nadměrné moralizování, hodnocení a kontrola nerozumné požadavky na způsob práce druhých nerozumné požadavky na způsob práce druhých vtíravé a nevítané myšlenky a nápady vtíravé a nevítané myšlenky a nápady

3 ÚKOL: Rozdělte se do trojic a do tabulky napište, jakými větami by jste charakterizovali uvedenou poruchu, pedagog poté odpovědi vyhodnotí a situaci moderuje Anankastická porucha Anankastická porucha

4 Charakteristické věty k úkolu Pouze já dodržuji pravidla a nařízení Pouze já dodržuji pravidla a nařízení Když nebudu 100% zodpovědný, může se mi zřítit svět Když nebudu 100% zodpovědný, může se mi zřítit svět Když zavedu přesná pravidla, dopadne to dobře Když zavedu přesná pravidla, dopadne to dobře Druzí jsou většinou nezodpovědní Druzí jsou většinou nezodpovědní Bez pravidel, jasného řádu a organizace nemá život smysl Bez pravidel, jasného řádu a organizace nemá život smysl

5 Anxiózní porucha osobnosti Charakteristické znaky: Charakteristické znaky: trvalé a pronikavé pocity napětí a obav trvalé a pronikavé pocity napětí a obav přesvědčení o vlastní sociální nešikovnosti, nedostatku osobní přitažlivosti a vlastní méněcennosti přesvědčení o vlastní sociální nešikovnosti, nedostatku osobní přitažlivosti a vlastní méněcennosti nechuť stýkat se s lidmi z obav, že nebude oblíben(a), přecitlivělost na odmítnutí a kritiku, nadměrné se zabývání kritikou druhých nechuť stýkat se s lidmi z obav, že nebude oblíben(a), přecitlivělost na odmítnutí a kritiku, nadměrné se zabývání kritikou druhých vyhýbání se nejistým sociálním a pracovním činnostem, neboť nechce nést zodpovědnost vyhýbání se nejistým sociálním a pracovním činnostem, neboť nechce nést zodpovědnost

6 ÚKOL: Rozdělte se do trojic a do tabulky napište, jakými větami by jste charakterizovali uvedenou poruchu, pedagog poté odpovědi vyhodnotí a situaci moderuje Anxiózní porucha osobnosti Anxiózní porucha osobnosti

7 Charakteristické věty k úkolu Jsem nežádoucí Jsem neschopný Jsem společensky neobratný Kdyby mě lidé skutečně poznali, odmítli by mě Když se budu přetvařovat, možná mě přijmou


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_PSYPS11660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google