Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor: Mgr. Pavel Zapletal Určeno pro předmět: Psychologie Tematická oblast: Psychologie osobnosti Obor vzdělání: Podnikání (64-41-L/51) 1. ročník Název výukového materiálu: Emoční inteligence – učební materiál s úkoly Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 20 minut

2 Emoční inteligence ( EQ ) Jedná se o vlohu pro cítění a empatii Jedná se o vlohu pro cítění a empatii Tato vloha je nezbytným předpokladem pro řadu pomáhajících profesí Tato vloha je nezbytným předpokladem pro řadu pomáhajících profesí P o z o r ! ! ! - Emoční inteligence je zcela rozdílným pojmem od pojmu inteligenční kvocient P o z o r ! ! ! - Emoční inteligence je zcela rozdílným pojmem od pojmu inteligenční kvocient

3 Osobnostní předpoklady Emoční inteligence úzce souvisí s osobnostními předpoklady každého jedince Emoční inteligence úzce souvisí s osobnostními předpoklady každého jedince V současné době zaměstnavatelé, školy a jiné instituce kladou důraz především na zralou osobnost, která se vyznačuje touto charakteristikou: V současné době zaměstnavatelé, školy a jiné instituce kladou důraz především na zralou osobnost, která se vyznačuje touto charakteristikou: Vyrovnanost Vyrovnanost Adekvátnost chování Adekvátnost chování Zodpovědnost k sobě samému a ostatním Zodpovědnost k sobě samému a ostatním Vytrvalost Vytrvalost Respektování společenských norem Respektování společenských norem Budování vlastní identity a hodnot Budování vlastní identity a hodnot

4 ÚKOL: Žáci se rozdělí do trojic a každá trojice se zamyslí nad hodnotovými problémy uvedenými v tabulce a napíše své vyjádření. Pedagog pak jednotlivé odpovědi porovná a problém moderuje Jak vnímám zemi, ve které jsem se narodil Jaký je můj názor na pomoc lidem v nouzi Jak se dívám na problematiku narušení přírodního systému

5 Hodnotová orientace Je to určitá hierarchie individuálních hodnot jedinc Je to určitá hierarchie individuálních hodnot jedinc Jedná se o směrovou složku motivační struktury jedince Jedná se o směrovou složku motivační struktury jedince Druhy hodnotové orientace: Druhy hodnotové orientace: Oblast sociální – vztah k přátelům rodině, láska, obětavost, sociální vztahy at Oblast sociální – vztah k přátelům rodině, láska, obětavost, sociální vztahy at Oblast morální - čestnost, upřímnost, pravdomluvnost, odpovědnost apod. Oblast morální - čestnost, upřímnost, pravdomluvnost, odpovědnost apod. Oblast ideová – vztah k vlasti, demokracii, spravedlnosti apod. Oblast ideová – vztah k vlasti, demokracii, spravedlnosti apod. P O Z O R !!! – Hodnotová orientace se v průběhu života mění vlivem řady P O Z O R !!! – Hodnotová orientace se v průběhu života mění vlivem řady

6 Úkol: Žáci se rozdělí do trojic a každá trojice uvede příklady pozitivních a negativních vztahů a postojů v tabulce a pedagog tabulku vyhodnotí a vyvodí hodnotové orientace, o nichž diskutuje s žáky: Typy vztahů Typy projevů pozitivnínegativní K cizincům žijícím v ČR Ke škole, kterou navštěvuji K seniorům


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google