Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2 Inovace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2 Inovace."— Transkript prezentace:

1 jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT předmětpřírodopis pořadové číslo DUM01

2 AnotacePrezentace, která by měla sloužit jako obrazová a textová podpora k výuce učiva o obojživelnících.K procvičení učiva žáci řeší test.Prezentace obsahuje řešení AutorMgr. Eva Truxová Očekávaný výstupcharakterizuje hlavní taxonomické jednotky živočichů a jejich významné zástupce Druh učebního materiáluvýklad Druh interaktivityprezentace Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let

3 Znaky obojživelníků žijí na souši i ve vodě mají končetiny proměnlivá teplota těla tělní pokryv – vlhká, slizká kůže, obsahuje slizové a jedové žlázy dýchají plícemi a vlhkou kůží larvy – pulci – dýchají žábrami 2 skupiny obojživelníků a)ocasatí (mloci a čolci) b)bezocasí (žáby

4

5 Čolek obecný

6 Čolek velký

7 Čolek horský

8 Mlok skvrnitý

9

10 Ocasatí obojživelníci  mají dva páry stejně vyvinutých končetin  hlava je zřetelně oddělena od těla  tělo je protáhlé  mají ocas

11 zástupci čolek obecný hřeben na hřbetě samců v době páření zimní spánek čolek velký čolek horský patří mezi chráněné živočichy mlok skvrnitý živorodý

12 mlok skvrnitý živorodý černá barva se žlutými skvrnami potrava – hmyz, slimáci, žížaly chráněn

13 Test – k procvičení látky 1. Teplota obojživelníků je: a) proměnlivá b) stálá,asi 37°Cc) stálá, asi 40°C 2. Dospělý čolek obecný dýchá žábrami:ano – ne 3. Obojživelníci mají krevní oběh rozdělen na velký tělní a malý plicní, do těla však proudí krev ……………... 4. V zimním období se životní děje obojživelníků zpomalují a obojživelníci jsou v zimním spánku: ano - ne

14 5. Poznejte ocasatého obojživelníka: a) na jaře je pestře zbarven a na hřbetu má vysoký lem ………….. b) žije ve vlhkých lesích a má výrazné žlutočerné zbarvení …………………. 6. Dospělí čolci žijí většinou: na souši – ve vodě

15 7. Samice mloka skvrnitého: a)klade vejce s kožovitým obalem do vlhké lesní hrabanky b)lepí vejce s vápenitou skořápkou na listy olše lepkavé c)klade živé larvy do vody d)klade živé larvy do vlhké až mokré půdy

16 Řešení: 1.a 2.ne 3.smíšená 4.ano 5.a) čolek obecný b) mlok skvrnitý 6. ve vodě 7. c

17 Zdroje: http://www.google.cz/


Stáhnout ppt "Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2 Inovace."

Podobné prezentace


Reklamy Google