Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyV/2 Inovace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyV/2 Inovace."— Transkript prezentace:

1 jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd předmětPřírodopis pořadové číslo DUM06

2 AnotacePrezentace sloužící jako obrazová a textová podpora k výuce plazů - ještěři.Obsahuje motivační tajenku, otázky, samostatný úkol a test. AutorMgr. Eva Truxová Očekávaný výstupUrčuje základní znaky plazů, rozdělí plaze do řádů, popíše zástupce ještěrů. Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivitykombinované Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina let

3 (V tajence je ukryto téma dnešní hodiny)

4 Nakreslete do sešitu a vyplňte Larva obojživelníků 2. Živorodý obojživelník 3. Nejznámější sladkovodní ryba 4. Orgán v lebce 5. Vajíčka ryb

5 1.PULEC 2.MLOK 3.KAPR 4.MOZEK 5.JIKRY řešení

6 Odpověz na otázky Setkali jste se někdy s plazy? Kde? Znáte nějaké naše druhy plazů? Chováte doma někdo plazy? Slyšeli jste o některých nebezpečných plazech?

7 Znaky plazů Tělní pokryv: suchá zrohovatělá kůže nebo krunýř Tělní teplota: proměnlivá Srdce: 2 síně a 1komora s neúplnou přepážkou Končetiny: krátké nebo chybějí Rozmnožování: vývin přímý, vajíčka v kožovitém obalu Kloaka: společný vývod pro 3 soustavy (trávicí, vylučovací, pohlavní)

8 Rozdělení plazů Řád: do kterých řádů je dělíme, najdi v učebnici 1. šupinatí a) ještěři b) hadi 2. želvy 3.krokodýli

9 Historie plazů Znáte některé vymřelé plazy? Kdy byl největší rozmach plazů? druhohory Ve druhohorách ovládli všechna prostředí, vodu, vzduch a souš. Životu ve vodě se přizpůsobili ryboještěři. Létat uměli tzv. ptakoještěři. Na souši žili veleještěři – např. dinosauři.

10 ryboještěr Plesiosaurus Obr.1

11 ptakoještěr

12 veleještěři Tyrannosaurus Stegosaurus Obr.2. Obr.3.

13

14 Ještěři - zástupci Ještěrka obecná 2 páry končetin – prsty s drápy pokožku svléká po částech oči s pohyblivými víčky – třetí oko mžurka ocas – v době ohrožený odvržen (tzv.autonomie) – naroste nový zimní spánek

15 ještěrka obecná

16 Ještěrka zelená kromě břicha zeleně zbarvená

17 ještěrka zelená

18 Slepýš křehký- beznohá ještěrka bez končetin – (na kostře jsou zakrnělé části končetin) má oční víčka vejcoživorodost – snáší vajíčka těsně před narozením mláďat

19 slepýš křehký

20 Který dýchací orgán používají plazi jakožto suchozemští živočichové? zamysli se: plíce

21

22 Znaky plazů Tělní pokryv: suchá zrohovatělá kůže nebo krunýř Tělní teplota: proměnlivá Srdce: 2 síně a 1komora s neúplnou přepážkou Končetiny: krátké nebo chybějí Rozmnožování: vývin přímý, vajíčka v kožovitém obalu Kloaka: společný vývod pro 3 soustavy (trávicí, vylučovací, pohlavní)

23 Rozdělení plazů Řád: 1. šupinatí a) ještěři b) hadi 2. želvy 3.krokodýli

24 Zástupci ještěrů vypiš

25 Cizokrajný ještěr - chameleon Samostatný úkol - prezentace nebo referát učebnice strana 14

26

27 Plazi 1. Čím je kryto tělo plazů? 2. Čím dýchají plazi? 3. Co je kloaka? 4. Co je mžurka? 5. Co umožňuje ještěrce lézt po zdech? 6. Jaký mají obal vajíčka plazů? 7. Proč řadíme slepýše mezi ještěrky? 8. Které druhy hadů patří ke škrtičům? 9. Co patří mezi vývojově nejdokonalejší znaky krokodýlů? 10. Které jedovaté hady znáš?

28 Zdroje: obr.1. Obr.3. Obr. 2.


Stáhnout ppt "Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyV/2 Inovace."

Podobné prezentace


Reklamy Google