Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."— Transkript prezentace:

1 Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0292 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_VYA-1-10 Tematický celek (sada): Algoritmizace Téma (název) materiálu: Kombinované vývojové diagramy Předmět: Vývoj aplikací Ročník / Obor studia: 1.ročník/ Informační technologie Autor / datum vytvoření: Ing. Bc. Jaroslava Horová/9.11.2013 Anotace: Žáci se seznámí s kombinovanými vývojovými diagramy. Metodický pokyn: Určeno k prezentaci nebo samostudiu. 1

2  algoritmus se větví z důvodu více možných řešení v kombinaci s ošetřením nežádoucích důsledků 2

3  lineární rovnice  soustavy dvou rovnic  kvadratická rovnice řešená na oboru R  Kvadratická rovnice řešená na oboru C  rychlost, dráha, čas  pohyb 3

4  Dána rovnice ve tvaru, kde A, B  R. Vytvořte algoritmus pro výpočet X.  A, B jsou konstanty  X hledaný kořen 4

5 5 Začátek Čti: A, B + - 1 - 23 + Z rovnice zůstane B = 0. Z rovnice zůstane 0 = 0. Za X můžeme dosadit jakékoli číslo. Podmínka A ≠ 0 je už vyřešena, můžeme počítat.

6 6 123 Zobraz: X Zobraz: „Nemá řešení“ Zobraz: „Nekonečně mnoho řešení“ Konec

7  řeší základní matematické operace – sčítání, odečítání, násobení a dělení  budeme načítat kód, který určí konkrétní matematickou operaci:1 pro sčítání 2 pro odečítání 3 pro násobení 4 pro dělení 7

8 8 Začátek Zobraz:“Zadej 1 pro sčítání 2 pro odečítání 3 pro násobení 4pro dělení“ Jen se zobrazí na obrazovce, aby uživatel věděl, co se očekává. Čti: KOD Do proměnné KOD se načte kód, zjistí se jaká operace se bude dělat. Čti: A, B Čísla, se kterými se budou provádět jednotlivé operace. 1

9 9 1 + - + - + - 23

10 10 23 + - Zobraz: „Zadaný špatný kód“ + - Zobraz: „Nulou nelze dělit“ Zobraz: C Konec

11  pro rovnoměrný přímočarý pohyb  budeme načítat kód, který určí konkrétní výpočet:S dráha V rychlost T čas 11

12 12 Začátek Zobraz:“Zadej S dráha V rychlost T čas Jen se zobrazí na obrazovce, aby uživatel věděl, co se očekává. Čti: KOD Do proměnné KOD se načte kód, zjistí se jaká operace se bude dělat. - + 12

13 13 12 Čti: V, T - + Zobraz: S 3 Čti: S, T - + 54 - + Zobraz: „Špatný kód“ Čti: S, V 67

14 14 34567 Zobraz: „Nulou nelze dělit“ Zobraz: V + - Zobraz: „Nulou nelze dělit“ Zobraz: T Konec

15 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu.  PŠENČÍKOVÁ, Jana. Algoritmizace. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2007, ISBN 80-86686-80-9  Není-li uvedeno jinak jsou vývojové diagramy vlastní tvorby. 15


Stáhnout ppt "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google