Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_170.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_170."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_170 Jméno autora:Mgr. Lenka Rusová Třída/ročník:III. Datum vytvoření:

2 Vzdělávací oblast:Člověk a jeho svět Tematická oblast:Rostliny – stavba těla kvetoucí rostliny Předmět:Prvouka Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Zná základní části rostlin a jejich úkol. Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí. Klíčová slova:Kořen, stonek, list, květ a plod Druh učebního materiálu:Prezentace Autorem materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Rusová

3 ROSTLINY STAVBA TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN

4 ZÁKLADNÍ ČÁSTI ROSTLIN Pod zemí: Kořen Nad zemí: Stonek List a květ (ze kterého se vyvíjí plod)

5 KOŘEN Podzemní část rostliny Upevňuje rostlinu v půdě Přijímá z půdy vodu, ve které jsou rozpuštěné látky – živiny, které rostlina potřebuje k životu

6 STONEK Je nadzemní část rostliny Vyrůstají z něho listy, květy a plody ÚKOL STONKU: Rozvádí vodu a v ní rozpuštěné živiny z kořene do listů a do dalších částí rostlin

7 ROZDĚLENÍ ROSTLIN PODLE STAVBY STONKU Podle stavby stonku dělíme rostliny na: byliny a dřeviny Byliny mají dužnatý stonek (slunečnice, vlčí mák, tulipán, kopretina..) Dřeviny mají dřevnatý stonek a dělíme je na keře (nemají kmen)a stromy (mají kmen a korunu)

8 LISTY Je nadzemní část rostliny Vyrůstají ze stonku Jsou zelené, obsahují zelené barvivo (chlorofyl) V listech probíhá přeměna látek (fotosyntéza), při které si rostliny samy vytvářejí výživu (do vzduchu uvolňují kyslík )

9 KVĚT Vyrůstá na stonku, má různé barvy a tvary Umožňuje rozmnožování kvetoucích rostlin Květy opylují včely, čmeláci motýli a jiný hmyz

10 PLOD Vyvíjí se z květu kvetoucích rostlin po opylení) Plod obsahuje jedno nebo více semen Plody máme dužnaté (jablko,rajče, okurka, meloun, angrešt..) a suché (kukuřice, hrách, lískový ořech..) Ze semen vyroste nová rostlina

11 Zdroje: Frýdlantská_pahorkatina%2C_Zátiší%2C_žluťásek_01_01.jpg Praha%2C_Řepy%2C_Růže_šípková_(rosa_canina).JPG PODROUŽEK,L.,JŮZA,J. Přírodověda s didaktikou pro primární školu. Plzeň. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o ISBN 80– ŠTIKOVÁ,V. Já a můj svět. Prvouka pro 3. ročník. Brno. Nakladatelství Nová škola, s.r.o ISBN [ONLINE] [CIT – 04 – 13] Dostupné pod licencí Commons wikimedia na:


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_170."

Podobné prezentace


Reklamy Google