Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."— Transkript prezentace:

1 rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní družina a školní jídelna, Kostelec nad Orlicí, Pelclova 279

2 Rozměňujeme Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Rozměňujeme

3 Peníze Pomůcky: -obrázky českých bankovek -pracovní list

4 1. Vypočítej a vylušti tajenku = ____ N – 10 = ____ w 2. 6 – 3 = ____ J = ____ I = ____ R = ____ O = ____ P = ____ Z 5. 4 – 3 = ____ Ě – 0 = ____ S = ____ M = ____ K 7. 9 – 6 = ____ M = ____ T = ____ O

5 Tajenka: vyučující odkryje písmena a doplní je společně s žáky do tajenky Můžeš mi _______________ peníze? Klíč: ROZMĚNIT

6 Nyní už víte, jak vypadají české mince a bankovky. Můžete je také rozměnit na bankovky a mince s menší hodnotou. ROZMĚNIT= vyjádřit bankovku/minci jinými bankovkami nebo mincemi

7 100 Kč můžeme rozměnit například na:

8 Vymyslíš i jiné varianty?

9 Žáci chodí jednotlivě k tabuli a zkouší pomocí obrázků českých mincí a bankovek rozměňovat dle zadání učitele. Poté zkouší rozměňovat peníze ve dvojicích, učitel zadává příklady a kontroluje dvojice žáků.

10 2. Žáci vyplní samostatně 2. úkol v pracovním listu

11 ŘEŠENÍ: 100 Kč = 50 Kč + 50 Kč 200 Kč = 100 Kč Kč 200 Kč = 50 Kč + 50 Kč + 50 Kč + 50 Kč 500 Kč = 100 Kč Kč Kč Kč Kč 500 Kč = 200 Kč Kč Kč 1000 Kč = 500 Kč Kč 1000 Kč = 200 Kč Kč Kč Kč Kč 1000 Kč = 10 x 100Kč 2000 Kč = 1000 Kč Kč 2000 Kč = 500 Kč +500 Kč +500 Kč +500 Kč

12 3. Hra na molekuly Každý žák si na sebe přilepí jednu bankovku/minci (obrázek). Všichni se pohybují po třídě do rytmu hudby, jakmile učitel hudbu stopne, vysloví nějakou sumu (např. 150 Kč) a žáci musí rychle utvořit správné molekuly tak, aby součet jejich bankovek/mincí byl určená částka.

13 Zdroje: Skořepová, Eva: O penězích a hospodaření s Kačkou a Filipem. Finanční gramotnost pro třídu ZŠ. Fragment, Praha Bankovky a mince -


Stáhnout ppt "Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."

Podobné prezentace


Reklamy Google