Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hospodářský zeměpis Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hospodářský zeměpis Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,"— Transkript prezentace:

1 Hospodářský zeměpis Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

2 Dálnice České Republiky Zdroje: www.ceskedalnice.cz www.wikipedie.cz

3 Celková délka dálnic v Česku je 732 km Celková délka dálnic v Česku je 732 km Maximální povolená rychlost na dálnicích Maximální povolená rychlost na dálnicích v Česku je mimo obce 130 km/hod, v obci 80 km/hod. České dálnice spravuje Ředitelství silnic České dálnice spravuje Ředitelství silnic a dálnic. V České republice je používání dálnic V České republice je používání dálnic zpoplatněno od roku 1995. Ceny dálničních známek: Ceny dálničních známek: Roční1 200 Kč Měsíční350 Kč Desetidenní250 Kč Dopravní značka Dálnice Dálniční známka 2011

4 D1 Praha – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Praha – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko Stavba dálnice D1 byla schválena již 4. 11. 1938. Tehdy se počítalo s dálničním propojením Prahy a Podkarpatské Rusi. Se stavbou první české dálnice se započalo 2. 5. 1939, ale práce byly přerušeny 2. světovou válkou. Stavba dálnice D1 byla schválena již 4. 11. 1938. Tehdy se počítalo s dálničním propojením Prahy a Podkarpatské Rusi. Se stavbou první české dálnice se započalo 2. 5. 1939, ale práce byly přerušeny 2. světovou válkou. Souvislý dálniční tah mezi Brnem a Prahou byl dokončen 8. 11. 1980. Souvislý dálniční tah mezi Brnem a Prahou byl dokončen 8. 11. 1980. Podle původních plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hranicích s Ukrajinou. Po rozdělení republiky byla její trasa ukončena na hraničním přechodu Starý Hrozenkov. Podle původních plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hranicích s Ukrajinou. Po rozdělení republiky byla její trasa ukončena na hraničním přechodu Starý Hrozenkov. Dnes je D1 mezi Prahou a Brnem nejvytíženější dálnicí v zemi. Proto došlo v letech 1996 – 1999 k přestavbě prvních 21 km mezi Prahou a Mirošovicemi ze čtyř na šest jízdních pruhů. Dnes je D1 mezi Prahou a Brnem nejvytíženější dálnicí v zemi. Proto došlo v letech 1996 – 1999 k přestavbě prvních 21 km mezi Prahou a Mirošovicemi ze čtyř na šest jízdních pruhů.

5 D1 Dálnice na 75 km, u Děkanovic na Benešovsku Začátek nejstaršího úseku dálnice v Praze-Chodově Plánovaná délka: 376,5 km V provozu: 340 km Ve stavbě:13 km V přípravě:24 km Dálniční most přes údolí Sázavy u Hvězdonic

6 D2 Brno – Břeclav – Slovensko Brno – Břeclav – Slovensko Dálnice D2 byla stavěna jako propojení Brna a Bratislavy. Dálnice D2 byla stavěna jako propojení Brna a Bratislavy. Jednotlivé úseky byly od Brna otevírány v letech 1978 a 1980 a v současné době vede dálnice z Brna na hranice se Slovenskem. Jednotlivé úseky byly od Brna otevírány v letech 1978 a 1980 a v současné době vede dálnice z Brna na hranice se Slovenskem. Dálnice na 7 km směrem na Břeclav Celková délka:60,7 km Nejnižší bod:157 m n.m. Nejvyšší:97 m n.m.

7 D3 Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko První část budoucí D3 byla v roce 1991 otevřena v podobě obchvatu města Tábor. V letech 2004 a 2005 na ni severně navázal úsek po Chotoviny. V prosinci 2007 byla zprovozněna další část. První část budoucí D3 byla v roce 1991 otevřena v podobě obchvatu města Tábor. V letech 2004 a 2005 na ni severně navázal úsek po Chotoviny. V prosinci 2007 byla zprovozněna další část. Od října 2008 je ve výstavbě 25 km dlouhý úsek mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí s plánovaným uvedením do provozu v roce 2011. Od října 2008 je ve výstavbě 25 km dlouhý úsek mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí s plánovaným uvedením do provozu v roce 2011. Plánovaná délka:171 km V provozu:17 km V přípravě:159 km Foto z výstavby D3 u Chotovin

8 D5 Praha – Plzeň – Německo Praha – Plzeň – Německo Roku 1977 byla zahájena stavba mostu v Berouně a prvního úseku dálnice u Prahy. Se stavbou úseku Praha – Vráž (13 km) se začalo mezi lety 1977 a 1982 a do provozu byla uvedena postupně v letech 1982 až 1989. Roku 1977 byla zahájena stavba mostu v Berouně a prvního úseku dálnice u Prahy. Se stavbou úseku Praha – Vráž (13 km) se začalo mezi lety 1977 a 1982 a do provozu byla uvedena postupně v letech 1982 až 1989. Další úseky byly otevírány v roce 1995, kdy D5 spojila Prahu s Plzní. V roce 1997 byl zprovozněn také úsek Plzeň – Německo v délce 62 km, jednalo se tak o nejdelší celistvý otevřený úsek dálnice u nás. Další úseky byly otevírány v roce 1995, kdy D5 spojila Prahu s Plzní. V roce 1997 byl zprovozněn také úsek Plzeň – Německo v délce 62 km, jednalo se tak o nejdelší celistvý otevřený úsek dálnice u nás. Posledním úsekem výstavby dálnice D5 byl tunel Valík, který byl otevřen v roce 2006. Posledním úsekem výstavby dálnice D5 byl tunel Valík, který byl otevřen v roce 2006. Dálnice D5 spojuje Prahu s Německem, konkrétně s Bavorskem, kde je na hranicích (Rozvadov/Waidhaus) návaznost na německou dálnici A6. Tato dálnice vede od českých hranic přes celé Německo až do Francie. Dálnice D5 spojuje Prahu s Německem, konkrétně s Bavorskem, kde je na hranicích (Rozvadov/Waidhaus) návaznost na německou dálnici A6. Tato dálnice vede od českých hranic přes celé Německo až do Francie.

9 D5 Celková délka:151 km V provozu: 151 km Hraniční přechod: Rozvadov - Waidhaus U odpočívadla Kateřina Tunel Valík

10 D8 Praha – Ústí nad Labem – Německo Praha – Ústí nad Labem – Německo První otevřený úsek dálnice D8 nevedl překvapivě z Prahy, ale jednalo se o úsek Řehlovice – Trmice, který byl otevřen v roce 1990. První otevřený úsek dálnice D8 nevedl překvapivě z Prahy, ale jednalo se o úsek Řehlovice – Trmice, který byl otevřen v roce 1990. V současnosti chybí pouze poslední úsek k tomu, aby D8 byla kompletní a vedla z Prahy až na hranice s Německem. Jedná se o z hlediska ekologie choulostivý úsek přes CHKO České Středohoří V současnosti chybí pouze poslední úsek k tomu, aby D8 byla kompletní a vedla z Prahy až na hranice s Německem. Jedná se o z hlediska ekologie choulostivý úsek přes CHKO České Středohoří Plánovaná délka: 92 km V provozu:75 km Ve stavbě:16 km Dálniční most přes železnici u Vepřeka

11 D11 Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko V roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny. V roce 1985 byla D11 dovedena do Sadské a v roce 1990 byl otevřen úsek do Poděbrad. V prosinci 2006 se dálnice D11 otevřela až po výjezd 84 před Hradcem Králové. V roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny. V roce 1985 byla D11 dovedena do Sadské a v roce 1990 byl otevřen úsek do Poděbrad. V prosinci 2006 se dálnice D11 otevřela až po výjezd 84 před Hradcem Králové. Plánovaná délka:113 km D11 41 km R11 V provozu:84 km 15. až 18. kilometr dálnice před Břístvím


Stáhnout ppt "Hospodářský zeměpis Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,"

Podobné prezentace


Reklamy Google