Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hospodářský zeměpis Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hospodářský zeměpis Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,"— Transkript prezentace:

1 Hospodářský zeměpis Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

2 Dálnice České Republiky Zdroje:

3 Celková délka dálnic v Česku je 732 km Celková délka dálnic v Česku je 732 km Maximální povolená rychlost na dálnicích Maximální povolená rychlost na dálnicích v Česku je mimo obce 130 km/hod, v obci 80 km/hod. České dálnice spravuje Ředitelství silnic České dálnice spravuje Ředitelství silnic a dálnic. V České republice je používání dálnic V České republice je používání dálnic zpoplatněno od roku Ceny dálničních známek: Ceny dálničních známek: Roční1 200 Kč Měsíční350 Kč Desetidenní250 Kč Dopravní značka Dálnice Dálniční známka 2011

4 D1 Praha – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Praha – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko Stavba dálnice D1 byla schválena již Tehdy se počítalo s dálničním propojením Prahy a Podkarpatské Rusi. Se stavbou první české dálnice se započalo , ale práce byly přerušeny 2. světovou válkou. Stavba dálnice D1 byla schválena již Tehdy se počítalo s dálničním propojením Prahy a Podkarpatské Rusi. Se stavbou první české dálnice se započalo , ale práce byly přerušeny 2. světovou válkou. Souvislý dálniční tah mezi Brnem a Prahou byl dokončen Souvislý dálniční tah mezi Brnem a Prahou byl dokončen Podle původních plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hranicích s Ukrajinou. Po rozdělení republiky byla její trasa ukončena na hraničním přechodu Starý Hrozenkov. Podle původních plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hranicích s Ukrajinou. Po rozdělení republiky byla její trasa ukončena na hraničním přechodu Starý Hrozenkov. Dnes je D1 mezi Prahou a Brnem nejvytíženější dálnicí v zemi. Proto došlo v letech 1996 – 1999 k přestavbě prvních 21 km mezi Prahou a Mirošovicemi ze čtyř na šest jízdních pruhů. Dnes je D1 mezi Prahou a Brnem nejvytíženější dálnicí v zemi. Proto došlo v letech 1996 – 1999 k přestavbě prvních 21 km mezi Prahou a Mirošovicemi ze čtyř na šest jízdních pruhů.

5 D1 Dálnice na 75 km, u Děkanovic na Benešovsku Začátek nejstaršího úseku dálnice v Praze-Chodově Plánovaná délka: 376,5 km V provozu: 340 km Ve stavbě:13 km V přípravě:24 km Dálniční most přes údolí Sázavy u Hvězdonic

6 D2 Brno – Břeclav – Slovensko Brno – Břeclav – Slovensko Dálnice D2 byla stavěna jako propojení Brna a Bratislavy. Dálnice D2 byla stavěna jako propojení Brna a Bratislavy. Jednotlivé úseky byly od Brna otevírány v letech 1978 a 1980 a v současné době vede dálnice z Brna na hranice se Slovenskem. Jednotlivé úseky byly od Brna otevírány v letech 1978 a 1980 a v současné době vede dálnice z Brna na hranice se Slovenskem. Dálnice na 7 km směrem na Břeclav Celková délka:60,7 km Nejnižší bod:157 m n.m. Nejvyšší:97 m n.m.

7 D3 Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko První část budoucí D3 byla v roce 1991 otevřena v podobě obchvatu města Tábor. V letech 2004 a 2005 na ni severně navázal úsek po Chotoviny. V prosinci 2007 byla zprovozněna další část. První část budoucí D3 byla v roce 1991 otevřena v podobě obchvatu města Tábor. V letech 2004 a 2005 na ni severně navázal úsek po Chotoviny. V prosinci 2007 byla zprovozněna další část. Od října 2008 je ve výstavbě 25 km dlouhý úsek mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí s plánovaným uvedením do provozu v roce Od října 2008 je ve výstavbě 25 km dlouhý úsek mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí s plánovaným uvedením do provozu v roce Plánovaná délka:171 km V provozu:17 km V přípravě:159 km Foto z výstavby D3 u Chotovin

8 D5 Praha – Plzeň – Německo Praha – Plzeň – Německo Roku 1977 byla zahájena stavba mostu v Berouně a prvního úseku dálnice u Prahy. Se stavbou úseku Praha – Vráž (13 km) se začalo mezi lety 1977 a 1982 a do provozu byla uvedena postupně v letech 1982 až Roku 1977 byla zahájena stavba mostu v Berouně a prvního úseku dálnice u Prahy. Se stavbou úseku Praha – Vráž (13 km) se začalo mezi lety 1977 a 1982 a do provozu byla uvedena postupně v letech 1982 až Další úseky byly otevírány v roce 1995, kdy D5 spojila Prahu s Plzní. V roce 1997 byl zprovozněn také úsek Plzeň – Německo v délce 62 km, jednalo se tak o nejdelší celistvý otevřený úsek dálnice u nás. Další úseky byly otevírány v roce 1995, kdy D5 spojila Prahu s Plzní. V roce 1997 byl zprovozněn také úsek Plzeň – Německo v délce 62 km, jednalo se tak o nejdelší celistvý otevřený úsek dálnice u nás. Posledním úsekem výstavby dálnice D5 byl tunel Valík, který byl otevřen v roce Posledním úsekem výstavby dálnice D5 byl tunel Valík, který byl otevřen v roce Dálnice D5 spojuje Prahu s Německem, konkrétně s Bavorskem, kde je na hranicích (Rozvadov/Waidhaus) návaznost na německou dálnici A6. Tato dálnice vede od českých hranic přes celé Německo až do Francie. Dálnice D5 spojuje Prahu s Německem, konkrétně s Bavorskem, kde je na hranicích (Rozvadov/Waidhaus) návaznost na německou dálnici A6. Tato dálnice vede od českých hranic přes celé Německo až do Francie.

9 D5 Celková délka:151 km V provozu: 151 km Hraniční přechod: Rozvadov - Waidhaus U odpočívadla Kateřina Tunel Valík

10 D8 Praha – Ústí nad Labem – Německo Praha – Ústí nad Labem – Německo První otevřený úsek dálnice D8 nevedl překvapivě z Prahy, ale jednalo se o úsek Řehlovice – Trmice, který byl otevřen v roce První otevřený úsek dálnice D8 nevedl překvapivě z Prahy, ale jednalo se o úsek Řehlovice – Trmice, který byl otevřen v roce V současnosti chybí pouze poslední úsek k tomu, aby D8 byla kompletní a vedla z Prahy až na hranice s Německem. Jedná se o z hlediska ekologie choulostivý úsek přes CHKO České Středohoří V současnosti chybí pouze poslední úsek k tomu, aby D8 byla kompletní a vedla z Prahy až na hranice s Německem. Jedná se o z hlediska ekologie choulostivý úsek přes CHKO České Středohoří Plánovaná délka: 92 km V provozu:75 km Ve stavbě:16 km Dálniční most přes železnici u Vepřeka

11 D11 Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko V roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny. V roce 1985 byla D11 dovedena do Sadské a v roce 1990 byl otevřen úsek do Poděbrad. V prosinci 2006 se dálnice D11 otevřela až po výjezd 84 před Hradcem Králové. V roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny. V roce 1985 byla D11 dovedena do Sadské a v roce 1990 byl otevřen úsek do Poděbrad. V prosinci 2006 se dálnice D11 otevřela až po výjezd 84 před Hradcem Králové. Plánovaná délka:113 km D11 41 km R11 V provozu:84 km 15. až 18. kilometr dálnice před Břístvím


Stáhnout ppt "Hospodářský zeměpis Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,"

Podobné prezentace


Reklamy Google