Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada22 AnotacePodstata,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada22 AnotacePodstata,"— Transkript prezentace:

1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada22 AnotacePodstata, řezné pohyby, způsoby frézování Klíčová slovaHlavní a vedlejší pohyb, sousledné a nesousledné frézování, fréza, frézka PředmětStrojírenská technologie Autor, spoluautorIng. Křížová Naděžda JazykČeština Druh učebního materiáluPrezentace Potřebné pomůckyPC, dataprojektor Druh interaktivityVýklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Cílová skupina2. ročník, žáci 16 – 17 let Speciální vzdělávací potřebyNe ZdrojeSeznam viz poslední strana 1 VY_32_INOVACE_22_427 Frézování 1 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

2  třískové obrábění rovinné a tvarové plochy vícebřitým nástrojem - frézou Řezné pohyby hlavní rotace - nástroj - fréza vedlejší posuv - obrobek 2 Frézování STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

3 Způsoby frézování  čelem frézy  obvodem frézy – sousledné, nesousledné, středové http://www.wnt.de/videos/RZ_MultiChange_international.mp4 3 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

4 4 sousledné (sousměrné) - obráběcí nástroj se posouvá souhlasně se směrem otáčení - tloušťka třísky se postupně snižuje, na konci řezu dosáhne nulové hodnoty, to chrání břit před ohlazováním a odíráním o obráběný povrch před vlastním zahájením řezu - velká tloušťka třísky je příznivá a řezné síly mají tendenci přitahovat obrobek směrem k fréze a udržovat břit v řezu STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

5 5 nesousledné (nesousměrné) - směr posuvu obráběcího nástroje je opačný, než je směr jeho rotace - tloušťka třísky začíná na nulové hodnotě a směrem ke konci řezu se postupně zvyšuje, řezné síly mají tendenci tlačit frézu a obrobek směrem od sebe - velká tahová pnutí mohou často vést k rychlému poškození břitu - břit musí být do záběru přitlačován a dochází k ohlazování a odírání břitu v důsledku tření, to vede ke snížení životnosti nástroje - síly mají tendenci zvedat obrobek ze stolu - velká tloušťka třísky má za následek snížení životnosti nástroje STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

6 6 středové - při něm se vyskytují oba typy frézování - nesousledné i sousledné - při středové poloze frézy působí tlakové i tahové napětí, to představuje větší riziko vzniku vibrací, což má za následek kratší životnost břitů STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

7 - čím více zubů v řezu, tím lépe bude fréza obrábět bez rotačních vibrací, aby bylo v záběru současně co nejvíce zubů, roztečný úhel (úhel mezi dvěma zuby) musí být malý v porovnání s úhlem záběru (úhel, pod kterým nástroj zabírá do materiálu), doporučuje použít frézu s malou roztečí a menším průměrem (oproti radiální hloubce řezu). Pro určitou frézu (počet zubů a průměr) a určitý obrobek (radiální hloubka řezu) platí, že čím je obrobek blíže k obvodu frézy, tím větší bude úhel záběru a tím bude v záběru více zubů STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

8 8 Souhrn učiva 1. Vysvětlete co je frézování. 2. Popište řezné pohyby při frézování. 3. Popište sousledné frézování. 4. Popište nesousledné frézování. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

9 9 Použité zdroje AUTOR NEUVEDEN. seznam [online]. [cit. 29.11.2013]. Dostupný na WWW: http://www.brusivo-nastroje.cz/stopkove-frezy.htmlhttp://www.brusivo-nastroje.cz/stopkove-frezy.html AUTOR NEUVEDEN. seznam [online]. [cit. 6.12.2013]. Dostupný na WWW: http://www.mmspektrum.com/clanek/prirucka-pro-technology-kompenzacnihttp://www.mmspektrum.com/clanek/prirucka-pro-technology-kompenzacni STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje


Stáhnout ppt "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada22 AnotacePodstata,"

Podobné prezentace


Reklamy Google