Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Počítačová grafika XII – jak fotografovat II Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Počítačová grafika XII – jak fotografovat II Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad."— Transkript prezentace:

1 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

2 Nefoťte na dovolené jako mamlas 12 tipů pro parádní fotky s kompaktem Na každé fotce nemusíte být vy, namísto toho zachyťte i atmosféru místa. Všímejte si detailů, nebojte se jít blíže. K dětem nebo zvířatům si přidřepněte a zaujměte je. Když pak uděláte smysluplný výběr, zůstane vám na dovolenou krásná fotovzpomínka, kterou okouzlíte i své přátele. počítačová grafika XII – jak fotografovat II foto: technet.cz

3 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Digitální fotoaparát nabízí úplně každému možnost nacvakat během týdne takřka neomezené množství fotek. Často se pak stává, že si lidé z dovolené přivezou tisíce snímků, které pak už nikdy neuvidí. Nebo, v horším případě, ukáží tuto záplavu nenápaditých momentek všem svým známým, kteří se nestihnou včas vytratit. Nebuďte také takoví: místo úmorného cvakání si dovolenou užijte a přivezte si pěkné zážitky v hlavě i na paměťové kartě. Kromě obecné rady, totiž že kvalita má přednost před kvantitou. 12 konkrétních tipů, jak snadno vylepšit vaše dovolenkové momentky.

4 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Jak jsou fotografie v této přednášce nafoceny? Všechny ukázkové snímky jsou pořízené malým kompaktem Fujifilm FinePix F80EXR v ceně Kč. Jeden snímek vždy reprezentuje "typicky špatnou fotku", druhý pak "povedenější verzi" stejného záběru. Všechny snímky byly pořízeny "za chůze", tedy bez přípravy a složitého nastavování. Srovnatelné snímky tak na dovolené snadno pořídíte sami i s průměrným kompaktem.

5 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 1. Nesnažte se mít člověka vždy uprostřed fotky To, jak jsou objekty na fotce uspořádané, je rozhodně jeden z nejvýraznějších rysů fotografie. Špatná kompozice může zcela rozbít a pošlapat i jinak zajímavý námět. Špatně: Mezi nejčastější chyby patří středová kompozice. Dominantní objekt uprostřed totiž zcela rozbije návaznost fotky, a místo toho, aby na sebe upoutával pozornost, vytváří napětí. Typicky špatná kompozice: postava uprostřed snímku, celou horní polovinu zaplňuje ničím nezajímavé nebe. Zde i špatná expozice - Veronika byla ve stínu, pozadí pak zalité ostrým sluncem. Nepomohlo ani "přiblesknutí". Neznamená to samozřejmě, že by středová fotografie byla a priori špatná. Ale pokud nemáte vyloženě umělecký záměr, který středovou kompozici využívá, zkuste se jí vyhnout.

6 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Lépe: Umístěte hlavní objekt do některé z vertikál ve třetině fotky. Zbude tak dostatek místa na kontext, tedy na okolí, a zároveň působí fotografie přirozeněji. Už v malířství se této technice využívalo k vytvoření oku lahodících kompozic. Rozumná kompozice: Veronika v pravém zlatém řezu, díky jinému úhlu pohledu působí snímek obsahově plněji. Pokud by na nebi chyběl "fešný obláček", snímek by končil níže. Ještě lépe: Využijte přirozených linií, nechte postavám na fotce "místo" ve směru, kterým se dívají, nastudujte si něco o "zlatém řezu" a učte se z kompozic fotografů i malířů...

7 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 2. Portrét před budovou Skoro z každé dovolené si lidé vozí fotky "člověka před budovou", ať už je to přítelkyně před věží nebo skupinka pod stadionem. A velké množství těchto fotek trpí výraznou chybou - nikdo na nich není poznat. Špatně: Řekněte lidem, aby se postavili co nejblíže k velké budově. Sami pak jděte co nejdále od budovy, aby se vám tam celá vešla. Typicky špatný snímek. Miniaturní postava, kácející se budova, spousta oblohy. (celek po rozkliknutí)

8 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Vhodnější kompozice: dostatečně dominantní postava s většinou budovy. Žádná hluchá místa. Lépe: Postavte se tak, aby se vám do záběru vešla celá budova. Pak si člověka nebo skupinku postavte tak, aby od vás byli vzdáleni několik metrů a zabírali výraznou část fotky - budou tak rozpoznatelné jejich obličeje. Pokud chcete, můžete si i přidřepnout a "srovnat výškový rozdíl". Výsledkem je fotka, kde je fotografovaná postava pěkně vidět, a budova také. Daleko od budovy, daleko od focené osoby - recept na špatný snímek. Focená osoba musí být blíže fotografovi a dostatečně daleko od budovy. S vyšší clonou bude ostrá osoba i budova.

9 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 3. Společný portrét Spojení "klasický autoportrét" získal s příchodem digitálních fotoaparátů nový význam: člověk s nataženou rukou fotí sám sebe. Díky optickému zkreslení má jeho hlava značně zkreslené proporce. S fotoaparátem v natažené ruce vzniká valné množství portrétů a společných snímků. Výsledek však za moc nestojí. Lepší je poprosit třetí osobu, pokud umí jen trochu mířit, snímek bude vždy lepší. Vybírejte však vždy nejdůvěryhodněji působící kolemjdoucí. Špatně: fotit sám sebe za každou cenu...

10 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Společný snímek z natažené ruky se povede jen málokdy. Lépe: požádejte ochotného kolegu či kolemjdoucího. Samozřejmě si dejte pozor, aby vám s fotoaparátem neutekl. Dobrou volbou jsou ostatní turisté, kteří na místě také fotografují. Nebo rodiče s dětmi, které ještě neumějí moc rychle utíkat. Daleko lepší záběr pořídí ten, kdo na snímku nebude.

11 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 4. Vím co a proč fotím. Na úhlu pohledu záleží "Postav se támhle k tomu sloupu a usmívej se," slyšíme často od dovolenkových fotografů. Výsledkem jsou ale nepřirozené a nezajímavé snímky, úzkostlivě dodržující vzoreček "člověk + památka + sýýýýr". Fotografie zachycují informace a zmrazí je v čase, mohou se tedy vlastně stát prostředkem komunikace. Ale pouze tehdy, když víte, proč je fotíte, komu je případně chcete ukázat, co na nich chcete mít, co znázornit, co sdělit, jaký dojem vyvolat. Špatně: Vyfotíte všechno, co vidíte, jak to vidíte, kde to vidíte, odkud stojíte. Však doma už tam něco použitelného najdete. A když ne, dáte prostě na facebook všechny fotky a přátelé si tam něco vyberou.

12 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Všechno špatně: z hlavy vystupující dopravní značení, osoba ploše ve středu snímku, ověšení taškou a fotoaparátem. Příjemněji působící varianta: ve snímku jasná dominanta, přirozenější výraz (nikoli americký úsměv), zachycuje děj. Lépe: Fotit budete jen to, co vás nějak zaujme. Pomůže vám to uchovat si vzpomínku na daný zážitek, a tento i lépe sdělit ostatním.

13 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Zkuste místo soustředění se na vaše příbuzné, nebo na architektonické památky, zaměřit na jednoduché zachycení místa jako takového. Včetně detailů, místních lidí, možná i ostatních turistů… Nejedete se přece na dovolenou fotit, jedete si odpočinout, něco nového poznat, seznámit se s jinou kulturou. Toto seznámení, a ne fotka, je tedy nejspíš vaším cílem. Zkuste zachytit detaily, které vás zaujmou, a které vám pak zážitek v paměti osvěží. V internetových albech skoro ikonická kompozice. Nevynikne ani postava, ani zajímavé kováni na mohutných dveřích.

14 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Ještě lépe: V ideálním případě by bylo dobře již od počátku vědět, co chcete vyfotit a proč. Místo pro improvizaci je tu samozřejmě vždycky, nicméně jasná představa vám umožní soustředit se na precizní provedení a vystižení jedinečnosti místa a okamžiku. Ale nepřežeňte to s plánováním, mohli byste tím nakonec frustrovat sebe i ostatní. Nápaditější snímek: netradiční postoj, detail kování, nechybí i kontext okolního prostředí a ruchu města. Snímek působí dynamicky.

15 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 5. Makro fotografie - kytičky a broučci Nejčastějším námětem fotografií zblízka jsou květiny, motýli, brouci a jiná miniaturní havěť. Podstatou makrofotografie obecně je snímání detailů v měřítku od 1:2. (obraz na snímači : skutečný předmět). Se speciálním objektivem (nikoliv tedy u běžného kompaktu) lze dosáhnout poměru 1:1. Špatně: Vyhlédneme si květinu, s krásným poupětem, přijdeme k ní na jeden krok, namíříme kompakt a stiskneme spoušť. Výsledkem bude fotografie zobrazujícící půlku lesa. Všem divákům budeme muset následně vysvětlit, že ta kytička uprostřed měla opravdu krásné květy, ale není to na snímku bohužel vidět.

16 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Zachytit detail drobného objektu bez makra nejde. Takto vypadá "nic uprostřed ničeho".

17 počítačová grafika XII – jak fotografovat II S funkcí makro a velmi těsným přiblížením objektivu dosáhneme efektnějšího a detailnějšího podání. Lépe: V menu kompaktu vyhledáme režim makro (označený většinou ikonou poupěte), nakloníme se nejblíže ke kytičce a stiskneme spoušť. Výsledek může být uspokojivý, hrozí však, že automat spustí blesk a z obrázku se vytratí atmosféra.

18 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Správně: Vyzkoušíme si, z jaké nejkratší vzdálenosti je kompakt schopen na květinu zaostřit (ať už v režimu makro nebo mimo něj). Vyzkoušíme nanečisto variantu s bleskem i bez blesku (samozřejmě za předpokladu, že foťák umožňuje blesk vypnout). Vybereme nejlepší kompozici zabírající ten nejzajímavější detail a stiskneme spoušť. Důležité je, nebát se jít s objektivem fotoaparátu co nejblíže. Pokud se bude čočka dotýkat květu, nevadí (ale pozor na znečištění). Detail je nutné fotit z blízka. Fotíte-li čmeláka nebo motýla, počkejte až "přistane". Pohrajte si s úhlem pohledu, vyšší kontrast objektů snímek oživí. Čím blíže budete, tím zajímavější detaily (makro fotky) pořídíte. Dbejte na to, aby nejzajímavější část snímku byla ostrá. Právě v makro fotografii je práce s ostrostí velmi složitá. Stačí malý posun objektivu směrem od nebo k snímanému předmětu a to, co bylo ostré, už je rozostřené.

19 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 6. Děti a zvířata Roztomilá mláďátka, ať už lidská či zvířecí, jsou vděčným fotografickým motivem. Přestože děti a zvířata můžete fotit v rozličných situacích a s rozličnými záměry, platí několik zásad, na které je dobré dát si pozor. Špatně: Fotíte z místa, bez čekání, bez přípravy, zkrátka "point- and-shoot". Výsledkem je nejasný záběr, kde vy sice po paměti tušíte dítě, které jste fotili, ale všichni ostatní vidí "něco u země". Labutě.. no a co? Příliš velký celek a nudný nadhled. Počkejte si na zajímavý postoj, nebo pohyb. Detaily bývají působivější.

20 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Lépe: Když fotíte děti nebo zvířata, nebojte se přidřepnout si. Přestěhujete se tak z nadhledu dospěláků do perspektivy dětské (psí, žabí...) a dáte jim najevo svůj zájem, často upoutáte jejich pozornost a pohled. A zároveň získáte mnohem přirozenější vykreslení postavy, lepší detail a vůbec bude ladění celé fotografie odkazovat k dětskému pohledu na svět. Děti a zvířata se vyplatí fotit z podřepu. Nadhled zkresluje a zpravidla i nudí.

21 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 7. Kompakt není zrcadlovka Zdaleka ne každý potřebuje k fotografování zrcadlovku. Kompaktní foťák je lehčí, skladnější, levnější a pro laiky často přívětivější. A kvalita fotek nemusí být špatná. Přesto je dobré znát limity kompaktů - některé věci s nimi zkrátka vyfotíte jen s pořádnou dávkou štěstí. Pomalejší odezva - kompakty ostří výrazně pomaleji, než zrcadlovka s kvalitním objektivem. I po zaostření je pak nutné počítat s jistou prodlevou od zmačknutí spouště po vyfocení snímku. I když se v tomto ohledu najdou výjimky, platí, že kompaktní foťák není na focení akčních snímků ideální. Pokud s ním fotíte děti, zvířata nebo sport, připravte se na to, že vystižení toho správného okamžiku bude dost obtížné. Jak se s tím vypořádat? Obrňte se trpělivostí, ostřete s předstihem (namáčknutím spouště), případně zkuste sekvenční snímání (ale pak nezapomeňte fotky na počítači promazat).

22 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Slabší blesk - některé kompakty mají až překvapivě neúčinný blesk. Někteří uživatelé jej pak navíc zakryjí prstem. Nelze se pak divit, že fotky jsou často tmavé a nepoužitelné. Jak se s tím vypořádat? Vyzkoušejte si, na jakou vzdálenost má váš blesk ještě dosah (obvykle dva až tři metry) a počítejte s tím, až jej budete chtít použít. Šum - kompakty sice mají mnoho megapixelů, ale, máto své hranice. Menší čip u kompaktních fotoaparátů znamená, že při vyšších citlivostech ISO je na fotkách znatelný šum. Jak se s tím vypořádat? V šeru a v noci foťte ze stativu, z ministativu, nebo si alespoň fotoaparát o něco opřete. Místo nesmyslně vysoké citlivosti pak můžete dosáhnout alespoň nějakého kompromisu.

23 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Nízká hmotnost - ačkoli to možná zní paradoxně, nízká hmotnost může skutečně být problematická. Svádí totiž ke špatnému držení foťáku ve dvou prstech, což má za následek rozklepané, nejisté fotky. Jak se s tím vypořádat? Jednoduše: držte foťák oběma rukama a dbejte na to, abyste s ním nehýbali během pořizování snímku, a ani cca sekundu poté. Jste zvyklí na zrcadlovku - pomalá odezva, složité nastavování v menu, pomalé zoomování... Zdá se, že jste ze zrcadlovky zmlsaní, a kompakt vás rozčiluje. Jak se s tím vypořádat? Nevíme. Pokud běžně fotíte na zrcadlovku, kompakt vám asi nikdy nebude dost dobrý. Zvažte tedy, zda se chcete trápit s foťákem při přepravě, nebo při fotografování. Případně se můžete poohlédnout po kompromisu v podobě "pokročilých kompaktů" nebo "kompaktů s výměnnými objektivy."

24 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 8. Panorama Panoramatické fotografie, pokud jimi šetříte, dokáží krásně zachytit atmosféru města či krajiny, a ozvláštnit galerii snímků. Focení panoramat není zdaleka tak obtížné, jak se může zdát, je ale potřeba dát pozor na tři důležité věci.Focení Špatně: Zkrátka z ruky vyfotíte tři až pět fotek vedle sebe, ono se to doma nějak poskládá. Ke složení snímků vám na pomoc přispěchá řada volně dostupných programů, ale pokud jim dáte snímky, které na sebe nenavazují, zázračné výsledky nečekejte. Všechno špatně: horizont byl na snímcích v různých výškách, po spojení fotek nelze výsledek rozumně oříznout. Automatika nastavila každému snímku jinou expozici. (No pravda, s tou jsme si pro jasnější ilustraci "trochu zapřeháněli".)

25 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Správně: Ano, skutečně jde jen o vyfocení tří a více fotek vedle sebe. Dodržet ale musíte následující pokyny: dostatečný překryv snímků - překrývat by se měla tak čtvrtina snímku (pokud fotíte na šířku). S překryvem vám pomůže asistenční režim pro panorama, pokud jej kompakt nabízí stejné nastavení expozice - opět můžete použít speciální panoramatický režim, nebo zvolte manuální nastavení expozice poloha horizontu - pro ideální spojení fotek je potřeba, abyste udrželi horizont ve stejné výšce fotografie. Pomozte si stativem, nebo alespoň již zmíněným asistenčním režimem. I přes focení z ruky se podařilo horizont udržet víceméně v rovině. Díky manuálnímu režimu mají snímky shodnou expozici.

26 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 9. Se sluncem v zádech - focení v protisvětle Samotné slovo "fotografie" lze přeložit jako "kreslení světlem", a je nabíledni, že za bílého dne se tedy fotí lépe, než v noci. Ale prudké slunce může působit i problémy - velký rozdíl mezi světelnými podmínkami na slunci a ve stínu může způsobit, že z vašich přátel uvidíte jen siluety. Pokud slunce "šajní" přímo do objektivu, nic kloudného zpravidla nevznikne. Pokud by slunce svítilo z boku, lze objektiv zastínit.

27 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Když je ale slunce skryto foceným objektem či postavou a použijete blesk, lze i v protisvětle udělat slušnou fotku. Špatně: Za plného slunce fotíte, odkud vás napadne. Výsledkem jsou příliš kontrastní fotky bez kresby ve slitých stínech, nebo naopak se slitými světly (přepaly). Lépe: Fotíte plus minus zády ke slunci. Focené objekty, pozadí i obloha jsou tedy osvětleny stejným zdrojem, a fotoaparát nebude mít se zachycením dynamického rozsahu problém. Ještě lépe: Pokud můžete, počkejte s focením na tzv. zlatou hodinu, která udeří přibližně hodinu před západem slunce, případně s jeho východem. Sluneční světlo je tehdy mírnější, stíny měkčí, barvy teplejší a snímky zlatavé. Podobně příznivý efekt může mít i polojasné až zatažené počasí.

28 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 10. Focení v kostele Boží chrámy patří k oblíbeným turistickým atrakcím. Většina z nich ale zároveň slouží věřícím a poutníkům jako místo pro ztišení. Nezařaďte se k zástupům bezohledných turistů a respektujte kostelní atmosféru. V kostele: být diskrétní, vypnout zvuk a blesk, nastavit dlouhý čas, fotoaparátem opřeným o pevný předmět a snímek lehce podexponovat. Lépe: Vypněte blesk, stejně vám nijak nepomůže. Namísto toho si nastavte korekci expozice -1 EV a při fotografování si důsledně fixujte fotoaparát, například o zábradlí, mříže, lavici nebo podlahu. Špatně: Fotíte s bleskem, se zapnutými zvuky ostření a závěrky, a pokud možno ještě dirigujete celou rodinu, kam si má stoupnout a jak se usmívat.

29 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 11. Noční portrét Focení v noci je z pochopitelných důvodů problematické. Přesto právě po západu slunce se města proměňují k nepoznání, a bylo by škoda je v jejich noční košilce nezachytit. Jak na to? Špatně: Nastavím automatiku, ta si s tím pořadí. Ale neporadila, místo toho jen blesk blesk a fotka je černota sama. Automatika s bleskem – postava na černém pozadí. Takovou fotku nemusíte pořizovat na dovolené, stačí garáž.

30 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Základní pravidlo pro focení nočních portrétů - foťák opřít, nastavit dlouhý čas (klidně 2") a blesknout. Pořád špatně: No tak vypnu blesk. To je sice krok správným směrem, ale nejspíš nepostačí. Fotka bude zbytečně světlá a nejspíše rozmazaná.

31 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Správně: Nastavte režim noční fotografie či nočního portrétu. Foťák dejte na stativ, nebo alespoň položte na pevný podklad. Ta chvilka laborování se bohaté vyplatí, odměnou vám bude pěkně ostrá noční fotka. Pro vykreslení postavy nebo objektu v blízkém popřední (do tří metrů) aktivujte blesk. Důležité je, aby byl i při blesku zůstal nastaven dlouhý čas expozice. Dlouhým časem vytáhnete pozadí a okolí, bleskem vykreslíte postavu.

32 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 12. Město v noci Na zajímavou fotku nočního města je jen jeden recept. Dlouhý čas, stativ nebo zábradlí a hlavně žádný blesk. Blesk dostřelí maximálně pět metrů, budovy jsou tedy ve tmě. S dlouhým časem zachytí snímač i slabé světlo, snímek dostane atmosféru.

33 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Na dlouhý čas však nemůžete fotit z ruky, snímek by byl rozmazaný. Pokud nemáte stativ, využijte zábradlí, laviček, či odpadkových košů. Snažte se fotit na samospoušť (stisknutím spouště foťákem lehce zatřesete) a dejte pozor, ať přístroj nikam nespadne.

34 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 13. Focení přes sklo Občas si chcete z exotického obchodu něco přivézt, aniž byste za to zaplatili. Nemluvíme teď o krádeži, ale o focení zboží vystaveného ve výkladních skříních, nebo exponátů v muzeu. Z odstupu a s bleskem se přes sklo zpravidla fotit nedá. Snímek kazí odrazy. Jděte ke sklu co nejblížeji a odrazy se snažte vykrýt - třeba deštníkem.

35 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Špatně: Automatika, která obvykle zapne blesk, způsobí, že na snímku vidíte pouze velký zářivý odraz. I v případě, že blesk vypnete, můžete se potýkat s odlesky všech světlých objektů v okolí Dobře: Vypněte si blesk. Přistupte blíže ke sklu a tělem (či jinak) si stiňte, zabráníte tak odleskům. Pokud je sklo špinavé, dejte pozor, kam přístroj ostří (musí proostřit za sklo na focený předmět). Pokud se to nedaří, vyberte si jiný předmět (mimo sklo) ve stejné vzdálenosti, namáčkutím zaostřete, otočte se zpět na focený předmět a spoušť domáčkněte.

36 počítačová grafika XII – jak fotografovat II 14. Kam s fotkami? Jste zpátky z dovolené, a ať jste se krotili jak chtěli, na kartě máte několik stovek snímků. Co teď s nimi? To záleží skutečně na vás a vašich potřebách. Potřebách, o kterých jste, pokud dodržíte naše rady, přemýšleli již před samotným focením. My zde tedy pouze nastíníme několik pravidel, která považujeme za užitečná. Špatně: Přehrát všechny fotky na disk, na editaci a výběr bude čas později... Jenže takhle si nahromadíte tisíce, desetitisíce fotek, a s každou další várkou bude těžší se do nich pustit. Budou na disku ležet jako nemá výčitka, připomínka vaší neschopnosti se k čemukoli dokopat. Správně: Udělejte předvýběr fotek hned, jak je to možné. Nemusí se jednat o nijak zevrubnou editaci, stačí třeba "ohvězdičkovat" (řečeno terminologií editoru Picasa) ty nejlepší, vybrat pár desítek jako ochutnávku na web apod.

37 počítačová grafika XII – jak fotografovat II Své snímky můžete kamarádům a příbuzným snadno zpřístupnit například ve fotoalbu Rajče.net. Archiv můžete opatřit heslem a tak se na vaše fotky nikdo cizí nepodívá. Nezapomeňte, že jiný výběr fotek má být určen k tomu, kdo s vámi na dovolené byl, a jiný tomu, kdo se jí neúčastnil. Ti, co mají dovolenou v živé paměti, se rádi podívají klidně na 200 fotek z jednoho týdne, a nebude jim připadat, že je jich moc. Mají totiž každou z nich svázanou s reálnou vzpomínkou, ke které fotka odkazuje. Avšak ti, kteří vás nedoprovázeli, potřebují, aby jim fotky daný zážitek vytvořily (či zprostředkovaly) z ničeho. A i když budete mít fotky sebelepší, po několika desítkách už bude jejich procházení pro nezúčastněného diváka úmorné.

38 počítačová grafika XII – jak fotografovat II A to je konec přátelé... Tyto tipy jsou určeny především pro ty, kteří s fotoaparátem začínají, případně těm, kteří se nikdy příliš nezajímali o technickou stránku focení. Ti, kteří se fotografii amatérský věnují, budou mít jistě mnoho výhrad, obvykle oprávněných. Diskuze je vám otevřená - jaké rady byste majitelům kompaktních fotoaparátů udělili vy? Hezké fotografování a co nejlepší světlo!

39 Použité materiály, obrázky a parametry o 2D grafice jsou čerpány z www stránek: „jsi.cz“ „digineff.cz“ „grafika.cz“ „svethardware.cz“ „fotografovani.cz“ „cs.wikipedia.org“ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí počítačová grafika XII – jak fotografovat II


Stáhnout ppt "Počítačová grafika XII – jak fotografovat II Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad."

Podobné prezentace


Reklamy Google