Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Sebepoznání aneb klíčem jste vy a vaše návyky Collegiate Association Research for Principle.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Sebepoznání aneb klíčem jste vy a vaše návyky Collegiate Association Research for Principle."— Transkript prezentace:

1 1 Sebepoznání aneb klíčem jste vy a vaše návyky Collegiate Association Research for Principle

2 2 Plody: naše myšlenky a skutky Plody: naše myšlenky a skutky Větve: naše zvyky, návyky, vlastnosti Větve: naše zvyky, návyky, vlastnosti Kmen: naše cíle, předsevzetí Kmen: naše cíle, předsevzetí Kořeny : Naše životní filozofie, pravda, jíž se řídíme Kořeny : Naše životní filozofie, pravda, jíž se řídíme Collegiate Association Research for Principle

3 3 Díváme na realitu přes brýle toho, jaké si myslíme, že věci jsou nebo by měly být Díváme na realitu přes brýle toho, jaké si myslíme, že věci jsou nebo by měly být Neuvědomujeme si, že takovéto brýle používáme, a proto nás ani nenapadne je zkoumat a kontrolovat Neuvědomujeme si, že takovéto brýle používáme, a proto nás ani nenapadne je zkoumat a kontrolovat Nevidíme svět, jaký je, ale jakými jsme my. Nevidíme svět, jaký je, ale jakými jsme my. Collegiate Association Research for Principle Vnímání reality

4 4 „Neexistuje žádný důvod, proč by měl kterýkoliv jednotlivec mít doma svůj počítač.“ K. Olsen, prezident a zakladatel společnosti DEC, roku 1977 „Neexistuje žádný důvod, proč by měl kterýkoliv jednotlivec mít doma svůj počítač.“ K. Olsen, prezident a zakladatel společnosti DEC, roku 1977 „Člověk se nikdy nedostane na Měsíc bez ohledu na jakýkoliv budoucí vědecký pokrok.“ Doktor Lee de Forest, vynálezce, „Člověk se nikdy nedostane na Měsíc bez ohledu na jakýkoliv budoucí vědecký pokrok.“ Doktor Lee de Forest, vynálezce, „Televize si nedokáže udržet žádný trh, který se jí vůbec podaří obsadit, po dobu delší nežli šest měsíců. Lidi brzy unaví dívat se každý večer na překližkovou krabici.“ D.F. Zanuck, šéf společnosti 20th Century Fox, roku 1946 „Televize si nedokáže udržet žádný trh, který se jí vůbec podaří obsadit, po dobu delší nežli šest měsíců. Lidi brzy unaví dívat se každý večer na překližkovou krabici.“ D.F. Zanuck, šéf společnosti 20th Century Fox, roku 1946 „Onen „telefon“ má až příliš mnoho nedostatků na to, aby mohl být vážně považován za komunikační prostředek. Toto zařízení pro nás zkrátka nemá žádnou hodnotu. prohlášení komunikační společnosti Western Union z roku 1876 „Onen „telefon“ má až příliš mnoho nedostatků na to, aby mohl být vážně považován za komunikační prostředek. Toto zařízení pro nás zkrátka nemá žádnou hodnotu. prohlášení komunikační společnosti Western Union z roku 1876 „Pro většinu lidí má užívání tabáku prospěšné účinky.“ doktor I.G. Macdonald, v magazínu Newsweek „Pro většinu lidí má užívání tabáku prospěšné účinky.“ doktor I.G. Macdonald, v magazínu Newsweek Collegiate Association Research for Principle

5 5 Nemůžu chodit plavat, protože jsem tlustá. Všichni se na mě dívají. Nemůžu chodit plavat, protože jsem tlustá. Všichni se na mě dívají. Nedokážu si vytvořit žádný hluboký vztah, protože stále nemůžu najít tu pravou. Nedokážu si vytvořit žádný hluboký vztah, protože stále nemůžu najít tu pravou. No jo, blondýnka. Ta je určitě úplně hloupá. No jo, blondýnka. Ta je určitě úplně hloupá. Díky tomu že mám sex, cítím, že mám hodnotu. Je to důkaz, že o mě někdo stojí. Díky tomu že mám sex, cítím, že mám hodnotu. Je to důkaz, že o mě někdo stojí. Oslava bez alkoholu? Nemožné! To přeci nejde. Oslava bez alkoholu? Nemožné! To přeci nejde. Collegiate Association Research for Principle

6 6 Co mají všechna výše uvedená prohlášení společného? Jsou nepřesná a nepravdivá. Jsou nepřesná a nepravdivá. Autoři těchto prohlášení měli chybné nebo neúplné vnímání reality. Proto jejich šablony, skrze které viděli svět, byly chybné. Autoři těchto prohlášení měli chybné nebo neúplné vnímání reality. Proto jejich šablony, skrze které viděli svět, byly chybné. Naše vnímání reality je klíčové. Pokud například věříme, že náš bratr je neschopný, budeme hledat důkaz, který toto naše přesvědčení podpoří. Najdeme ho, protože všechny náznaky nasvědčující opak, budeme podvědomě odmítat. Naše vnímání reality je klíčové. Pokud například věříme, že náš bratr je neschopný, budeme hledat důkaz, který toto naše přesvědčení podpoří. Najdeme ho, protože všechny náznaky nasvědčující opak, budeme podvědomě odmítat. Collegiate Association Research for Principle

7 7 Jak vidíte sami sebe? Jak vidíte sami sebe? Povzbuzují vás vaše šablony nazírání, nebo vás brzdí? Povzbuzují vás vaše šablony nazírání, nebo vás brzdí? Věříte si nebo si spíš myslíte, že nejste až tak moc výjimeční? Věříte si nebo si spíš myslíte, že nejste až tak moc výjimeční? Collegiate Association Research for Principle

8 8 Osobní bankovní účet Možné příznaky špatného stavu konta: Možné příznaky špatného stavu konta: Snadno kapitulujete před nátlakem svého okolí. Snadno kapitulujete před nátlakem svého okolí. Zápasíte s pocity depresí a méněcennosti. Zápasíte s pocity depresí a méněcennosti. Nadměrně se zajímáte o to, co si o vás myslí ostatní. Nadměrně se zajímáte o to, co si o vás myslí ostatní. Abyste zakryli nejistotu, vystupujete arogantně. Abyste zakryli nejistotu, vystupujete arogantně. Ničíte se prostřednictvím, alkoholu, drog, špatných návyků. Ničíte se prostřednictvím, alkoholu, drog, špatných návyků. Závidíte a žárlíte, když má někdo úspěch. Závidíte a žárlíte, když má někdo úspěch.

9 9 Možné příznaky dobrého stavu konta: Dokážete si stát za svým. Dokážete si stát za svým. Nestaráte se nadměrně o to, abyste byli všeobecně oblíbení. Nestaráte se nadměrně o to, abyste byli všeobecně oblíbení. Jste pozitivní. Jste pozitivní. Důvěřujete sami sobě. Důvěřujete sami sobě. Jdete za svými cíli. Jdete za svými cíli. Máte radost z úspěchů druhých. Máte radost z úspěchů druhých.

10 10 Vklady na účet: Dodržujte sliby dané sobě i jiným. Dodržujte sliby dané sobě i jiným. Dělejte dobré skutky. Dělejte dobré skutky. Mějte vůči sobě ohledy. Mějte vůči sobě ohledy. Buďte upřímní. Buďte upřímní. Regenerujte. Regenerujte. Čerpejte ze svého talentu. Čerpejte ze svého talentu.

11 11 Výběry z účtu: Porušujte sliby. Porušujte sliby. Soustřeďte se sami na sebe. Soustřeďte se sami na sebe. Nikdy si nic neodpusťte. Nikdy si nic neodpusťte. Buďte věrolomní. Buďte věrolomní. Nešetřete se. Nešetřete se. Zanedbávejte svůj talent. Zanedbávejte svůj talent.

12 12 Jak vnímáme druhé: Jak vnímáme druhé: Naše šablony, podle kterých se díváme na ostatní lidi, jsou často neúplné nebo nepřesné. Naše šablony, podle kterých se díváme na ostatní lidi, jsou často neúplné nebo nepřesné. Naše mysl a srdce by vždy měly být otevřeny novým informacím, myšlenkám a názorům. Naše mysl a srdce by vždy měly být otevřeny novým informacím, myšlenkám a názorům. Pokud chceme ve svém životě začít s většími změnami, klíčem k nim jsou změny našich šablon. Pokud chceme ve svém životě začít s většími změnami, klíčem k nim jsou změny našich šablon. Collegiate Association Research for Principle

13 13 Co vytváří naše šablony? Collegiate Association Research for Principle Nový mozek Starý mozek

14 14 Starý mozek – podvědomí Je starý přibližně 250 mil let. Je starý přibližně 250 mil let. Kontroluje biologické procesy v těle, je sídlem emocí. Kontroluje biologické procesy v těle, je sídlem emocí. Řídí všechny naše automatické činnosti, např. řízení auta Řídí všechny naše automatické činnosti, např. řízení auta Nepamatuje si čas, místo, obličeje. Nepamatuje si čas, místo, obličeje. Nemá smysl pro morálku a etiku. Nemá smysl pro morálku a etiku. Collegiate Association Research for Principle

15 15 Nový mozek – vědomí Je starý přibližně 40 tisíc let. Je starý přibližně 40 tisíc let. Zabírá 80% celkové hmoty mozku. Zabírá 80% celkové hmoty mozku. Je zdrojem myšlení, také abstraktního. Je zdrojem myšlení, také abstraktního. Díky němu můžeme plánovat, tvořit nové věci, komunikovat a kontrolovat starý mozek. Díky němu můžeme plánovat, tvořit nové věci, komunikovat a kontrolovat starý mozek. Je zdrojem svědomí, morálky a etiky. Je zdrojem svědomí, morálky a etiky.

16 16 V dětství – zejména do 3 let věku je zásadní období - přichází skrze naše smysly do mozku spousta podnětů z okolního prostředí, kterým nerozumíme. V dětství – zejména do 3 let věku je zásadní období - přichází skrze naše smysly do mozku spousta podnětů z okolního prostředí, kterým nerozumíme. Vytvářejí se synapse mezi neurony na základě – Vytvářejí se synapse mezi neurony na základě – - co je ti známé a příjemné dělej - co je ti známé a příjemné dělej - co je ti neznámé a nepříjemné nedělej. - co je ti neznámé a nepříjemné nedělej. Na jejich základě – nevědomě – se formuje naše budoucí chování, vlastnosti a náš charakter. Na jejich základě – nevědomě – se formuje naše budoucí chování, vlastnosti a náš charakter. Nemůžu změnit své vzpomínky, ale svůj charakter ANO Nemůžu změnit své vzpomínky, ale svůj charakter ANO Collegiate Association Research for Principle

17 17 Způsob, jak můžeme přepsat špatné šablony pocházející z dětství, je dostat je z podvědomí do vědomí, určit jejich příčinu a pak je nahradit správnými. Způsob, jak můžeme přepsat špatné šablony pocházející z dětství, je dostat je z podvědomí do vědomí, určit jejich příčinu a pak je nahradit správnými. Jak? Jak? Musíme odhalit Spouštěč nepřiměřené reakce Musíme odhalit Spouštěč nepřiměřené reakce Zkoumat sama sebe a nevyhýbat se lidem ani situacím, které mě štvou nebo jsou mi jinak nepříjemné. Zkoumat sama sebe a nevyhýbat se lidem ani situacím, které mě štvou nebo jsou mi jinak nepříjemné. Collegiate Association Research for Principle

18 18 Emoce jsou energie a nemůžou jen tak zmizet Proto se musím s nimi naučit pracovat. Mám dvě možnosti Collegiate Association Research for Principle Zbavit se jich Přeměnit je na pozitivní

19 19 Collegiate Association Research for Principle láska láska odvaha odvaha upřímnost upřímnost hrdost hrdost závist závist pokora pokora myslet na sebe myslet na sebe žárlivost žárlivost obětavost obětavost hněv hněv strach strach statečnost statečnost MIN MAX Ideální stav

20 20 Zdrojem všech problémů, které mám, jsem JÁ Mezi podnětem a odezvou je prostor – moje svobodná volba Collegiate Association Research for Principle

21 21 Jak to udělat, aby naše vnímání reality bylo přesné? Musíme je ztotožnit s univerzálně platnými principy. Musíme je ztotožnit s univerzálně platnými principy. Naše vnímání a náš charakter musí být s těmito zásadami v souladu. Naše vnímání a náš charakter musí být s těmito zásadami v souladu. Collegiate Association Research for Principle

22 22 Univerzálně platné principy (zásady) Stejně jako v přírodě existují fyzikální a další zákony, které platí univerzálně, existují také morální a etické principy. Stejně jako v přírodě existují fyzikální a další zákony, které platí univerzálně, existují také morální a etické principy. Nejedná se o nějaká mystická či náboženská pravidla. To, jestli v ně věříme, není rozhodující. Oni platí stále a pro všechny. Nejedná se o nějaká mystická či náboženská pravidla. To, jestli v ně věříme, není rozhodující. Oni platí stále a pro všechny. Jsou to přírodní zákony v lidské dimenzi, které jsou reálné a neměnné, stejně tak jako např. zákon gravitace ve fyzice. Jsou to přírodní zákony v lidské dimenzi, které jsou reálné a neměnné, stejně tak jako např. zákon gravitace ve fyzice. Jsou jako majáky v moři. Buďto se jimi budete řídit nebo narazíte na mělčinu. Jsou jako majáky v moři. Buďto se jimi budete řídit nebo narazíte na mělčinu. Collegiate Association Research for Principle

23 23 Princip růstu Nic nevzniká ani se nerodí zralé. Rostliny, zvířata i lidé procházejí určitými stádii růstu. Nic nevzniká ani se nerodí zralé. Rostliny, zvířata i lidé procházejí určitými stádii růstu. Lidé na úrovni mysli procházejí třemi základními stádii růstu – závislost, nezávislost a vzájemná závislost. Lidé na úrovni mysli procházejí třemi základními stádii růstu – závislost, nezávislost a vzájemná závislost. 1) Závislost: Když se narodíme, jsme plně závislí na svém okolí, především na rodičích. Je to přirozené. Bez péče bychom nepřežili. 2) Nezávislost: Jak rosteme, stáváme se víc a víc samostatní. Řídíme se hodnotami, které jsme se naučili a o kterých věříme, že jsou správné a spoléháme se hlavně sami na sebe. 3) Vzájemná závislost: S pokračujícím růstem a zráním si stále více uvědomujeme, že v přírodě i v lidské společnosti existuje určitý systém. Nic nemůže správně fungovat odděleně od celku. Vše je vzájemně závislé. Collegiate Association Research for Principle

24 24 Závislost je šablonou typu TY. Ty se o mne postarej, ty to rozhodni, ty za to můžeš. Závislost je šablonou typu TY. Ty se o mne postarej, ty to rozhodni, ty za to můžeš. Nezávislost je šablonu typu JÁ. Já to zvládnu, já za to zodpovídám, já se rozhoduji. Vzájemná závislost je šablonou typu MY. My to uděláme, my můžeme spolupracovat a vytvořit něco společně. Collegiate Association Research for Principle

25 25 Nezávislost je zralejší než závislost, ale není to vrchol. Přesto, že v současné době se nezávislost velmi zdůrazňuje a někdy se dokonce zaměňuje se svobodou, rozhodně to není něco, u čeho bychom se měli ve svém procesu zrání zastavit. Nezávislost je zralejší než závislost, ale není to vrchol. Přesto, že v současné době se nezávislost velmi zdůrazňuje a někdy se dokonce zaměňuje se svobodou, rozhodně to není něco, u čeho bychom se měli ve svém procesu zrání zastavit.

26 26 Domácí úkol Vyjmenujte 3 silné charakterové vlastnosti rodičů nebo lidí, kteří na mě měli velký vliv. Vyjmenujte 3 silné charakterové vlastnosti rodičů nebo lidí, kteří na mě měli velký vliv. Vyjmenujte 3 věci, které vám nejvíc vadí. Vyjmenujte 3 věci, které vám nejvíc vadí. Vyjmenujte 3 své nejvýraznější pozitivní vlastnosti. Vyjmenujte 3 své nejvýraznější pozitivní vlastnosti. Vyjmenujte 3 své nejvýraznější negativní vlastnosti. Vyjmenujte 3 své nejvýraznější negativní vlastnosti. Kdybyste se mohli setkat s někým, kdo žije nebo žil a strávit spolu 3 hodiny času, kdo by to byl a na co byste se ho zeptali? Kdybyste se mohli setkat s někým, kdo žije nebo žil a strávit spolu 3 hodiny času, kdo by to byl a na co byste se ho zeptali? Kdo byl nebo je vaším vzorem a které vlastnosti byste chtěli mít jako on nebo ona? Kdo byl nebo je vaším vzorem a které vlastnosti byste chtěli mít jako on nebo ona? Co myslíte, že je pro váš život ze všeho nejdůležitější? Co myslíte, že je pro váš život ze všeho nejdůležitější? Jaké jsou vaše 3 hlavní životní cíle? Jaké jsou vaše 3 hlavní životní cíle? Collegiate Association Research for Principle


Stáhnout ppt "1 Sebepoznání aneb klíčem jste vy a vaše návyky Collegiate Association Research for Principle."

Podobné prezentace


Reklamy Google