Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tivoli Software © 2010 IBM Corporation IBM Tivoli – pomáhat a chránit IBM Business Development Manager Mobil: +420 602663351.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tivoli Software © 2010 IBM Corporation IBM Tivoli – pomáhat a chránit IBM Business Development Manager Mobil: +420 602663351."— Transkript prezentace:

1 Tivoli Software © 2010 IBM Corporation IBM Tivoli – pomáhat a chránit IBM Business Development Manager Mobil:

2 Tivoli Software 2 Ideální IT Uživatel –Spolehlivost –Funkcionalita –Jednoduchost, intuitivní ovládání –Dohledatelnost funkcí –Nepřijít o data Správce Spolehlivost SW a HW Výkon Automatizace detekce zdroje problémů Automatizace korekčních akcí Nástroj na centrální správu Prevence problémů pravidelným dohledem Spolehlivé zálohování Znalosti  IT Manager –Optimalizace nákladů –Procesy –Audit

3 Tivoli Software 3  Backup  Archiv  HSM  Efektivita zálohování  Údržba  Centrální správa účtů  Schvalovací workflow  Samoobsluha  Single Sign-On  Identity & Access Audit  Discovery topologie sítě  Sofistikovaná diagnostika sítě  Detekce a oprava problémů  Detekce a oprava problémů HW,Virtualizace,OS,DB,Aplikací  Plynulý provoz  Správa IT majetku  Audit SW  Smlouvy, dodavatelé Centrální dohledová konsole Servicedesk IBM Tivoli Pomáhat a chránit

4 Tivoli Software 4 Smysl monitoringu  By Some Estimates  10% of users report a problem they have  90% “try again later” (or not) or move on to something else.  GOAL of ITM = Reducing the Mean Time To Repair (MTTR) Fix Diagnose & Isolate IdentifyNotify Mean Time To Repair Auto Fix Diagnose & Isolate IdentifyNotify Mean Time to Repair with Tivoli

5 Tivoli Software 5 ITM konkurence LEGEND ITM 6.1 Competitor Product

6 Tivoli Software 6 The Tivoli Monitoring A Common Portal, Information and Automation Infrastructure DMZ Windows Clients Windows Servers Microsoft SQL Windows Servers Microsoft.Net Microsoft IIS DHCP/DNS Load Balancer Windows Cluster Microsoft SQL Microsoft.Net Microsoft IIS Microsoft SQL Microsoft.Net Microsoft IIS Windows Server Virtual Server 2005 CONTROL - Tivoli Data Warehouse (TDW) and Situations AUTOMATION - Take Action and Workflows VISIBILITY - Tivoli Enterprise Portal (TEP)

7 Tivoli Software 7 IBM Tivoli Monitoring - Visibility IBM Tivoli Enterprise Portal (TEP) The Tivoli Enterprise Portal (TEP) centrální místo pro zobrazení a řízení na kontextově orientovaným obsahem poskytovaným systémovými monitory –Consolidované zobrazení a kontextová informace = výrazné zkrácení doby řešení diky “root cause” analyze –Centralizovany pohled na real-time a historická data pomůže empriricky diagnostikovat problem –Personalizované zobrazení podle role uživatele –Visualizace zátěže a vzužití zdrojů upozorní na oblasti, kde je možná optimalizace a redukce nákladů –Vše co zobrazuje TEP může být ukládáno do Data Warehouse Personalized Workspaces

8 Tivoli Software 8 IBM Tivoli Monitoring - Control IBM Tivoli Data Warehouse Tivoli Data Warehouse (TDW) je centrální úložiště pro management historických dat. Je to zdroj pro reporting a performance analýzy –Součástí out of the box –Rychlá a snadná instalace –Spojené Reálné a historické pohledy použito i při root-cause analýze –Data se ukládají, promazávají a sumarizují, pruned and pro snadnost užití a úsporu zdrojů –Centralizace a konsolidace dat je kritická pro zkrácení doby opravy „mean time to recovery“ –Integrován Agent Builder a Universal Agent Real-time and Historical Data

9 Tivoli Software 9 ITM Architektura TMS HUB Tivoli Monitoring Server TEP Tivoli Enterprise Portal Agent WEB klient Reporting TDWH DataWarehouse HISTORIE

10 Tivoli Software 10 ITM Architektura TMS HUB Tivoli Monitoring Server TEP Tivoli Enterprise Portal Agent TMS REMOTE (podřízený) Tivoli Monitoring Server Agent TDWH DataWarehouse HISTORIE WEB klient Reporting

11 Tivoli Software 11 IBM Tivoli Monitoring - Automation Take Action and Workflows “Take Actions” and “Workflows” provide out-of-the-box, customizable best practices. These can replay mundane and/or time-sensitive best practices in a repetitive and error-free manner. –Ability to run a script or command under the authority provided by ITM and avoid a logon –Reflex actions allow the return of a server to a specified state even though disconnected –Take Actions provide the ability to script out a corporation’s run book –Workflows can be an policy engine targeted for SMB customers Automated Best Practices

12 Tivoli Software 12 Situace umožňují rychle definovat, distribuovat detekci problémových stavů. A nastavit patřičnou automatizační reakci na monitorovaném zdroji. –Předdefinovaníé out-of-the-box velká sada předchystaná=know-how –Komplexní situace redukují falešné alerty a zvyšuji jistotu operátorů, že alert je reálný –Jednoduchá distribuce na cílový set –Expert Advice = integrovaná knowledge base –Úzká integration na nástroje pro root cause analyzu a korelace zkracuje dobu řešení problému IBM Tivoli Monitoring - Control Alerting through Situations

13 Tivoli Software 13 Pre-defined situations  Product-proveded situations  Deployed automatically  Some situations activated automatically at agent deployment These are active All situations in the list are distributed to the agent

14 Tivoli Software 14 Take Action allows for entry of individual commands and either manual or automated processes to be executed in response to an individual situation –Out-of-the-box take actions provide immediate return on investment and fast time to value –Reflex Action allow the return of a server to a specified state even though disconnected –Personalized take actions can capture a local best practice for unique situations and execute it preemptively –User-defined text can also imbed knowledge that may be unique to a particular situation IBM Tivoli Monitoring - Automation Take Action - Capture and Replay Best Practices

15 Tivoli Software 15 IBM Tivoli Monitoring - Automation Workflows - Capture and Replay Best Practices Workflows can automate the best practices of an organization and execute them in a repetitive, pre-emptive, consistent and error-free manner –Drag-and-drop technology allows operators to build and deploy intelligent, pre-emptive and error-free workflows –Can be executed manually by help desk or executed based on situational events –Workflows tie together individual resource monitors or “take actions” based on user-defined criteria

16 Tivoli Software 16 ITM umožňuje graficky specifikovat události a jejich závažnost pro eskalaci do nadřazených nástrojů pro správu událostí přes Event Integration Facility (EIF) such as OMNIbus, IBM Tivoli Network Manager (ITNM) and Tivoli Enterprise Console (TEC) –Nastavení severity (závažnosti) přes situation editor panel –Event granularity na úrovni situation level –Vícero paralelních příjemců a failover EIF destinatinace: TEC OMNIbus ITNM IBM Tivoli Monitoring - Control Granular Alerting and Alert Forwarding

17 Tivoli Software 17 Tivoli Enterprise Portal Improve your ability to Diagnose and Resolve IT Infrastructure Problems Intelligent Linking Personalized Views Easy to use Browser controls Persistent customized workspaces View Zoom Selectable Chart Options Splitter controls

18 Tivoli Software 18 Creating View (cont.) 4 6 5

19 Tivoli Software 19 Policies - Workflow Editor

20 Tivoli Software 20 Logical View Example  Logical views allow disparate resources to be grouped together  Useful for creating collections of resources into geographic, functional, or relationship-based groups.  Can be used with scalable background images/bitmaps

21 Tivoli Software 21 Historical or real time selection DataWarehouse Reporting

22 Tivoli Software 22 Display related Historical Data from Real-Time View Select the time span to display the historical data.

23 Tivoli Software © 2010 IBM Corporation ITM ukázky

24 Tivoli Software 24 IBM Tivoli Monitoring A Sample View of ITM for Microsoft Operating Systems Logical Disk SpaceMemory Allocation Process Private SizeProcess Virtual Size Top Process CPU Time

25 Tivoli Software 25 ITM for Wintel Virtual Environments A Sample View of IBM Tivoli Monitoring

26 Tivoli Software 26 IBM Tivoli Monitoring A Sample View of ITM for Microsoft Exchange MTA Connections Queue MTA Work QueueSMTP Queues

27 Tivoli Software 27 ITM for Microsoft Infrastructure A Sample View Exchange Directory Service Cache Hit Ratios

28 Tivoli Software 28 ITM for Microsoft Infrastructure ITM Covers Critical Microsoft Infrastructure Additional Microsoft Monitoring Support available from Tivoli’s OPAL Site Microsoft Identify Integration Server Microsoft Live Communication Server Microsoft Message Queue Microsoft (Various Apps) Microsoft Exchange 5.5 Microsoft Exchange Tracking Log Microsoft Project Server Microsoft Terminal Services

29 Tivoli Software 29 IBM Tivoli Monitoring A Sample View of ITM for mySAP

30 Tivoli Software © 2010 IBM Corporation Zálohování, obnova, archivace sdsd

31 Tivoli Software 31 Koncept Hierarchické replikované úložiště DATAArchivBackup Monitoring Analýza Automatizace Centrální správa Data-based Policy

32 Tivoli Software 32 Pro koho?  Citlivá data  Vysoké nároky na spolehlivost uložení dat  Audit  Rostoucí kapacitní požadavky na zálohování  Dlouhotrvající zálohy  Nízká úspěšnost zálohovacích jobů  Nároky na obsluhu lokalit  Obtěžující častá manipulace s páskami

33 Tivoli Software 33 !Efektivně !Bezpečně TSM OXP.zip dochazka.txt 1rok *.c++ 50 Verzí Copy

34 Tivoli Software 34 Progressive backup technology  FULL  i  FULL  i  FULL  100G  1  100G  1  100G  OXP.zip, SQLfull, ExchangeFull 5,6 TB

35 Tivoli Software 35 Kapacitní srovnání  FULL  i  FULL  i  FULL  100G  1  100G  1  100G 5,6 TB Efektivní : 100G  1G  1 365G 465G Tradiční:

36 Tivoli Software 36 Úsporně 5,6 TB Efektivní : 465G Tradiční: Páskové zařízení: Media (min. 21pasek) Roční obměna medií Operativa (rok) Práce obnovy CELKEM: Diskové zařízení: Media (min. 21pasek)- Roční obměna medií- Operativa (rok)- Práce obnovy 100 CELKEM:5.100

37 Tivoli Software 37 TSM FastBack TSM FastBack Restore Server Application or File server Production Disk Obnova kdekoliv Konsistentní snapshoty Libovolný historický stav Virtuální disk Blesková obnova Copy

38 Tivoli Software 38 Zálohování vzdálených lokalit – TSM FastBack

39 Tivoli Software 39 Transparentní file-level HSM archive SAN Sharing Disk Pooling & HSM Replikace Striping GPFS

40 Tivoli Software 40 Vyzkoušejte si FastBack for Workstations Kontinuální zálohování dokumentů

41 Tivoli Software 41  Backup  Archiv  HSM  Efektivita zálohování  Údržba  Centrální správa účtů  Schvalovací workflow  Samoobsluha  Single Sign-On  Identity & Access Audit  Discovery topologie sítě  Sofistikovaná diagnostika sítě  Detekce a oprava problémů  Detekce a oprava problémů HW,Virtualizace,OS,DB,Aplikací  Plynulý provoz  Správa IT majetku  Audit SW  Smlouvy, dodavatelé Centrální dohledová konsole Servicedesk IBM Tivoli Pomáhat a chránit

42 Tivoli Software © 2010 IBM Corporation IBM Tivoli – pomáhat a chránit IBM Business Development Manager Mobil:

43 Tivoli Software 43 Tomáš Kapounek ICT Administrator ÚSP pro TPM v Brně Kociánka Automatizovaná správa IT a zálohování IBM Tivoli monitoring a Tivoli Storage Manager

44 Tivoli Software 44 Kociánka – jaký byl počátek Backup – rotace USB disků (zálohování)  Náročné na operativu – každý den jsme měnily disky  Nespolehlivé – příliš velké zatěžování disků, plná kapacita  Obnova dat zdlouhavá a často nekompletní  Historie nepřehledná a nedostatečně řízená Správa infrastruktury serverů a aplikací (monitoring)  Roztříštěný management – IT oddělení bylo nespolehlivé  Chyby hlásili uživatele, IT na ně včas nepřišlo  Diagnostika problému složitá, časté návštěvy placených specialistů  Nekompletní zálohy dat od uživatelů na PC, serverech

45 Tivoli Software 45 Jak jsme začali – Tivoli Storage Manager Začali jsme 1 serverem a 1 PC  Rychlá instalace  Bezobslužné  Snadná obnova dat (PC, backup TSM server)  Minimální úložiště (použili jsme tehdy 1 starý USB disk) Dnes  Backup TSM server s diskem 2TB,  Kopie backupu ukládána na NAS v jiné budově  Zálohování absolutně bez obsluhy celý rok  Téměř každý PC CDP (zálohy v reálném čase) cca 50 CDP  24 hod. report z TSM serveru o množství dat

46 Tivoli Software 46 Žádná selhaná záloha Velikost dat zálohovaných ser.

47 Tivoli Software 47 Příhody se zálohováním Tivoli „Máte zálohu Windowsu“? První otázka při komunikaci s externí firmou  Firewall zničen virem Reinstaloval jsem server a zapomněl jsme odzálohovat důležitý soubor  Obnova souboru v Linuxu další…  Havárie disku PC pro pracovníky výchovy  Sociální pracovnice omylem přepsala plný soubor prázdným.  Účetní smazala obsah souboru v Excelu  Pracovnicí výchovy smazaly soubory na Linuxu

48 Tivoli Software 48 Pár minut komunikace a data jsou obnovena

49 Tivoli Software 49 Jaký byl počátek – Tivoli Monitoring  Neměli jsme centrální přehled  Analýza problémů ruční, náročná, často placená  Technické problémy se hledaly velmi obtížně  Špatný odhad vytížení serveru (procesor, RAM, LAN apod.)  Technické problémy (služby) se spouštěly ručně Dnes  Sleduje Systémy  Sleduje zálohování  Diagnostikuje příčinu problému  Automaticky koriguje nebo upozorňuje na problém  Jediné místo, které je třeba kontrovat

50 Tivoli Software 50 Úspěšné spuštění služby

51 Tivoli Software 51 Příhody se monitorování Tivoli  Problémy se sdílením – nešlo dohledat příčinu  Vedoucí hlásí nefunkční zálohování PC  Včas zjištěna závada disku na NAS zařízení  Odhalena příčina nízkého výkonu (RAM) Linux serveru  Včas odhalena neběžící důležitá aplikace na výdej obědů (všichni ten den obědvali)  Pomocí Tivoli Monitoring DataWarehouse možnost zobrazit denní (měsíční, roční) vytížení procesorů, disku, RAM apod.  Poklidná dovolená

52 Tivoli Software 52 Jeden z pěti úkolů


Stáhnout ppt "Tivoli Software © 2010 IBM Corporation IBM Tivoli – pomáhat a chránit IBM Business Development Manager Mobil: +420 602663351."

Podobné prezentace


Reklamy Google