Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IBM Tivoli – pomáhat a chránit petr.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IBM Tivoli – pomáhat a chránit petr."— Transkript prezentace:

1 IBM Tivoli – pomáhat a chránit petr. klabenes@avnet
IBM Tivoli – pomáhat a chránit IBM Business Development Manager Mobil:

2 Ideální IT Uživatel Spolehlivost Funkcionalita
Jednoduchost, intuitivní ovládání Dohledatelnost funkcí Nepřijít o data Správce Spolehlivost SW a HW Výkon Automatizace detekce zdroje problémů Automatizace korekčních akcí Nástroj na centrální správu Prevence problémů pravidelným dohledem Spolehlivé zálohování Znalosti IT Manager Optimalizace nákladů Procesy Audit

3 Centrální dohledová konsole
Discovery topologie sítě Sofistikovaná diagnostika sítě Detekce a oprava problémů IBM Tivoli Pomáhat a chránit Detekce a oprava problémů HW,Virtualizace,OS,DB,Aplikací Plynulý provoz Centrální dohledová konsole Servicedesk Správa IT majetku Audit SW Smlouvy, dodavatelé Backup Archiv HSM Efektivita zálohování Údržba Centrální správa účtů Schvalovací workflow Samoobsluha Single Sign-On Identity & Access Audit

4 Smysl monitoringu By Some Estimates
10% of users report a problem they have 90% “try again later” (or not) or move on to something else. GOAL of ITM = Reducing the Mean Time To Repair (MTTR) Identify Notify Diagnose & Isolate Fix Mean Time To Repair Auto Fix Mean Time to Repair with Tivoli Identify Notify Diagnose & Isolate

5 ITM konkurence LEGEND ITM 6.1 Competitor Product

6 The Tivoli Monitoring A Common Portal, Information and Automation Infrastructure
VISIBILITY - Tivoli Enterprise Portal (TEP) CONTROL - Tivoli Data Warehouse (TDW) and Situations AUTOMATION - Take Action and Workflows Microsoft IIS Microsoft .Net Microsoft SQL Windows Servers Virtual Server 2005 Windows Clients Microsoft IIS Microsoft .Net Microsoft SQL DHCP/DNS Windows Server DMZ Windows Cluster Windows Servers Load Balancer Microsoft IIS Microsoft .Net Microsoft SQL Windows Servers

7 IBM Tivoli Monitoring - Visibility IBM Tivoli Enterprise Portal (TEP)
The Tivoli Enterprise Portal (TEP) centrální místo pro zobrazení a řízení na kontextově orientovaným obsahem poskytovaným systémovými monitory Consolidované zobrazení a kontextová informace = výrazné zkrácení doby řešení diky “root cause” analyze Centralizovany pohled na real-time a historická data pomůže empriricky diagnostikovat problem Personalizované zobrazení podle role uživatele Visualizace zátěže a vzužití zdrojů upozorní na oblasti, kde je možná optimalizace a redukce nákladů Vše co zobrazuje TEP může být ukládáno do Data Warehouse Personalized Workspaces

8 Real-time and Historical Data
IBM Tivoli Monitoring - Control IBM Tivoli Data Warehouse Tivoli Data Warehouse (TDW) je centrální úložiště pro management historických dat. Je to zdroj pro reporting a performance analýzy Součástí out of the box Rychlá a snadná instalace Spojené Reálné a historické pohledy použito i při root-cause analýze Data se ukládají, promazávají a sumarizují, pruned and pro snadnost užití a úsporu zdrojů Centralizace a konsolidace dat je kritická pro zkrácení doby opravy „mean time to recovery“ Integrován Agent Builder a Universal Agent Real-time and Historical Data

9 TEP Tivoli Enterprise Portal
ITM Architektura WEB klient Reporting TEP Tivoli Enterprise Portal TMS HUB Tivoli Monitoring Server TDWH DataWarehouse HISTORIE Agent Agent Agent

10 TEP Tivoli Enterprise Portal
ITM Architektura WEB klient Reporting TEP Tivoli Enterprise Portal TMS HUB Tivoli Monitoring Server TDWH DataWarehouse HISTORIE TMS REMOTE (podřízený) Tivoli Monitoring Server Agent Agent Agent Agent

11 Automated Best Practices
IBM Tivoli Monitoring - Automation Take Action and Workflows “Take Actions” and “Workflows” provide out-of-the-box, customizable best practices. These can replay mundane and/or time-sensitive best practices in a repetitive and error-free manner. Ability to run a script or command under the authority provided by ITM and avoid a logon Reflex actions allow the return of a server to a specified state even though disconnected Take Actions provide the ability to script out a corporation’s run book Workflows can be an policy engine targeted for SMB customers Automated Best Practices

12 IBM Tivoli Monitoring - Control Alerting through Situations
Situace umožňují rychle definovat, distribuovat detekci problémových stavů. A nastavit patřičnou automatizační reakci na monitorovaném zdroji. Předdefinovaníé out-of-the-box velká sada předchystaná=know-how Komplexní situace redukují falešné alerty a zvyšuji jistotu operátorů, že alert je reálný Jednoduchá distribuce na cílový set Expert Advice = integrovaná knowledge base Úzká integration na nástroje pro root cause analyzu a korelace zkracuje dobu řešení problému

13 Pre-defined situations
Product-proveded situations Deployed automatically Some situations activated automatically at agent deployment All situations in the list are distributed to the agent ITM 6.1 Includes many pre-defined situations that are automatiaclly installed when the monitoring agent is installed. NOT ALL OF THE SITUATIONS ARE ENABLED. You can display a list of the distributed siturations at any time, and if you desire, you can start or stop any situation at will, or set any situation to automatically start whenever the agent starts. To determine which (standard) situations are distributed and running i.e. on a given Windows agent, you can display them in the TEP.. These are active

14 IBM Tivoli Monitoring - Automation Take Action - Capture and Replay Best Practices
Take Action allows for entry of individual commands and either manual or automated processes to be executed in response to an individual situation Out-of-the-box take actions provide immediate return on investment and fast time to value Reflex Action allow the return of a server to a specified state even though disconnected Personalized take actions can capture a local best practice for unique situations and execute it preemptively User-defined text can also imbed knowledge that may be unique to a particular situation Reflex Action is one kill point in the agentless vs. agent discussion. A reflex action is executed by and at the resource by the agent under the guidance of the situational parameters. This is very important in the disconnected vs. connected discussion that you may have with a customer.

15 IBM Tivoli Monitoring - Automation Workflows - Capture and Replay Best Practices
Workflows can automate the best practices of an organization and execute them in a repetitive, pre-emptive, consistent and error-free manner Drag-and-drop technology allows operators to build and deploy intelligent, pre-emptive and error-free workflows Can be executed manually by help desk or executed based on situational events Workflows tie together individual resource monitors or “take actions” based on user-defined criteria

16 IBM Tivoli Monitoring - Control Granular Alerting and Alert Forwarding
ITM umožňuje graficky specifikovat události a jejich závažnost pro eskalaci do nadřazených nástrojů pro správu událostí přes Event Integration Facility (EIF) such as OMNIbus, IBM Tivoli Network Manager (ITNM) and Tivoli Enterprise Console (TEC) Nastavení severity (závažnosti) přes situation editor panel Event granularity na úrovni situation level Vícero paralelních příjemců a failover EIF destinatinace: TEC OMNIbus ITNM Set Event Severity via the Situation editor Panel Provide a drop down to select the event severity via the Situation editor. Event Granularity at a Situation Level Provide the ability to select by situation whether or not to send a TEC event. This is also done is in the Situation editor via a checkbox. Multiple event listeners simultaneously. Customers often have multiple TEC servers in their environments. This enhancement provides users with the ability to granularly select what events get forwarded to what TEC servers. Example : Send all the WAS situation events to TEC GW1 Example : Send all East Coast situation events to TEC GW2 Provides multiple TEC destination failover capability. This feature provides the user with the ability to create an Alias that can be an ordered list of failover servers. When this Alias is selected as the event destination, TEC will attempt to send the event to the first destination in the Alias list, if this is successful it is finished. If not it will attempt to proceed down the Alias list until the event is delivered successfully.

17 Persistent customized
Tivoli Enterprise Portal Improve your ability to Diagnose and Resolve IT Infrastructure Problems Easy to use Browser controls Selectable Chart Options Personalized Views View Zoom Splitter controls The goal here is to show the integration of a portal technology from Candle that will sit on top of ITM. This will bring a number of features tuned towards the Subject Matter Expert, including customizable saved workspaces that brings up the typical info they use to troubleshoot, a simple and flexible graphing system to make the metrics more digestable, and the ability to link between views to follow diagnostic techniques between subsystems. Availability targeted for 2H05. Integrated Warehouse Continues to support strength of Long Term capacity, trending and SLA evaluation capability with Data Aggregation Supports Problem Diagnostics and Reconstruction with raw data availability Custom Pruning (how long to keep data) and Aggregation (how often to compress) enable flexible data maintenance Simple ODBC or SQL APIs support customer extraction for custom use. Intelligent Linking Persistent customized workspaces

18 Creating View (cont.) 4 5 6 4. Click on the custom query icon
5. Give the new query a name and description, choose the category under which you would like the custom query to be saved, and select the data source from which the database the historical data resides. 6. Type in a custom SQL statement using the historical database as a reference for which metrics and from what table you would like the data to be shown. The graph shows what your resulting view might look like. 6

19 Policies - Workflow Editor
The Workflow editor makes it possible to utilize components to quickly build a workflow policy. The components are selected from the left panel and placed into the policy creation space. Each component is then selected in turn to open context specific dialogs that prompt for the necessary information. For example, one of the components is “Wait until a Situation is True.” Selecting this component results in a dialog box prompting for the name of the Situation that you want to use in the policy.

20 Logical View Example Logical views allow disparate resources to be grouped together Useful for creating collections of resources into geographic, functional, or relationship-based groups. Can be used with scalable background images/bitmaps

21 DataWarehouse Reporting
Historical or real time selection Expand time frame for evaluation with simple view control enabling real-time, recent past and longer past to be accessed in the same way. All of the raw data for as long as it is maintained is available through these views simply by changing the viewing interval.

22 Display related Historical Data from Real-Time View
Select the time span to display the historical data. If you looking at the real-time data views and want to see historical data, simply click on the time span dialog and select the time span in which you would like to see the data. The summarized type of data shown is the preferred summarized type (in the example above, the preferred summarized type is Average). If you would like to see another summarized type, simply open the properties file and modify the filter (for example, to show the Maximum values for each metric) In the next slide we will focus one section of the time span dialog.

23 ITM ukázky

24 IBM Tivoli Monitoring A Sample View of ITM for Microsoft Operating Systems
Logical Disk Space Memory Allocation Top Process CPU Time Process Private Size Process Virtual Size

25 ITM for Wintel Virtual Environments A Sample View of IBM Tivoli Monitoring

26 IBM Tivoli Monitoring A Sample View of ITM for Microsoft Exchange
MTA Connections Queue MTA Work Queue SMTP Queues

27 ITM for Microsoft Infrastructure A Sample View
Exchange Directory Service Cache Hit Ratios

28 ITM for Microsoft Infrastructure ITM Covers Critical Microsoft Infrastructure
Additional Microsoft Monitoring Support available from Tivoli’s OPAL Site Microsoft Identify Integration Server Microsoft Live Communication Server Microsoft Message Queue Microsoft (Various Apps) Microsoft Exchange 5.5 Microsoft Exchange Tracking Log Microsoft Project Server Microsoft Terminal Services Need to add a call out showing further Microsoft support from OPAL.

29 IBM Tivoli Monitoring A Sample View of ITM for mySAP

30 Zálohování, obnova, archivace sdsd

31 Hierarchické replikované úložiště
Koncept DATA Archiv Backup Monitoring Analýza Automatizace Centrální správa Hierarchické replikované úložiště Data-based Policy

32 Pro koho? Citlivá data Vysoké nároky na spolehlivost uložení dat Audit
Rostoucí kapacitní požadavky na zálohování Dlouhotrvající zálohy Nízká úspěšnost zálohovacích jobů Nároky na obsluhu lokalit Obtěžující častá manipulace s páskami

33 OXP.zip Copy TSM !Efektivně !Bezpečně *.c++ dochazka.txt dochazka.txt
1rok Copy 50 Verzí TSM

34 Progressive backup technology
FULL i 100G 1 OXP.zip, SQLfull, ExchangeFull 5,6 TB

35 Kapacitní srovnání 100G 465G 5,6 TB Efektivní: Tradiční: 365G FULL i

36 Úsporně 5,6 TB 465G Efektivní: Tradiční: Páskové zařízení: 30.000
Media (min. 21pasek) Roční obměna medií Operativa (rok) Práce obnovy CELKEM: Diskové zařízení: Media (min. 21pasek) - Roční obměna medií - Operativa (rok) - Práce obnovy CELKEM:

37 Copy TSM FastBack Production Disk Obnova kdekoliv
TSM FastBack Restore Server Obnova kdekoliv Konsistentní snapshoty Libovolný historický stav Virtuální disk Blesková obnova Application or File server Copy

38 Zálohování vzdálených lokalit – TSM FastBack

39 Transparentní file-level HSM archive
SAN Sharing GPFS Disk Pooling & HSM Replikace Striping

40 Vyzkoušejte si FastBack for Workstations
Kontinuální zálohování dokumentů

41 Centrální dohledová konsole
Discovery topologie sítě Sofistikovaná diagnostika sítě Detekce a oprava problémů IBM Tivoli Pomáhat a chránit Detekce a oprava problémů HW,Virtualizace,OS,DB,Aplikací Plynulý provoz Centrální dohledová konsole Servicedesk Správa IT majetku Audit SW Smlouvy, dodavatelé Backup Archiv HSM Efektivita zálohování Údržba Centrální správa účtů Schvalovací workflow Samoobsluha Single Sign-On Identity & Access Audit

42 IBM Tivoli – pomáhat a chránit petr. klabenes@avnet
IBM Tivoli – pomáhat a chránit IBM Business Development Manager Mobil:

43 Automatizovaná správa IT a zálohování IBM Tivoli monitoring a Tivoli Storage Manager
Tomáš Kapounek ICT Administrator ÚSP pro TPM v Brně Kociánka

44 Kociánka – jaký byl počátek
Backup – rotace USB disků (zálohování) Náročné na operativu – každý den jsme měnily disky Nespolehlivé – příliš velké zatěžování disků, plná kapacita Obnova dat zdlouhavá a často nekompletní Historie nepřehledná a nedostatečně řízená Správa infrastruktury serverů a aplikací (monitoring) Roztříštěný management – IT oddělení bylo nespolehlivé Chyby hlásili uživatele, IT na ně včas nepřišlo Diagnostika problému složitá, časté návštěvy placených specialistů Nekompletní zálohy dat od uživatelů na PC, serverech

45 Jak jsme začali – Tivoli Storage Manager
Začali jsme 1 serverem a 1 PC Rychlá instalace Bezobslužné Snadná obnova dat (PC, backup TSM server) Minimální úložiště (použili jsme tehdy 1 starý USB disk) Dnes Backup TSM server s diskem 2TB, Kopie backupu ukládána na NAS v jiné budově Zálohování absolutně bez obsluhy celý rok Téměř každý PC CDP (zálohy v reálném čase) cca 50 CDP 24 hod. report z TSM serveru o množství dat

46 Velikost dat zálohovaných ser.
Žádná selhaná záloha Velikost dat zálohovaných ser.

47 Příhody se zálohováním Tivoli
„Máte zálohu Windowsu“? První otázka při komunikaci s externí firmou Firewall zničen virem Reinstaloval jsem server a zapomněl jsme odzálohovat důležitý soubor Obnova souboru v Linuxu další… Havárie disku PC pro pracovníky výchovy Sociální pracovnice omylem přepsala plný soubor prázdným. Účetní smazala obsah souboru v Excelu Pracovnicí výchovy smazaly soubory na Linuxu

48 Pár minut komunikace a data jsou obnovena

49 Jaký byl počátek – Tivoli Monitoring
Neměli jsme centrální přehled Analýza problémů ruční, náročná, často placená Technické problémy se hledaly velmi obtížně Špatný odhad vytížení serveru (procesor, RAM, LAN apod.) Technické problémy (služby) se spouštěly ručně Dnes Sleduje Systémy Sleduje zálohování Diagnostikuje příčinu problému Automaticky koriguje nebo upozorňuje na problém Jediné místo, které je třeba kontrovat

50 Úspěšné spuštění služby

51 Příhody se monitorování Tivoli
Problémy se sdílením – nešlo dohledat příčinu Vedoucí hlásí nefunkční zálohování PC Včas zjištěna závada disku na NAS zařízení Odhalena příčina nízkého výkonu (RAM) Linux serveru Včas odhalena neběžící důležitá aplikace na výdej obědů (všichni ten den obědvali) Pomocí Tivoli Monitoring DataWarehouse možnost zobrazit denní (měsíční, roční) vytížení procesorů, disku, RAM apod. Poklidná dovolená

52 Jeden z pěti úkolů


Stáhnout ppt "IBM Tivoli – pomáhat a chránit petr."

Podobné prezentace


Reklamy Google