Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Perspektiva v malířství Vzdušná, atmosférická Spočívá v tom, že barvy, které jsou vpředu, jsou jasné a teplé, zatímco barvy v pozadí se jeví rozmazaně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Perspektiva v malířství Vzdušná, atmosférická Spočívá v tom, že barvy, které jsou vpředu, jsou jasné a teplé, zatímco barvy v pozadí se jeví rozmazaně."— Transkript prezentace:

1 Perspektiva v malířství Vzdušná, atmosférická Spočívá v tom, že barvy, které jsou vpředu, jsou jasné a teplé, zatímco barvy v pozadí se jeví rozmazaně a jsou studené. Významová Velikost a umístění v popředí na malbě zdůrazňuje hodnost a moc, další umístění na obraze pak jejich „odstupňování“. faraon- kněží - válečníci - zajatci

2 Perspektiva v malířství Obrácená (Ivan Mládek) je konstruována vzhledem k úběžníku, který leží před plochou obrazu.

3 Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře Nejstarší zmínka o perspektivě -římský stavitel Vitruvius (14. st.př.n.l.) odborný spis Deset knih o architektuře:,,Poté co určíme středový bod, musí se čáry jako v přírodě sbíhat v projekčním bodě zorných paprsků tak, že mnohé části se zdají ustupovat dozadu, zatímco jiné vystupují dopředu." -intuitivní užití perspektivy, další vývoj zpožděn zánikem Římské říše Podrobně prozkoumána v průběhu st.n.l. -Filippo Bruneleschi, Battista Alberti, Leonardo da Vinci "Perspective is the rein and rudder of painting" Leonardo da Vinci

4 Perspektiva - omyly

5 Leonardo da Vinci – Klanění tří králů

6

7 Leonardo da Vinci – Poslední večeře Páně

8 Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře „Perspektivní stroje“ -Albrecht Dürer ( )

9 Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře

10

11 Zlatý věk perspektivy - končí s koncem 19. století SARGENT:A Street in Venice, 1882 HOMER Sleigh Ride, 1893

12 Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře Úpadek perspektivy -20. století – kubismus, futurismus, konstruktivismus, dadaismus, minimalismus: „Obraz není okno!“ Metzinger: Tea Time, 1911 "Mona Lisa with a Teaspoon." KASIMIR MALEVICH:Samovar,1913


Stáhnout ppt "Perspektiva v malířství Vzdušná, atmosférická Spočívá v tom, že barvy, které jsou vpředu, jsou jasné a teplé, zatímco barvy v pozadí se jeví rozmazaně."

Podobné prezentace


Reklamy Google