Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center QuestionPoint and 24/7 Reference Update Vivien Cook Regional Account Manger OCLC PICA.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center QuestionPoint and 24/7 Reference Update Vivien Cook Regional Account Manger OCLC PICA."— Transkript prezentace:

1 A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center QuestionPoint and 24/7 Reference Update Vivien Cook Regional Account Manger OCLC PICA Zuzana Helinsky Zh Consulting

2 OCLC Online Computer Library Center Fyzicky referencni model Uzivatel vchazi fyzicky do knihovny s potrebou urcite informace Knihovna Informace Externi zdroje – Odbornici, Konsortia, etc. Odborna oblast Odborna oblast Odborna oblast Rozpocet & management sluzeb Rozpocet & management sluzeb

3 OCLC Online Computer Library Center Online Referencni model Uzivatel vchazi elektronicky do knihovny s potrebou urcite informace Knihovnicky kooperativ Sdilene sluzby Externi zdroje – Odbornici, Pridana konsortia, back up servis etc. Knihovna nebo Odborna oblast Knihovna nebo Odborna oblast Knihovna nebo Odborna oblast Budget & Service Management Budget & Service Management Webova stranka Kooperativni baze znalosti Kooperativni baze znalosti Branding Chat Webove formulare Statistika Tabulky Branding Chat Webove formulare Statistika Tabulky

4 OCLC Online Computer Library Center “Spojeni” mezi dvemi spickovymi referencnimi kooperativy  MCLS a OCLC se rozhodli spojit sve referencni sluzby  24/7 Reference (MCLS)  QuestionPoint (OCLC)  Spojenim vznika svetova platforma referencnich sluzeb

5 OCLC Online Computer Library Center Local Librarians 24/7 Reference Coop (Public or Academic) Knihovny mohou pripojit/vclenit: walk up, phone, fax , web forms, chat Future tech Customer with info need Feedback/ Survey Local Library & Site Coop Librarians Global Reference Network Global KB Local KB Service History Administration and Reporting QuestionPoint - QuestionPoint uspokoji potrebu uzivatelu - 24/7 Referencni kooperativ - 24/7 Referencni kooperativ zabezpeci, ze vzdy bude nekdo odpovidat na otazky uzivatelu QuestionPoint - QuestionPoint uspokoji potrebu uzivatelu - 24/7 Referencni kooperativ - 24/7 Referencni kooperativ zabezpeci, ze vzdy bude nekdo odpovidat na otazky uzivatelu

6 OCLC Online Computer Library Center Rozsirene referencni soubory  Reference Management Service = Management Sluzeb a Referenci  Base Management Environment  Service Unit Profile  Cooperative Coverage Service = Obsah Kooperativnich Sluzeb  Podpora a rady personalu behem celeho dne  Extra personal behem spickovych hodin  Pristup ke dvema kooperativnim kommunitam jedne akademicke a jedne verejne  Pristup k odbornikum se specialnimi znalostmi

7 OCLC Online Computer Library Center Coop Coverage Reference Mgmt Service Novy Kooperativni soubor sluzeb nabizi: 24/7 Reference Cooperatives Sluzby Kontrolu kvality Rozvrhy Management knihovnicke politiky Skoleni Mentorovani Efektivnejsi uzivani Specializovane Sluzby v Ruznych Oborech Prava Medicina Spanelstina Jine Akademicka kooperativa Verejna Kooperativa Tools Interact CooperateBuild Global Ref Network Nejlepsi nasmerovani otazky L of Congress & Na zavolani Kooperativni pokryti partnerskych Skupin (Chat, ) Referencni partneri (zarizuji knihovny Samy) Manage

8 OCLC Online Computer Library Center Reference Management Service = Management referencnich sluzeb Ceny  Knihovna nebo skupina knihoven ma licenci na Base Management Environment (je treba jedna adresa uctu)  Nejmene jeden Service Unit Profile na kazdou zucastnenou knihovnu. Moznost se pripojit jen v nekterych oblastech.  Base Management Environment Funkce  Vzajemne vyuzivani pomucek – chat, , webove formulare  1 Baze znalosti na 1 Base Management Environment  Skupinove statisky a nastroje oro management (e.g.Rozvrhy)  Service Unit Profile Funkce  Pouziva se k popisu politiky a ruznych praxi knihovny  Raporty, uzivani, a pomucky pro management

9 OCLC Online Computer Library Center Cenik managementu referencnich sluzeb Nazev ProduktuCena Base Management Environment Uplny servis$3500 QP Pouze Globalni Servis$1000 QP Tradicni Profily (Pouze Exisujici QP Only)$2000 Service Unit Profiles QP Service Unit – do 5$750/per QP Service Unit – do 10$500/per QP Service Unit – 11 a vice$350/per

10 OCLC Online Computer Library Center Cooperative Coverage Service = Kooperativni zajistovani sluzeb  Ceny  Poplatek za Kooperativni zajistovani sluzeb (Podklad je pocet obyvatel nebo FTE)  Kazdy tyden prispevek personalu (Podklad je pocet obyvatel nebo FTE)  Muze se uctovat nezavisle na Reference Management Service, ale ucastnici musi mit Ref Management Service  Sluzby  Zarizovani rozvrhu, Kontrola kvality, Management knihovnicke politiky  Vzdy je dostupny nekdo na koho je mozne se obratit

11 OCLC Online Computer Library Center Slevy  Clenske slevy pro OCLC katalogizacni cleny Member (5% off total)  Skupinove slevy (se zakladaji na poctu jednotek Service Unit Profiles)  Knihovny (service unit profiles) 1-5  Knihovny (service unit profiles) do to 10  Knihovny (service unit profiles) 11nebo vice

12 OCLC Online Computer Library Center Moznosti volby Global Only Access = Pouze Globalni pristup Knihovny si mohou stale predplacet jen urcity pocet sluzeb s pristupem pouze na Globalni referencni sit Enhanced Communications add-on= Existuje moznost pridani vyssi/lepsi kommunikace Available at the existing per library add-on price = Dostupne pro knihovnu, ktera jiz ma existujici spolupraci za extra poplatek

13 OCLC Online Computer Library Center Example Implementations  IZUM – Slovenia  Gaelic Consortium – South Africa  – Holland  Co-East Museums Archives & Libraries  National libraries of Wales, Scotland, the British Library,Royal Library Netherlands

14 OCLC Online Computer Library Center

15

16

17

18 A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center Otazky


Stáhnout ppt "A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center QuestionPoint and 24/7 Reference Update Vivien Cook Regional Account Manger OCLC PICA."

Podobné prezentace


Reklamy Google