Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky."— Transkript prezentace:

1 PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Předmět Matematika Téma Obvody a obsahy obrazců Ročník sedmý Autor Zdeňka Pírková

2 délkové -strany obrazců -hrany těles -obvody obrazců km m dm cm mm Převeď na dm: 54 cm = 6,2 m = 45 mm = 230 cm = 0,5 m = 380 mm = 5,08 m = 0,4 km = 7,3 cm = :1000:10

3 Čtverečné jednotky: -obsahy obrazců -povrchy těles km ha a m dm cm mm Převeď na dm : 542 cm = 25 m = 1305 mm = 2850 cm = 4 a = 2 ha = 0,98 m = 3,2 a = 654 mm = :

4 Doplň tabulku : Seřaď ( sestupně ) obdélníky podle obsahu: 1.…………….. 2.…………….. 3.…………….. 4.…………….. aboS I. 8,5 cm 11,8 cm II. 9,6 dm 69,12 dm III. 7,3 m 39,4 m IV. 14,5 cm 92 mm 2

5 Řešení: aboS I. 8,5 cm 11,8 cm 40,6 cm 100,3 cm II. 9,6 dm 7,2 dm 33,6 dm 69,12 dm III. 12,4 m 7,3 m 39,4 m 90,52 m IV. 14,5 cm 92 mm 47,4 cm 133,4 cm

6 Výpočet obsahu mnohoúhelníku: Rozměry jsou v metrech: Najdi alespoň 4 různé možnosti rozdělení tohoto obrazce,které lze využít při výpočtu jeho obsahu. Pomocí některé z těchto možností vypočítej obsah obrazce

7 Možnosti: S S S = 145 S S S = 145 S S S = 145 S S S = 145 S S S = 145 S S S S =145 atd. Závěr: Různé rozdělení,ale stejný výsledek !

8 Naše škola Úkol:Zkus načrtnout půdorys školních pavilonů a odhadni rozměry jednotlivých budov.

9 Naše škola trochu jinak….

10 Vypočítej výměru plochy zastavěné školními pavilony. Nepravidelnosti u vchodu do budovy školy neber v úvahu,při výpočtech doplň půdorys do tvaru pravoúhlého čtyřúhelníku. Výsledek vyjádři v arech a zaokrouhli na 2 desetinná místa.

11 Plán č.1:

12 Plán č.2:

13 pavilon I.stupně a II.stupně pavilon II.stupně tělocvična pavilon CF vchod do jídelny hlavní vchod jídelna 48,8 m 18,8 m 42,9 m 38 m 18,3 m Náčrt: 19,6 m 45 m 22,6 m 16,8 m 10,9 m S1S1 S2S2 S3S3 S4S4 S5S5

14 Výpočet zastavěné plochy: S = 42,9. 18,3 = 785,07 ( m ) S = 48,8. 18,8 = 917,44 ( m ) S = ,6 = 882 ( m ) S = 22,6. 38 = 858,8 ( m ) S =(18,3 + 10,9). 16,8= 490,56 ( m ) 3933,87 ( m ) 3933,87 m = 39,3387 a = 39,34 a Plocha zastavěná školními budovami má výměru asi 39,34 a


Stáhnout ppt "PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky."

Podobné prezentace


Reklamy Google