Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,"— Transkript prezentace:

1 Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz
Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Dějiny kultury 1. Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_17 Název DUMu: J. B. C. Corot, E.G. H. Degas Pro obor vzdělávání: L/02 UZD 82-51-L/01 UZK Předmět: Dějiny výtvarné kultury Ročník: Třetí Autor: František Peroutka Datum:

2 Jean-Baptiste Camill Corot (1796-1875)
období romantismu zpočátku klasicista později zakladatel moderní intimní krajinomalby ideální krajiny komponované s mytologií každoroční výstavy v pařížském Salónu 1849: první studie malovaná v Plenéru

3 na cestách v cizině i Francii: skicy v plenéru pro obrazy malované v ateliéru
, 1834: cesty po Itálii 1854: cesta do Belgie a Holandska smysl pro jemné odstíny přírodního osvětlení -> zakladatel intimní krajinomalby rané klasicistní období – modelace plastických tvarů pomocí kontrastu světla a stínu Forum Romanum (1826) Colosseum (1826)

4 vrcholné klasicistní období (50. léta)
obrazy: rozplynuté obrysy a stříbrný opar zahalující krajinu (opar vytváří světelně odstupňované barevné skvrny) vztah barvy a světla: vliv na impresionisty

5 Obr. 1 – Forum Romanum

6 Obr. 2 – Colosseum

7 Obr. 3 – Une Matinée

8 Obr. 5 – Macbeth

9 Obr. 5 – Pastorale

10 Obr. 5 – Chartres

11 Obr. 6 – autoportrét, další obrazy

12 Edgar Degas (1834-1917) impresionista „malíř tanečnic“
„noční impresionista“ narozen v Paříži souběžné studium práv a malířství v Lamothově ateliéru na Škole krásných umění v Paříži 1856: cesta do Itálie – kopie renesančních mistrů 15. století zájem o japonský dřevořez

13 1857: pobyt v Římě, seznámení s G. Moreauem
návrat do Paříže: příprava na dráhu historického malíře Spartské dívky vyzývají hochy k zápasu (1860) portréty: Rodina Belleli ( ) pravidelné výstavy v pařížském Salónu

14 nové náměty dostihové dráhy pradleny divadlo balet moderní společnost Před startem Kancelář bavlnářského závodu Absint

15 Miss Lola v cirkusu Fernando změna stylu (konec 70. let)
výraz pohybu Miss Lola v cirkusu Fernando změna stylu (konec 70. let) vedle olejomalby kresba pastelem zjednodušování kresby, zintenzivnění koloritu (souvislost se zhoršujícím se zrakem) námět: tanečnice a ženské akty 1886: výstava pod názvem „Sled ženských aktů, jež se koupají, myjí, suší, utírají, češou nebo se dávají česat“

16 1898: konec malby, počátek sochařství:
pozdní období (90. léta) téměř slepota 1898: konec malby, počátek sochařství: figurky tanečnic, ženských aktů, koní (po smrti odlity do bronzu) Degasův význam snaha o zachycení okamžiku rozšíření námětů o velkoměstský život (sport, kavárny, divadlo, balet, cirkus, obchody…) nové kompoziční způsoby využití fotografie

17 Obr. 7 – Baletní zkouška na scéně

18 Obr. 8 – Balerína

19 Obr. 9 – Na pódiu

20 Obr. 11 – Zkušebna v Opeře v Peletierově ulici

21 Obr. 10 – Kancelář bavlnářské společnosti v New Orléans, další obrazy

22 Obr. 14 – Čtrnáctiletá tanečnice

23 Zdroj materiálů: MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury II. Praha: IDEA SERVIS, 2008, ISBN Obr Obr Obr Obr. 4 - ttp:// Obr Obr Obr Obr

24 Obr. 9 - http://upload. wikimedia
Hypertextové odkazy: Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.


Stáhnout ppt "Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,"

Podobné prezentace


Reklamy Google