Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NázevInformace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NázevInformace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová."— Transkript prezentace:

1 NázevInformace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová slova Ict, média, relevance informace, zákon o informacích, zdroje informací, informační společnost AutorMgr. Zdeňka Hanáková Datumsrpen 2013 ŠkolaGymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/

2 INFORMACE A MÉDIA Zdeňka Hanáková, 2013

3 Pojem ICT  Informační a komunikační technologie  Veškeré technologie a nástroje pro komunikaci a práci s informacemi  Zasahují do všech oborů lidské činnosti, zjednodušují nám život.  Počítač a jeho součásti, mobil, počítačové programy, Internet Obr.: [cit ], By Rodolfo E. Aristimuño (Own work) [CC-BY-SA-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons, Dostupné z:

4 Informace  Zpráva, sdělení, které si lidé předávají různou formou (pomocí slov, obrázků, zvuků)  Předávání informací = komunikace  Vnímáme všichni stejnou informaci stejně ?  Subjektivní  Objektivní Obr. [cit ], By Amada44 (own work, inspired by this PNG file) [Public domain], via Wikimedia Commons. Dostupné z:

5  Je pro nás informace ta pravá? Tj. dostatečná, správná, rozumíme jí, využijeme ji? Pak je relevantní.  Opakem je irelevantní. Najděte web, který obsahuje informace pro vás relevantní. Relevance informace

6 Existuje v ČR zákon o informacích? Pokud ano, jakých oblastí se týká, co je jeho podstatou? Vyhledejte na Internetu! Zákon o informacích

7 Zdroje informací Jaké znáš zdroje informací? Jsou všechny stejně kvalitní? Úkol: Vytvořte myšlenkovou mapu se zdroji informací a příznakem K, u kterých si myslíte, že jsou kvalitní.

8 Jak poznat kvalitní zdroj? Kvalitní zdroje mají:  Autora – důležitá je jeho odbornost  Datum  Jsou objektivní, nezaujaté - nesmí jednostranně zdůrazňovat 1 přístup (např. politické nebo náboženské přesvědčení  Jsou ucelené – nevytržené z kontextu, odkazy, obrázky, schémata  Jsou správné – lze ověřit i u jiných zdrojů, uvádí svůj zdroj

9 Média  Hromadné sdělovací prostředky, masmedia  Mají ve společnosti obrovský vliv. Proč? Dělení: 1. Veřejnoprávní 2. Soukromá Obr. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na:

10 Veřejnoprávní média  Zřizovaná státem  Dle zákona mají rozšiřovat informovanost a kulturu v zemi  Placena z koncesionářských poplatků 1. TV – Česká televize 2. Rádio – Český rozhlas 3. Tisk – Česká tisková kancelář (ČTK)

11 Soukromá média  Komerční (pro zisk)  Placena z reklamy  Zábava, show, sledovanost  TV - ???  Rádia - ???  Tisk - ???

12 Záznamová tabulka Kolik času denně věnuješ jednotlivým médiím? Tisk, časopisy TelevizeRádioInternet Všední dny Víkend

13 Nebezpečí médií  Kvalita, serióznost  Bulvár – jen zábava, senzace, pro zisk  Ovlivňování nálady ve společnosti Uveďte příklady seriózních a bulvárních médií

14 Informační společnost  Naše současná společnost  Proč?  Žijeme obklopeni informacemi a moderními technologiemi pro komunikaci (mobily, internet, připojení a dostupnost skoro všude)  Všechny informace ale nejsou kvalitní,  jsme zahlceni,  je nutné umět dobře vybrat..Co je kvalitní a relevantní Obr. [cit ]. Dostupné pod licencí Public Domain na:

15 Zdroje  Roubal, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy, teoretická učebnice. Computer press, ISBN


Stáhnout ppt "NázevInformace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová."

Podobné prezentace


Reklamy Google