Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236."— Transkript prezentace:

1 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: Matematika IV Autor: Mgr. Dana Kubáčková Téma: Opakování látky základní školy Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MD_15_Dělitelnost I Datum tvorby: Anotace (ročník): Prezentace je určena pro žáky 1. ročníku SŠ, slouží k zopakování a doplnění látky a početních dovedností. Klíčová slova: nejmenší společný násobek, největší společný dělitel, rozklad na součin prvočísel. Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“

2 Dělitelnost

3 Doplňte chybějící číslice v zápise čísla 8*92* tak, aby vzniklo nejmenší a největší možné přirozené číslo dělitelné patnácti. V zápise čísla se žádná z číslic nesmí opakovat. Číslo dělitelné 15 musí být dělitelné 3 a 5 zároveň. Číslo dělitelné 5 končí 0 nebo 5. Číslo dělitelné 3 má ciferný součet dělitelný 3. 8*920 nebo 8*925 8*920 – k dispozici jsou číslice 1, 3, 4, 5, 6, 7 vyhovuje 5  *925 – k dispozici jsou číslice 0, 1, 3, 4, 6, 7 vyhovuje 0  vyhovuje 3  vyhovuje 6  nejmenším číslem je a největším

4 Určete nejmenší společný násobek a největší společný dělitel čísel 156 a  2 78  2 39  3 13  13 1  315  5 63  3 21  3 7  7 1  156 = = n = = D = 3

5 Určete nejmenší společný násobek a největší společný dělitel čísel 132, 144 a  2 66  2 33  3 11  11 1  144  2 72  2 36  2 18  2 9  3 3  3 1  132 = = n = = D = =   2 78  2 39  3 13  13 1  312 =

6 Jiří, Pavel a Petr se v pondělí sešli na noční směně. Za kolik týdnů se na noční směně opět sejdou, jestliže Jiří ji má v pondělí vždy po šesti týdnech, Pavel po osmi týdnech a Petr podevíti týdnech? Hledáme nejmenší společný násobek čísel 6, 8 a 9. 6 = = = = 3. 3 = 3 2 n = = 72 Opět se sejdou po 72 týdnech.

7 Příklady na procvičení: n (880; 2860) D (880; 2860) n (35; 75; 165) D (35; 75; 165) Určete nejmenší počet kachliček o rozměrech 15 a 20 cm, ze kterých se dá složit čtverec. První domácnost spotřebovala za jeden rok 152 kg brambor, druhá 114 kg a třetí 190 kg. Určete počet členů jednotlivých domácností za předpokladu, že každý spotřeboval za rok stejné množství brambor. 4, 3, 5 12 n = , D = 220 n = 5 775, D = 5

8 Použitá literatura, zdroje: AL], [František Běloun... et]. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. 8., upr. vyd. Praha: Prometheus, ISBN DYTRYCH, Martin. Matematika: sbírka úloh : příprava k přijímacím zkouškám na střední školy : procvičování učiva základní školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2004, 238 s. ISBN Vlastní zdroje autorky.


Stáhnout ppt "Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236."

Podobné prezentace


Reklamy Google