Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.2146.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.2146."— Transkript prezentace:

1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. XI Identifikátor: VY_32_INOVACE_Sada XI _ Př, DUM č.9 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Název: Botanika Autor: Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Andrea Hojková

2 Název: Botanika Autor: Ing. Andrea Hojková Stručná anotace: Prezentace je určená k výkladu učiva. Objasňuje žákům vývoj vědního oboru botanika a zaměření jednotlivých jejích oborů. Dále zmiňuje význam rostlin a vysvětluje funkci rostlinných pletiv. Metodické zhodnocení: Prezentace byla odpilotována v 7.C. Časová dotace materiálu je 1 vyučovací hodina a je vhodný i pro žáky s SVP. Formu zápisu lze v prezentaci vyznačit změnou řezu písma.

3 BOTANIKA

4 OSNOVA  CO JE TO BOTANIKA?  VĚDNÍ OBORY BOTANIKY  VÝZNAM ROSTLIN  BOTANICKÝ SYSTÉM  PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ A JEJICH PŘIZPŮSOBENÍ SE ŽIVOTU NA SOUŠI

5 BOTANIKA  VĚDA O ROSTLINÁCH  DO 17. STOLETÍ SOUČÁSTÍ MEDICÍNY – TŘÍDĚNÍ ROSTLIN PODLE LÉČIVÝCH A HOJIVÝCH ÚČINKŮ  OD 18. STOLETÍ – UCELENÝ PŘEHLED ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ- ŠVÉDSKÝ BIOLOG CARL VON LINNÉ ( )- DVOUSLOVNÉ NÁZVY (ROD, DRUH)

6 VĚDNÍ OBORY BOTANIKY  SYSTEMATICKÁ BOTANIKA (TAXONOMIE) – POPISUJE A TŘÍDÍ ROSTLINY DO BOTANICKÉHO SYSTÉMU  MORFOLOGIE – STUDUJE A POPISUJE VNĚJŠÍ STAVBU ROSTLIN – TVAR  ANATOMIE – ZABÝVÁ SE VNITŘNÍ STAVBOU ROSTLIN  FYZIOLOGIE – VYSVĚTLUJE DĚJE PROBÍHAJÍCÍ V ROSTLINÁCH

7  CYTOLOGIE – ZABÝVÁ SE STUDIEM BUNĚK  GENETIKA – ZABÝVÁ SE DĚDIČNOSTÍ

8 VÝZNAM ROSTLIN ROSTLINY MAJÍ V PŘÍRODĚ NEZASTUPITELNOU FUNKCI:  FOTOSYNTÉZA  ZÁKLADNA POTRAVNÍ PYRAMIDY KAŽDÉHO EKOSYSTÉMU – PRODUCENTI  ÚČASTNÍ SE PŘÍRODNÍCH DĚJŮ A OVLIVŇUJÍ VEŠKERÝ ŽIVOT NA ZEMI

9 BOTANICKÝ SYSTÉM  NIŽŠÍ ROSTLINY – ŘASY - SLADKOVODNÍ - ZELENÉ – ŠROUBATKA - ŽABÍ VLAS - MOŘSKÉ – HNĚDÉ = CHALUHY - ČERVENÉ = RUDUCHY

10  VYŠŠÍ ROSTLINY – MECHOROSTY - JÁTROVKY - MECHY - PLAVUNĚ - PŘESLIČKY - KAPRADINY - NAHOSEMENNÉ ROSTLINY - KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY

11 PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ  ROSTLINNÁ ŘÍŠE JE STARŠÍ NEŽ ŽIVOČIŠNÁ  NEJSTARŠÍMI ROSTLINAMI BYLY VODNÍ ŘASY  NEJSTARŠÍ SKUPINOU SUCHOZEMSKÝCH ROSTLIN JSOU MECHOROSTY  NEJDOKONALEJI PŘIZPŮSOBENÉ K ŽIVOTU NA SOUŠI JSOU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY

12 PŘIZPŮSOBENÍ SE ŽIVOTU NA SOUŠI  VZNIK PLETIV = BUŇKY, KTERÉ MAJÍ STEJNÝ TVAR A FUNKCI  PLETIVO VODIVÉ  PLETIVO KRYCÍ – NACHÁZÍ SE ZDE PRŮDUCHY  PLETIVO PODPŮRNÉ  PLETIVO ZÁSOBNÍ

13 POUŽITÁ LITERATURA  ČABRADOVÁ, V. Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň : Nakladatelství Fraus, ISBN s  DOBRORUKA J., L. a kol. Přírodopis II pro 7. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Scientia, ISBN s  Obrázky poskytl Microsoft


Stáhnout ppt "Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.2146."

Podobné prezentace


Reklamy Google