Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_11 Datum vytvoření 10.2.2013 Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_11 Datum vytvoření 10.2.2013 Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,"— Transkript prezentace:

1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_11 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima, sekunda - NG Anotace Reprodukční orgány rostlin - plody Klíčová slova Plody, rozdělení plodů Vzdělávací oblast Biologie Očekávaný výstup Student zná stavbu a význam plodů, umí je zařadit do skupin Zdroje a citace JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, ISBN (Obr. 5) Internetové materiály

2 Reprodukční orgány rostlin Plody

3 Pomůcky preparační souprava preparační miska nůž Petriho miska plody rostlin (rajče, pomeranč, okurka, jahoda, jablko, třešeň, šípek, lusk hrachu, obilka)

4 Postup 1.Jednotlivé plody si podrobně prohlédněte a zaznamenejte jejich barvu, tvar a velikost. 2.Na preparační misce proveďte nožem podélný řez šípkem, jahodou, rajčetem, obilkou a jablkem. 3.Na preparační misce proveďte nožem příčný řez pomerančem, třešní (opatrně na pecku) a okurkou. 4.Rozeberte plod hrachu. 5.Pomocí obrázků se seznamte s jednotlivými skupinami a typy plodů.

5 Nákres Zakreslete tvar jednotlivých plodů. Zakreslete a popište příčné a podélné řezy na jednotlivých plodech. Zakreslete a popište části plodu hrachu.

6 Pukavé plody Obr. 1

7 Nepukavé plody Obr. 2

8 Poltivé plody Obr. 3

9 Dužnaté plody Obr. 4

10 Nepravé plody Obr. 5

11 Opakování Určete typ a skupinu plodů, do které patří vámi zkoumané plody. Vysvětlete pojmy pravé a nepravé plody. Podle čeho rozlišujeme plody na suché a dužnaté? Jaké znáte způsoby rozšiřování plodů a semen? Popište. Znáte nějaké útvary, které si semena či plody vytváří pro lepší šíření? Vznikají plody i u nahosemenných rostlin? Jaký význam mají plody a semena pro člověka? Které plody a semena jsou běžnou součástí vaší stravy?

12 Zdroje JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, ISBN (Obr. 5) Obr. 1: [online]. [cit ]. Dostupné z: dy_pukave.gif Obr. 2: [online]. [cit ]. Dostupné z: dy_nepukave.gif Obr. 3: [online]. [cit ]. Dostupné z: dy_poltive.gif Obr. 4: [online]. [cit ]. Dostupné z: dy_duznate.gif


Stáhnout ppt "GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_11 Datum vytvoření 10.2.2013 Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,"

Podobné prezentace


Reklamy Google