Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využitelnost technologie Instant messaging pro podporu podnikových aktivit a soukromé využití Petr Horák Brno, červen 2010 Vedoucí: Ing. František Dařena,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využitelnost technologie Instant messaging pro podporu podnikových aktivit a soukromé využití Petr Horák Brno, červen 2010 Vedoucí: Ing. František Dařena,"— Transkript prezentace:

1 Využitelnost technologie Instant messaging pro podporu podnikových aktivit a soukromé využití Petr Horák Brno, červen 2010 Vedoucí: Ing. František Dařena, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Petr Jedlička, Ph.D.

2 strana 2 Cíl práce  Zhodnotit technologii IM a vybrat vhodné aplikace jejího využití, včetně vhodných programových prostředků.  Hodnocení probíhalo ve dvou rovinách: pro běžné uživatele v rámci podnikové sítě

3 strana 3 Metodika 1/2  Analýza současného stavu  Stanovení vhodných kritérií hodnocení včetně jejich vah (dvojí hodnoty vah )  Analýza nejčastěji používaných klientů a sítí (protokolů, služeb) v České republice, jejich vlastní testování a experimenty  Kvantitativní a kvalitativní hodnocení sítí a klientů

4 Metodika 2/2  Návrh jejich využití v praxi v podnikové sítí pro běžné uživatele  Průběžně realizace průzkumu mezi uživateli názory a zkušenosti s IM technologií používané sítě a klienty předpokládaný budoucí vývoj  Vyhodnocení průzkumu a porovnání s vlastními závěry v podobě diskuze strana 4

5 Analyzované sítě, klienty a webové aplikace strana 5 Sítě Jabber (XMPP) ICQ (OSCAR) IRC Skype Klienti Miranda ICQ7 Jabbim mIRC PSI Pidgin QIP Infium Skype Webové aplikace Meebo Facebook chat ICQ2go

6 Alternativy k výsledkům  Rozdílní uživatelé mohou mít rozdílné nároky, proto byly navrženy možnosti použití alternativních IM nástrojů: Začátečník – ICQ7 Středně pokročilý uživatel – přes multiprotokolového klienta (Mirandu, Pidgina) provozovat více sítí (Jabber, ICQ) Pokročilý uživatel – síť Jabber, klient Miranda nebo Pidgin Volání a audiovizuální komunikace – Skype strana 6

7 Shrnutí výsledků průzkumu  Odpovědělo 212 respondentů  Nejpoužívanější sítě ICQ (15 hodin týdně), Facebook chat, Skype  Nejpoužívanější klienty ICQ 7, QIP, QIP Infium, Miranda  Nejdůležitější vlastnosti posílání souborů, bezpečnost, absence reklam, přehlednost, intuitivnost strana 7

8 Příklady vhodného využití IM  Posílání malých souborů (řádově v desítkách MB).  Audio (vizuální) komunikace.  Zanechávání vzkazů momentálně nepřítomným lidem.  Sdílení informací o aktuální činnosti a možnosti zastižení pomocí statusů.  Realizace více paralelních konverzací s různými lidmi. strana 8

9 Závěr  Progresivní oblast s rychlým vývoj především klientů.  Webové aplikace nejsou konkurence schopné klasickým klientům.  Problémem je nekompatibilita sítí a klientů.  Konkurence klasického IM v podobě sociální sítě Facebook a její IM aplikace.  Vhodné provést analýzu dalších sítí (Yahoo!, Google Talk, Windows Live Messanger). strana 9

10 Děkuji za pozornost. Petr Horák 2010 strana 10 Zde je prostor pro vaše dotazy.


Stáhnout ppt "Využitelnost technologie Instant messaging pro podporu podnikových aktivit a soukromé využití Petr Horák Brno, červen 2010 Vedoucí: Ing. František Dařena,"

Podobné prezentace


Reklamy Google