Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

P AVEL B ÁNSKÝ, J AN K UČERA. Úvod do.NET Micro Framework (Pavel Bánský) Přestávka Novinky ve verzi 3.0 (Jan Kučera) Diskuse.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "P AVEL B ÁNSKÝ, J AN K UČERA. Úvod do.NET Micro Framework (Pavel Bánský) Přestávka Novinky ve verzi 3.0 (Jan Kučera) Diskuse."— Transkript prezentace:

1 P AVEL B ÁNSKÝ, J AN K UČERA

2 Úvod do.NET Micro Framework (Pavel Bánský) Přestávka Novinky ve verzi 3.0 (Jan Kučera) Diskuse

3 P AVEL B ÁNSKÝ P REMIER F IELD E NGINEER M ICROSOFT

4 Místo v rodině Windows Embedded Architektura Vlastnosti Práce s IO porty Uživatelské rozhraní Sériové sběrnice Síť MF Deploy Emulátor Hardware Obchodní model Q&A

5 Portable Media Center Windows Mobile Smartphone Nároky na funkce Windows Embedded CE Windows Mobile Pocket PC Phone „Oblékatelná“ zařízení.NET Micro Framework Windows XP Embedded Windows Automotive VoIP Telefony Mobilní zařízení Síťová zařízení Set-top Box Zdravotnické přístroje Windows terminály Pokladní systémy Zábavní zažízení Sensorové body Vista SideShow Zdravotnické přístroje Dálkové ov ládání Bezpečnost Nároky na prostředky Domácí spotřebiče

6 .NET Micro Framework Windows Embedded CE Windows XPe Vzorový produkt Sensorové body, SideShow, Monitoring, Dálkové ovladače, Robotika GPS navigace, PDA, Automotive, Set Top Boxy Tencí klienti, Bankomaty, Kiosky Vlastnosti produktu Malý, Připojený, Nositelný, Grafické UI Připojený, Grafické UI, Server, Prohlížeč, Vzdálený přistup, DirectX Výkon a konektivita PC Velikost Kb managed code 300Kb + native kernel podle požadavků 40Mb + podle požadavků Napájení Velmi nízká spotřebaNízká spotřebaBěžná spotřeba CPU ARM7, ARM9, Cortex No MMU X86, MIPS, SH4, ARM, nutné MMU X86 Real-time Soft Real-time v řízeném kódu Hard Real-time Real-time (s přidáním komponent třetí strany) Řízený X nativní Řízený Obojí, řízený kód vyžaduje Compact Framework Obojí, řízený kód vyžaduje.NET Framework

7 „Bootovatelný“.NET Výhody řízeného kódu blízko „železa“ Velmi podobné principy jako při vývoji pro desktop Nemusí být nutně pro všechny druhy aplikací Důraz na robustní vývojové prostředí, bezpečnost kódu Vysoký stupeň integrace s ostatnímy Microsoft produkty

8 Řízený kód Nativní kód Knihovny CLR PAL HAL OS nebo

9 Garbage Collector Just-In-Time kompilace Program je vždy interpretován Do budoucna bude k dispozici Ngen.exe Vlákna Priority, přerušování Přepínání po 20ms Časovače Pravidelné, jednorázové Znovunačasování až po obsluze předchozí události Try, Catch, Finally Native Interop Volání C++ kódu ze C#

10 String UTF-8 Reflection Serialization Sockets Resources Text BMP, GIF, Jpeg Font Flash paměť Využívá se algoritmu pro prodloužení životnosti ExtendedWeakReference

11 Hardware I/O Sériové sběrnice Grafické knihovny Gestures Sockety TCP/IP / WiFi Security / SSL XML parser FAT souborový systém USB Device DPWS

12 Microsoft Visual Studio projekty a vzory projektů hahrávání aplikace do zařízení (USB / serial / TCP/IP) debugging Breakpoints Memory inspection Tracing rozšiřitelný emulátor

13 0.8 MB : 200 MB Vícerozměrná pole Generics Funkční ale „drahé“ 70 Kb navíc Unit testing

14 OutputPort InputPort TrisatePort InterruptPort čtení vstupních pinů pull-up, pull-down resistor pro vstup i výstup na stejném pinu ovládání výstupních pinů zapsaná hodnota lze přečíst generuje událost při změně vstupu sledování hran filtr proti zákmitům

15

16 Založeno na Windows Presentation Foundation Velikost grafických prvků podle obsau a rodiče výhoda pro lokalizaci Podpora více druhů písma bitmapové fonty Podpora bitmapových formátů bmp, gif, jpeg možnost načíst bajtové pole

17 UIElement Control Content Control BorderListBoxListBoxItemScrollViewerWindowImagePanelCanvas Window Manager StackPanelTextTextFlowShapeEllipseLinePolygonRectangle

18

19 PIN 1 PIN 2 Spouštěcí impuls 10  s Impuls úměrný vzálenosti 100  s – 25ms

20

21 „totožné s plným Frameworkem“ méně metod ne / generuje přerušení sériová sběrnice pro více zařízení čtyři vodiče (data-in, data-out, clock, chip-select) chip select přes GPIO sériová sběrnice pro více zařízení dva vodiče (data, clock) adresovatelná zařizení SerialPort SPI I2CDevice

22 Adresy je třeba zadávat jako sedm bitů nejnižší bit reprezentuje operaci read / write Na I2CDevice je třeba nahlížet jako na celou sběrnici I2CTransaction[] kolekce operací pro komunikaci CreateWriteTransaction CreateReadTransaction Metoda Execute zpracuje transakci vrací počet bajtů zpracovaných při transakci

23 Modul kompasu CMPS03 adresa modulu 0x60 protokol shodný s eeprom 24C04XX nastavení adresy v paměti (0x02) čtení dat z vybrané adresy (dva bajty)

24

25 UDP TCP DHCP IPV4 „syrovější“ než v plném Frameworku

26

27 Microsoft.SPOT.ExtendedWeakReference odkaz na objekt uložený ve flash paměti c_SurviveBoot, c_SurvirPowerDown objekt musí být serializovatelný priorita uložených objektů Critical, Important, NiceToHave, OkayToThrowAway, System objekty identifikovány typem a číslem

28

29 Nahrávání „firmware“ do zařízení Náhrávaní aplikace do zařízení Konfigurace sítě Konfigurace specifických nastavení zařízení Ping zařízení Programovatelné rozhraní

30

31 Vytvářené uživatelského rozhraní Konfigurace komponent Vytváření komponent Managed Application Emulator Emulator Component Custom Emulator Components Configuration Engine

32

33 Visual Studio 2008 Express edice a výš.NET Micro Framework SDK Knihovny Příklady Vzory projektů Nástroje Emulátor Hardware

34 Meridian CPU I.MXS Freescale 100 MHz SDRAM 8 MB (32 MB) Flash 2 MB (4 MB) LCD Hitachi 240x320 16x GPIO 2x UART 1x SPI 1x I 2 C 1x PWM JTAG USB Vývojová deska Tahoe II

35 Embedded Master AMR7 72 MHz SDRAM 8 MB Flash 4.5 MB Displej SPI / TFT 45x Digitální IO 14x Analogové IO 4x UART 1x SPI 1x I 2 C 2x PWM 2x CAN 1x Ethernet 10/100 Podpora SD Karet USB Host / Device FAT, Bluetooth, Myš, Klávesnice, Joystick atd.. Vývojová deska

36 USBIzi AMR7 72 MHz SDRAM 96KB Flash 0.5 MB 44x Digitální IO 10x Analogové IO 4x UART 1x SPI 1x I 2 C 6x PWM 2x CAN Podpora SD Karet USB Host / Device FAT, Bluetooth, Myš, Klávesnice, Joystick atd.. Vývojová deska

37 Digi Connect ME ARM7 55 MHz SDRAM 8 MB Flash 2 MB 5x GPIO 1x UART 1x Ethernet 10/100 Vývojová deska

38 ConnectCore 9P 9215 NS Mhz 256-bit AES coprocessor 2× Flexible Interface Module UART, SD/SDIO, CAN, 1-Wire, I2S, Compact Flash, Wiegand, etc.. 4× Serial port (1× RS232/422/485, 1× RS232, 2× TTL) 1× 10/100 Ethernet port or b/g WLAN 8× 12 bit A/D 64× GPIO (sdílené) 5× PWM 1× I2C 1× SPI/I2S JTAG 4 MB FLASH (až 16 MB) 8 MB SDRAM (až 16 MB) Vývojová deska

39 EDK / EDK Plus iPAC 9302 ARM9 200 MHz SDRAM 8 MB Flash 8 MB 16x GPIO 16x PLD 5V tolerantních 16x PLD výstupů 5x A/D 1x UART pro ladění 1x UART 1x SPI 2x PWM 2x USB 1x Ethernet Velmi kvalitní manuál

40 SideShow dev kit I.MXS (ARM920T) SDRAM 32 MB Flash 8 MB LCD 320x240 16x GPIO 1x UART 1x I 2 C 1x SPI USB

41 AUG – AMI MF Atmel AT91SAM9261 (200 MHz) ARM9 200 MHz SDRAM 64 MB Flash 256 MB Color OLED Display 480x272 Touch screen 1x I 2 C 1x SPI 1x Ethernet Micro SD card slot USB Host / USB Device Sdílené GPIO Q1/2008

42

43 Poskytovatel řešení (ISV) Microsoft + Výrobce platormy Microsoft + Výrobce platormy Knihovny CLR PAL HAL OS nebo Microsoft + Výrobce platformy Microsoft + Výrobce platformy Microsoft + Výrobce platformy Microsoft + Výrobce platformy

44 Typická Aplikace 1.Instalace Visual Studia 2.Instalace.NET Micro Framework SDK 3.Vývoj C# aplikace 4.Zakoupení hardwaru 5.Prodej výsledného produktu Použití Interop 1.Zakoupení Porting Kitu 2.Získání BSP od partnera nebo z porting kitu 3.Napsání nativního kódu 4.Vytvoření interfejsu z managed do native 5.Vytvoření nové HAL/PAL vrstvy použitím nativního kompilátoru Vlastní Hardware 1.Vybrání procesoru 2.Zakoupení Porting Kitu 3.Využití „pomocníka“ pro tvorbu nové platformy 4.Implementace HAL/PAL funkcí pro BSP 5.Kompilace HAL/PAL nativním kompilátorem 6.Licenční ujednání s Microsoftem

45 .NET Micro Framework Porting Kit Získáva zdrojové kódy Vzorový port pro Freescale Licence 600 USD „Podpora“ Dotváří vrstvu PAL a HAL pro svou platformu Distribuční poplatek za každý kus zařízení

46

47

48 IWI Global RicaVision GHI Electronics Leviton

49 PiTech Universal Electronics Ricavision Chicony Topseed Silverstone

50 Literatura Embedded Programming with the Microsoft®.NET Micro Framework Expert.NET Micro Framework Oficiální zdroje Micro Framework Newsletter Komunita Diskusní skupiny microsoft.public.dotnet.framework.microframework microsoft.public.dotnet.framework.microframework.porting

51 51 Kategorie Hobby 1. Cena USD Xbox 360 2x Zune 4GB 2.Cena a 3. Cena USD Xbox 360 Kategorie Professional 1. Cena USD Porting Kit 5000 licencí MF 15 h podpory Preferred partner 2.Cena a 3. Cena USD 1000 licencí 5 h podpory

52 © 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.


Stáhnout ppt "P AVEL B ÁNSKÝ, J AN K UČERA. Úvod do.NET Micro Framework (Pavel Bánský) Přestávka Novinky ve verzi 3.0 (Jan Kučera) Diskuse."

Podobné prezentace


Reklamy Google