Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Pavel Bánský, Jan Kučera
.NET Micro Framework Pavel Bánský, Jan Kučera
2
Agenda Úvod do .NET Micro Framework (Pavel Bánský) Přestávka
Novinky ve verzi 3.0 (Jan Kučera) Diskuse
3
Pavel Bánský Premier Field Engineer Microsoft
.NET Micro Framework Pavel Bánský Premier Field Engineer Microsoft
4
Agenda Místo v rodině Windows Embedded Architektura Vlastnosti
Práce s IO porty Uživatelské rozhraní Sériové sběrnice Síť MF Deploy Emulátor Hardware Obchodní model Q&A
5
Rodina Windows Embedded
Windows Mobile Smartphone „Oblékatelná“ zařízení Pokladní systémy Sensorové body Windows Mobile Pocket PC Phone Bezpečnost Windows Automotive Vista SideShow Windows terminály Zdravotnické přístroje Portable Media Center Domácí spotřebiče VoIP Telefony Zdravotnické přístroje Zábavní zažízení Mobilní zařízení Dálkové ov ládání Set-top Box Síťová zařízení Windows XP Embedded .NET Micro Framework Windows Embedded CE Nároky na funkce Nároky na prostředky
6
Výběr vhodné platformy
.NET Micro Framework Windows Embedded CE Windows XPe Vzorový produkt Sensorové body, SideShow, Monitoring, Dálkové ovladače, Robotika GPS navigace, PDA, Automotive, Set Top Boxy Tencí klienti, Bankomaty, Kiosky Vlastnosti produktu Malý, Připojený, Nositelný, Grafické UI Připojený, Grafické UI, Server, Prohlížeč, Vzdálený přistup, DirectX Výkon a konektivita PC Velikost Kb managed code 300Kb + native kernel podle požadavků 40Mb + Napájení Velmi nízká spotřeba Nízká spotřeba Běžná spotřeba CPU ARM7, ARM9, Cortex No MMU X86, MIPS, SH4, ARM, nutné MMU X86 Real-time Soft Real-time v řízeném kódu Hard Real-time Real-time (s přidáním komponent třetí strany) Řízený X nativní Řízený Obojí, řízený kód vyžaduje Compact Framework Obojí, řízený kód vyžaduje .NET Framework
7
Architektura Filosofie
„Bootovatelný“ .NET Výhody řízeného kódu blízko „železa“ Velmi podobné principy jako při vývoji pro desktop Nemusí být nutně pro všechny druhy aplikací Důraz na robustní vývojové prostředí, bezpečnost kódu Vysoký stupeň integrace s ostatnímy Microsoft produkty
8
Uživatelské aplikace a knihovny
Architektura Uživatelské aplikace a knihovny Knihovny Řízený kód Nativní kód .NET WPF KOM. ... CLR Běhové Prostředí Typový Systém Garbage Collector Interop PAL Časovače RAM I/O HAL OS Ovladače Vybavení nebo Hardware
9
Vlastnosti Garbage Collector Just-In-Time kompilace Vlákna Časovače
Program je vždy interpretován Do budoucna bude k dispozici Ngen.exe Vlákna Priority, přerušování Přepínání po 20ms Časovače Pravidelné, jednorázové Znovunačasování až po obsluze předchozí události Try, Catch, Finally Native Interop Volání C++ kódu ze C#
10
Vlastnosti String Reflection Serialization Sockets Resources
UTF-8 Reflection Serialization Sockets Resources Text BMP, GIF, Jpeg Font Flash paměť Využívá se algoritmu pro prodloužení životnosti ExtendedWeakReference
11
Knihovny Hardware I/O Sériové sběrnice Grafické knihovny Gestures
Sockety TCP/IP / WiFi Security / SSL XML parser FAT souborový systém USB Device DPWS
12
Vývoj Microsoft Visual Studio projekty a vzory projektů
hahrávání aplikace do zařízení (USB / serial / TCP/IP) debugging Breakpoints Memory inspection Tracing rozšiřitelný emulátor
13
Omezení 0.8 MB : 200 MB Vícerozměrná pole Generics Unit testing
Funkční ale „drahé“ 70 Kb navíc Unit testing
14
Vstupní a výstupní operace
InputPort čtení vstupních pinů pull-up, pull-down resistor OutputPort ovládání výstupních pinů zapsaná hodnota lze přečíst TrisatePort pro vstup i výstup na stejném pinu InterruptPort generuje událost při změně vstupu sledování hran filtr proti zákmitům
15
Vtsupní a výstupní operace
demo Vtsupní a výstupní operace
16
Uživatelské rozhraní Založeno na Windows Presentation Foundation
Velikost grafických prvků podle obsau a rodiče výhoda pro lokalizaci Podpora více druhů písma bitmapové fonty Podpora bitmapových formátů bmp, gif, jpeg možnost načíst bajtové pole
17
Uživatelské rozhraní UIElement Control Content Control Border ListBox
ListBoxItem ScrollViewer Window Image Panel Canvas Window Manager StackPanel Text TextFlow Shape Ellipse Line Polygon Rectangle
18
demo Uživatelské rozhraní
19
Ultrazvukový dálkoměr SRF05
Spouštěcí impuls 10 ms PIN 1 Impuls úměrný vzálenosti 100 ms – 25ms PIN 2
20
Ultrazvukový dálkoměr
demo Ultrazvukový dálkoměr
21
Sériová komunikace „totožné s plným Frameworkem“ méně metod
ne / generuje přerušení sériová sběrnice pro více zařízení čtyři vodiče (data-in, data-out, clock, chip-select) chip select přes GPIO dva vodiče (data, clock) adresovatelná zařizení SerialPort SPI I2CDevice
22
Microsoft.SPOT.Hardware.I2CDevice
Adresy je třeba zadávat jako sedm bitů nejnižší bit reprezentuje operaci read / write Na I2CDevice je třeba nahlížet jako na celou sběrnici I2CTransaction[] kolekce operací pro komunikaci CreateWriteTransaction CreateReadTransaction Metoda Execute zpracuje transakci vrací počet bajtů zpracovaných při transakci
23
Microsoft.SPOT.Hardware.I2CDevice
Modul kompasu CMPS03 adresa modulu 0x60 protokol shodný s eeprom 24C04XX nastavení adresy v paměti (0x02) čtení dat z vybrané adresy (dva bajty)
24
demo Komunikace přes I2C
25
Síť UDP TCP DHCP IPV4 „syrovější“ než v plném Frameworku
26
demo Síťování
27
Ukládání dat do flash paměti
Microsoft.SPOT.ExtendedWeakReference odkaz na objekt uložený ve flash paměti c_SurviveBoot, c_SurvirPowerDown objekt musí být serializovatelný priorita uložených objektů Critical, Important, NiceToHave, OkayToThrowAway, System objekty identifikovány typem a číslem
28
Ukládání dat do flash paměti
demo Ukládání dat do flash paměti
29
MF Deploy Nahrávání „firmware“ do zařízení
Náhrávaní aplikace do zařízení Konfigurace sítě Konfigurace specifických nastavení zařízení Ping zařízení Programovatelné rozhraní
30
demo MF Deploy
31
Custom Emulator Components
Emulátor Vytvářené uživatelského rozhraní Konfigurace komponent Vytváření komponent Managed Application Emulator Emulator Component Custom Emulator Components Configuration Engine
32
demo Emulátor
33
Jak začít Visual Studio 2008 .NET Micro Framework SDK Hardware
Express edice a výš .NET Micro Framework SDK Knihovny Příklady Vzory projektů Nástroje Emulátor Hardware
34
Hardware Meridian CPU Vývojová deska Tahoe II I.MXS Freescale 100 MHz
SDRAM 8 MB (32 MB) Flash 2 MB (4 MB) LCD Hitachi 240x320 16x GPIO 2x UART 1x SPI 1x I2C 1x PWM JTAG USB Vývojová deska Tahoe II
35
Hardware Vývojová deska Embedded Master AMR7 72 MHz SDRAM 8 MB
Flash 4.5 MB Displej SPI / TFT 45x Digitální IO 14x Analogové IO 4x UART 1x SPI 1x I2C 2x PWM 2x CAN 1x Ethernet 10/100 Podpora SD Karet USB Host / Device FAT, Bluetooth, Myš, Klávesnice, Joystick atd.. Vývojová deska
36
Hardware Vývojová deska USBIzi AMR7 72 MHz SDRAM 96KB Flash 0.5 MB
44x Digitální IO 10x Analogové IO 4x UART 1x SPI 1x I2C 6x PWM 2x CAN Podpora SD Karet USB Host / Device FAT, Bluetooth, Myš, Klávesnice, Joystick atd.. Vývojová deska
37
Hardware Digi Connect ME Vývojová deska ARM7 55 MHz SDRAM 8 MB
Flash 2 MB 5x GPIO 1x UART 1x Ethernet 10/100 Vývojová deska
38
Hardware ConnectCore 9P 9215 Vývojová deska NS9215 150 Mhz
256-bit AES coprocessor 2× Flexible Interface Module UART, SD/SDIO, CAN, 1-Wire, I2S, Compact Flash, Wiegand, etc.. 4× Serial port (1× RS232/422/485, 1× RS232, 2× TTL) 1× 10/100 Ethernet port or b/g WLAN 8× 12 bit A/D 64× GPIO (sdílené) 5× PWM 1× I2C 1× SPI/I2S JTAG 4 MB FLASH (až 16 MB) 8 MB SDRAM (až 16 MB) Vývojová deska
39
Hardware Velmi kvalitní manuál EDK / EDK Plus iPAC 9302 ARM9 200 MHz
SDRAM 8 MB Flash 8 MB 16x GPIO 16x PLD 5V tolerantních 16x PLD výstupů 5x A/D 1x UART pro ladění 1x UART 1x SPI 2x PWM 2x USB 1x Ethernet Velmi kvalitní manuál
40
Hardware SideShow dev kit I.MXS (ARM920T) SDRAM 32 MB Flash 8 MB
LCD 320x240 16x GPIO 1x UART 1x I2C 1x SPI USB
41
Hardware AUG – AMI MF Q1/2008 Atmel AT91SAM9261 (200 MHz) ARM9 200 MHz
SDRAM 64 MB Flash 256 MB Color OLED Display 480x272 Touch screen 1x I2C 1x SPI 1x Ethernet Micro SD card slot USB Host / USB Device Sdílené GPIO Q1/2008
42
Hardware
43
Uživatelské aplikace a knihovny
Obchodní model Uživatelské aplikace a knihovny Poskytovatel řešení (ISV) Knihovny Microsoft + Výrobce platormy .NET WPF KOM. ... CLR Běhové Prostředí Typový Systém Garbage Collector Interop Microsoft PAL Microsoft + Výrobce platformy Časovače RAM I/O HAL OS Ovladače Vybavení Microsoft + Výrobce platformy nebo Hardware
44
Obchodní model Typická Aplikace Použití Interop Vlastní Hardware
Instalace Visual Studia Instalace .NET Micro Framework SDK Vývoj C# aplikace Zakoupení hardwaru Prodej výsledného produktu Použití Interop Zakoupení Porting Kitu Získání BSP od partnera nebo z porting kitu Napsání nativního kódu Vytvoření interfejsu z managed do native Vytvoření nové HAL/PAL vrstvy použitím nativního kompilátoru Vlastní Hardware Vybrání procesoru Zakoupení Porting Kitu Využití „pomocníka“ pro tvorbu nové platformy Implementace HAL/PAL funkcí pro BSP Kompilace HAL/PAL nativním kompilátorem Licenční ujednání s Microsoftem
45
Výrobce platformy .NET Micro Framework Porting Kit
Získáva zdrojové kódy Vzorový port pro Freescale Licence 600 USD „Podpora“ Dotváří vrstvu PAL a HAL pro svou platformu Distribuční poplatek za každý kus zařízení
46
Porting Kit Solution Wizard
47
Interop
48
Reálné aplikace Leviton IWI Global GHI Electronics RicaVision
49
Reálné aplikace PiTech Universal Electronics Ricavision Chicony
Topseed Silverstone
50
Zdroje informací Oficiální zdroje Literatura Diskusní skupiny Komunita
Embedded Programming with the Microsoft® .NET Micro Framework Expert .NET Micro Framework Oficiální zdroje .NET Micro Framework Newsletter Diskusní skupiny microsoft.public.dotnet.framework.microframework microsoft.public.dotnet.framework.microframework.porting Komunita
51
Dare to Dream Different Contest
Kategorie Professional 1. Cena USD Porting Kit 5000 licencí MF 15 h podpory Preferred partner 2.Cena a 3. Cena 7.500 USD 1000 licencí 5 h podpory Kategorie Hobby 1. Cena USD Xbox 360 2x Zune 4GB 2.Cena a 3. Cena 5.000 USD
52
© 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.
This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.