Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hodnocení výuky UK 2. LF. Jak postupovat při organizaci ankety? Východiska Evaluace výuky má v zahraničí dlouhou tradici, je zavedena řada standardně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hodnocení výuky UK 2. LF. Jak postupovat při organizaci ankety? Východiska Evaluace výuky má v zahraničí dlouhou tradici, je zavedena řada standardně."— Transkript prezentace:

1 Hodnocení výuky UK 2. LF

2 Jak postupovat při organizaci ankety? Východiska Evaluace výuky má v zahraničí dlouhou tradici, je zavedena řada standardně uplatňovaných ověřených pravidel Citace: MAREŠ J. Students´ rating as one of the methods for instruction evaluation. In: Sborník vědeckých prací Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Praha:SPN, 1990. vol 5, ISBN 80-04-92083-7 KASAL P., VAVŘINEC J., DVORSKÝ D. Studentské posuzování výuky na 2. lékařské fakultě UK. Alma Mater. 1994. roč. 5

3 Jak selektovat otázky? Vyhodnocení mnohorozměrnou analýzou Hodnocení rozptylu odpovědí – eliminace nejednoznačných otázek Hodnocení shluku odpovědí – eliminace překrývání významu otázek Od roku 1993

4 Je žádoucí minimalizovat počet otázek! malá návratnost – ignorace akce bezuvážlivý zápis – mechanické zaškrtávání V současnosti: redukce na 8 otázek Jaké volit otázky?

5 Jak organizovat anketu? Je nutno volit optimální dobu zadání pro vyplnění musí být dostatečný časový prostor Za optimální je možno považovat zadání dotazníku na konci výuky před zkouškou (poslední seminář) 272 položek

6 Jak optimalizovat technické provedení? Záruka regulérnosti návratu anketních lístků Využití formulářů s razítkem děkanátu

7 Údaje zadávány sekretářkami ústavů do speciálního programu (hodnoceno 100 000 dat v 376 souborech) Jak optimalizovat technické provedení?

8 Jak publikovat výsledky Publikace motivuje studenty, neměla by však poškozovat pracoviště Osvědčilo se publikovat pořadí nejlepších pracovišť Negativní výsledky jsou rozebírány s jednotlivými ústavy

9 Jak hodnotit návratnost ankety? Nízká návratnost souvisí s aktivitou učitelů v rámci organizace ankety 138 respondentů

10 Jak hodnotit návratnost ankety? Návratnost souvisí s ročníkem studia Průměrná návratnost celkem = 51%

11 Jak interpretovat odpovědi? Body „zadarmo“ pokud texty napíše někdo jiný

12 Jak interpretovat odpovědi? Na 2.LF jsou ve všech ročnících poměrně vstřícní a korektní učitelé

13 Návratnost 2003/2004 – 1. roč. Průměrná návratnost = 54% 1. r. - 211

14 Návratnost 2003/2004 – 2. roč. Průměrná návratnost = 72% 2. r. - 123

15 Návratnost 2003/2004 – 3. roč. Průměrná návratnost = 45% 3. r. - 175

16 Návratnost 2003/2004 – 4. roč. Průměrná návratnost = 55% 4. r. - 120

17 Návratnost 2003/2004 – 5. roč. Průměrná návratnost = 40% 5. r. - 138

18 Návratnost 2003/2004 – 6. roč. Průměrná návratnost = 41% 6. r. - 127

19 Průměrná návratnost 2003/2004 Průměrná návratnost celkem = 51%

20 Vývojové grafy 2000 - 2004

21

22

23

24

25

26

27


Stáhnout ppt "Hodnocení výuky UK 2. LF. Jak postupovat při organizaci ankety? Východiska Evaluace výuky má v zahraničí dlouhou tradici, je zavedena řada standardně."

Podobné prezentace


Reklamy Google