Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední zdravotnická škola Mostecká 1912 www.szs-tabor.cz 390 41 Tábor +420 381 252 514 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0791.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední zdravotnická škola Mostecká 1912 www.szs-tabor.cz 390 41 Tábor +420 381 252 514 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0791."— Transkript prezentace:

1 Střední zdravotnická škola Mostecká Tábor DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast Etiketa Ročník 1. – 4. ročník Jméno autora Mgr. Jana Matušíková Název DUM Návštěva Datum vytvoření Duben 2013 Datum ověření Označení DUM VY_32_INOVACE_ Anotace Žák se naučí slušnému chování - společensky přijatelné chování je cestou k úspěchu.

2

3 Pozvání:  samozřejmě záleží, koho zveme (zda přátele, rodinu, šéfa…) a k jaké příležitosti  pozvánka má zpravidla formát pohlednice  pozvánky rozesíláme buď poštou, nebo osobně  vždy zveme konkrétní osobu  pozvánka se zasílá asi s desetidenním předstihem  měla by obsahovat údaj, zda má přijít host sám nebo s partnerkou či partnerem  na pozvánku bychom měli odpovědět  odmítneme-li, je třeba uvést důvod  pozvání bychom měli po čase oplatit

4 Návštěva:  návštěvu bychom měli dohodnout vždy předem  pozvání bychom neměli odmítnout  pokud chceme jít na návštěvu s dětmi, musíme se předem dohodnout  nikdy na návštěvu nebereme psa (jedině jestli si to hostitel přeje)  je nezdvořilé přijít dříve i později (tolerance 5 min.)  neohlášená návštěva se toleruje jen dobrým přátelům

5 Dary, květiny: Dávat dary je stejné umění jako je přijímat.  obal je důležitý jako dar (ukazuje, jak nám na obdarovaném záleží)  i např. bonboniéra by měla být hezky zabalena  z květiny pro hostitelku vždy odstraníme papír (průhledný celofán ponecháme)  květů v kytici by měl být vždy lichý počet (jeden květ vzbuzuje dojem důvěrnosti)  květiny v květináči dáváme, jen pokud víme, že je hostitelka má ráda  láhev alkoholu bychom měli předat ve vhodném obalu

6 Pozdravení:  první zdraví hostitelka příchozí dámu  poté hosta  pak se s párem pozdraví hostitel  když host vstoupí do větší společnosti, hostitel sdělí jeho jméno  host není povinen obcházet všechny přítomné a představovat se  návštěva se posadí, až usedne hostitelka

7 Pohoštění:  hostitelka pohoštění nabízí, ale nenutí  hosté se neupejpají  je dobré mít připravené občerstvení, tak aby hostitelka netrávila čas v kuchyni

8 Rozloučení:  návštěvu zahajuje hostitel, ale ukončuje host  hostitelé se loučí ve stejném pořadí, jako se vítali  ve větší společnosti se rozloučíme jen s hostiteli  návštěvu vyprovodíme ke dveřím bytu  osamělou ženu bychom měli doprovodit až domů

9 Ubytování:  zajistíme maximální soukromí  seznámíme hosta s naším denním režimem  je povinností hostitele starat se o hostovu zábavu  host by se měl za ubytování revanšovat dárkem

10 Pozor! návštěvu nenutíme k zouvání návštěva, která se hned vyzuje, se dopouští prohřešku host by si neměl nápadně prohlížet byt hostitel by měl mít řádně označen zvonek a byt jmenovkou přijímat návštěvu v domácím oblečení je nevhodné je velmi nevhodné před hostem kontrolovat čas nezdvořilé je, pustit si televizi jako hosté se držíme přísloví: Host a ryba třetí den smrdí.

11 Návštěva:

12


Stáhnout ppt "Střední zdravotnická škola Mostecká 1912 www.szs-tabor.cz 390 41 Tábor +420 381 252 514 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0791."

Podobné prezentace


Reklamy Google