Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-5 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Vlastnosti třídy Pen Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 287kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Použitá literatura: Radek Vystavěl : Moderní programování,Dostupné z portálu

2 Pen novéPero = new Pen(Color.Red);
Vlastnosti třídy Pen -vlastnosti objektu Pero může tvořit několika způsoby,přičemž můžeme využít metody pro tvorbu nových objektů – konstruktorů. Jde o metodu, jejímž voláním se vytváří nový objekt se zvolenými parametry,kterými v případě pera mohou být: barva čáry tloušťka čáry styl čáry Příkaz pro vytvoření nového pera může mít podobu: Pen novéPero = new Pen(Color.Red); Vytvoř novou proměnnou novéPero typu Pen a přiřaď do ní výsledek volání konstruktoru Pen,kterému byl předán parametr červená barva

3 Příklad 7 -navrhněte program, který na ploše okna vykreslí úsečky se zadanými parametry,přičemž využijte několik možností pro tvorbu objektu pera. V tomto příkladu budeme plnit čtyři dílčí úkoly – nakreslit úsečku metodou DrawLine způsobem: 1.Vytvoříme nové modré pero 2.Změníme tloušťku pera na 10 pixelů 3.Změníme barvu pera na světle modrou 4.Vytvoříme nové pero dvouparametrickým konstruktorem

4 Zdrojový text programu
private void Form1_Paint(object sender, PaintEventArgs e) { Graphics kp = e.Graphics; Pen modréPero = new Pen(Color.Blue); kp.DrawLine(modréPero, 20, 0, 20, 100); modréPero.Width = 10; kp.DrawLine(modréPero, 40, 0, 40, 100); modréPero.Color = Color.LightBlue; kp.DrawLine(modréPero, 60, 0, 60, 100); Pen červenéPero = new Pen(Color.Red, 20); kp.DrawLine(červenéPero, 100, 0, 100, 100); }

5

6 Dvojitě čerchovaná čára (-..) Dot Tečkovaná čára Solid Plná čára
Příklad 8 -navrhněte program, který na ploše okna vykreslí čtverec se zadanými parametry,přičemž parametrem objektu pera bude čerchovaná čára. Styl čáry určuje výčtový typ vlastnosti DashStyle objektů třídy Pen. Hodnoty výčtu DashStyle určuje následující tabulka: Hodnota Význam Dash Čárkovaná čára DashDot Čerchovaná čára (-.-.) DashDotDot Dvojitě čerchovaná čára (-..) Dot Tečkovaná čára Solid Plná čára

7 private void Form1_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
{ Graphics kp = e.Graphics; Pen čerchovanéPero = new Pen(Color.Red,5); čerchovanéPero.DashStyle = DashStyle.DashDot; kp.DrawRectangle(čerchovanéPero, 10, 10, 100, 100); } Do zdrojového textu nutno přidat jmenný prostor: using Systém.Draving.Draving2D;


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google