Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/"— Transkript prezentace:

1 Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024
Grafika – druhy

2 Základní informace Škola: Soukromé gymnázium AD FONTES, o. p. s.
Autor: Mgr. Aleš Petráček Předmět: Informatika Anotace: Prezentace předvádí základní charakteristiky hlavních druhů grafiky a umožňuje aktivní zapojení žáků do výuky vyhledáváním dalších potřebných informací pomocí tabletů. Téma je určeno pro tercie víceletých gymnázií a osmé třídy základních škol. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

3 Rastrová grafika (bitmapová)
obrázky tvořeny z bodů (pixelů) body uspořádány do řádků a sloupců (bitmapa) každý bod má určenou přesnou polohu v mřížce a barvu v určitém barevném modelu kvalitu určuje: ROZLIŠENÍ – počet bodů na palec (DPI – dots per inch); 1 inch = 2,54 cm; pro tisk je třeba větší rozlišení než pro zobrazení na monitoru BAREVNÁ HLOUBKA – počet bitů potřebných k popisu určité barvy (pixelu); kvalitní je True Color (16,8 mil. barev) a Super True Color (4,3 mld. barev), případně Deep Color (281,5 bil. barev)

4 Rastrová grafika (bitmapová)
Způsob zpracování obrázku v rastrové grafice Rozdíl v potřebném rozlišení pro zobrazení monitorem a tiskárnou

5 Rastrová grafika (bitmapová)
VÝHODY: snadné používání grafických efektů, tvorba fotomontáží, věrné zachování původní scény (fotografie, videozáznam) NEVÝHODY: velké paměťové nároky, při změnách velikosti obrázků dochází ke zhoršení kvality, zvětšování obrázku je možné jen v omezené míře UŽITÍ: digitální fotografie, skenování, video atd. EDITORY rastrové grafiky: vyhledejte alespoň 3 příklady takových editorů GRAFICKÉ FORMÁTY: vyhledejte alespoň 3 příklady takových formátů Úkol: Uložte do společného uložiště dvě ukázky rastrové grafiky

6 Vektorová grafika základem je analytická geometrie
obrázky tvořeny z matematicky definovatelných křivek – vektorů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky) křivky spojují jednotlivé kotevní body a mohou mít definovanou výplň metodu popisu vyvinul francouzský matematik Pierre Bézier

7 Rozdíl mezi rastrovou a vektorovou grafikou Ukázky vektorové grafiky
Vektorová grafika Rozdíl mezi rastrovou a vektorovou grafikou Ukázky vektorové grafiky

8 Vektorová grafika VÝHODY: menší paměťová náročnost, změna velikosti obrázku bez ztráty kvality, s každým objektem obrázku lze pracovat odděleně, možnost dodatečných úprav křivek NEVÝHODY: nemožnost uložit fotorealistické scény, při velké složitosti obrázku vysoká náročnost na operační paměť a procesor, složitější pořízení obrázku UŽITÍ: počítačová sazba, tvorba písem, diagramů, ilustrací a animací, konstrukce a modelování atd. EDITORY vektorové grafiky: vyhledejte alespoň 3 příklady takových editorů GRAFICKÉ FORMÁTY: vyhledejte alespoň 3 příklady takových formátů Úkol: Uložte do společného úložiště dvě ukázky vektorové grafiky

9 Zdroje POKORNÝ, Martin. Digitální technologie ve výuce. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 80 s. ISBN NAVRÁTIL, Pavel. S počítačem nejen k maturitě. 7. vyd. Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 176 s. ISBN Rastrová grafika. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Vektorová grafika. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Pierre Bézier l'Ingénieur. [online]. [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/"

Podobné prezentace


Reklamy Google