Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_02_24_Ověřování znalostí z kostry Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA/ PŘÍRODOPIS / ČLOVĚK Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: ne Anotace: Ověřování znalostí z kostry formou testu. Žáci mohou sami procvičovat nebo lze použít jako test. Při kliknutí na odpověď se žákovi zobrazí stop a vybere jinou odpověď nebo se mu zobrazí fajfka (ano) a může pokračovat v testu. Ověřeno ve třídě: VIII.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 OVĚŘOVÁNÍ ZNALOSTÍ Z KOSTRY ČLOVĚKA

3 Náhrada chrupavky za kost.
1. Napiš, co je osifikace. Náhrada chrupavky za kost. A) Náhrada kosti za kost. B) chrupavka C)

4 2. Napiš, jak se jmenuje kost, která vyrovnává nerovnosti v kolenním kloubu.
nárt A) čéška B) kost stehenní C)

5 3. Napiš, jaký typ kosti je kost vřetenní.
krátká A) nepravidelná B) dlouhá C)

6 4. Napiš, jak dlouhé kosti rostou do délky.
pomocí růstových chrupavek A) nerostou B) osifikací C)

7 5. Napiš, jak jsou spojeny kosti temenní.
srůstem A) chrupavkou B) švy C)

8 6. Napiš, kolik je párů žeber.
C)

9 7. Napiš, jak jsou spolu spojeny obratlové výběžky.
chrupavkou A) kloubně B) srůstem C)

10 8. Napiš, ze kterých kostí vznikla srůstem pánev.
pánevní, sedací, kyčelní A) kyčelní a sedací B) kyčelní, sedací, stydké C)

11 9. Napiš, kolik je kůstek zánártních v noze.
8 A) 7 B) 12 C)

12 10. Napiš, jaké části má páteř.
krční, hrudní, bederní, křížová, kostrční A) Krční, bederní, křížová kostrční B) Krční, hrudní, bederní, pánevní, křížová C)

13 11. Napiš kosti, které jsou součástí pletence horní končetiny.
kost pažní, lopatka A) kost pažní, kost klíční B) lopatka, kost klíční C)

14 12. Urči druh kosti na obrázku.
lopatka A) kost klíční B) čéška C)

15 13. Urči druh kosti na obrázku.
kost klíční A) kost vřetenní B) kost hrudní C)

16 14. Urči druh kosti na obrázku.
Kost loketní A) Kost vřetenní B) Kost holenní C)

17 15. Urči druh kosti na obrázku.
Kost stehenní A) Kost lýtková B) Kost pažní C)

18

19

20 Zdroje: není-li uvedeno jinak vlastní práce autora obrázky jsou dostupné pod licencí Microsoft Office 2007 na


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google