Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,"— Transkript prezentace:

1 VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/21.3095 ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, 403 31 Tel.:472731819, 472731253 Tel.řed./fax:472731480, e-mail:skola@zsmojzir.cz

2 Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Každý výukový materiál musí na této straně obsahovat:  1) Autor: Iveta Šolarová  2) Vytvořeno: září 2012  3) Ročník: 7.  4) Vzdělávací oblast: Výchova k občanství Člověk ve společnosti - Konflikty v mezilidských vztazích  5) Anotace: Seznamuje nás se základním dělením konfliktů v mezilidských vztazích.

3 KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH

4 Je určitým střetnutím protichůdných sil na cestě k cíli, je zcela nevyhnutelný, neboť v jakékoli komunikaci musí dříve či později vzniknout názorový rozdíl. Každá konfliktní situace má složku věcnou (racionální) a lidskou (emocionální, iracionální).

5 ZÁKLADNÍ DĚLENÍ KONFLIKTŮ  Podle počtu zúčastněných osob: interpersonální – mezi lidmi intrapersonální – uvnitř lidského individua

6 TYPY CHOVÁNÍ V KONFLIKTECH Zkus k jednotlivým typům najít vhodnou charakteristiku:  KONFRONTACE  ÚNIK (POPŘENÍ)  ŘEŠENÍ PROBLÉMU 1. Jde o popření existence konfliktu, jeho vytěsnění. 2. Obě strany agresivně prosazují svou. 2. Účastníci konfliktu se snaží mluvit o problému. Hledají cesty, jak problém řešit.

7 Role osobnosti při řešení konfliktu  Role věku  Role pohlaví  Rysy osobnosti  Lidé s psychopatalogickými rysy v konfliktních situacích

8  Zkus vymyslet, co nejvíce příčin konfliktů

9 JAK PŘEDCHÁZET KONFLIKTŮM  TOLERANCE Rozhodni se, s kterými tvrzením souhlasíš a s kterými ne:  Tolerance mezi lidmi není nutná. Obejdeme se i bez ní. ANO-NE  Když někoho tolerujeme, bereme ohledy na jeho odlišnost a potřeby. ANO-NE  Já musím tolerovat ostatní, ale ostatní nemusí tolerovat mě. ANO-NE  Tolerance přispívá k dobrým vztahům mezi lidmi. ANO-NE

10 JAK PŘEDCHÁZET KONFLIKTŮM  TOLERANCE Rozhodni se, s kterými tvrzením souhlasíš a s kterými ne:  Tolerance mezi lidmi není nutná. Obejdeme se i bez ní. ANO - NE  Když někoho tolerujeme, bereme ohledy na jeho odlišnost a potřeby. ANO - NE  Já musím tolerovat ostatní, ale ostatní nemusí tolerovat mě. ANO - NE  Tolerance přispívá k dobrým vztahům mezi lidmi. ANO - NE

11 ŘEŠENÍ KONFLIKTU  Zamysli se nad následujícími konfliktními situacemi. Ve dvojici se spolužákem se poraďte o jejich řešení a připravte si jejich dramatické ztvárnění. Využijte v praxi informace, které jste se dozvěděli z předcházejících úkolů: A) Rodiče ti slíbí, že ti za hezké známky na vysvědčení koupí to, co jsi si přál. Ale to, co slíbili, nesplní. B) Tvůj kamarád ti slíbil, že k tobě odpoledne přijde a budete se společně učit na zítřejší písemku z matematiky, které vůbec nerozumíš. Kamarád však vůbec nedorazí, a když se potkáte druhý den ve škole, tak dělá, že se nic nestalo.

12  VYŘEŠ SVOJI KONFLIKTNÍ SITUACI Vzpomeň si na nějaký svůj konflikt. Popiš ho spolužákům. Choval by ses v této situaci po dnešní hodině jinak? Pokud ano, jak by tvé chování vypadalo?

13 Citace  Obrázky: Microsoft Office klipart 2010  www.office.microsoft.com


Stáhnout ppt "VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,"

Podobné prezentace


Reklamy Google