Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: JAZYK ČESKÝ ROČNÍK: IX. TÉMA: PROJEKT POEZIE - VÍTĚZSLAV NEZVAL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_45_HG

2  PREZENTACE VYTVOŘENA JAKO DOPLNĚK K UČIVU 9. ROČNÍKU - PROJEKT ČESKÁ POEZIE – SPISOVATEL VÍTĚZSLAV NEZVAL  V RÁMCI PREZENTACE MAJÍ ŽÁCI MOŽNOST 1. POZNAT OSOBNOST, ŽIVOTNÍ OSUDY A DÍLO SPISOVATELE 2. PRACOVAT S LITERÁRNÍMI TERMÍNY V OBLASTI POEZIE 3. SEZNÁMIT SE S NASTUDOVÁNÍM DIVADELNÍ HRY MANON LESCAUT  DO PREZENTACE JSOU VLOŽENY HYPERTEXTOVÉ ODKAZY Pilotáž: Prezentace pilotována ve třídách 9. ročníku, ale je možné ji využít k doplnění učiva literatury ve všech třídách II. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. V rámci prezentace žáci postupně pracují s texty, ve kterých postupně vyhledávají informace a klíčové termíny. Závěrečné opakování prostřednictvím klíčových slov poskytuje možnost shrnout nové poznatky. Výstupem prezentace je zápis, který si žáci postupně tvoří v průběhu celé práce.  PREZENTACE VYTVOŘENA JAKO DOPLNĚK K UČIVU 9. ROČNÍKU - PROJEKT ČESKÁ POEZIE – SPISOVATEL VÍTĚZSLAV NEZVAL  V RÁMCI PREZENTACE MAJÍ ŽÁCI MOŽNOST 1. POZNAT OSOBNOST, ŽIVOTNÍ OSUDY A DÍLO SPISOVATELE 2. PRACOVAT S LITERÁRNÍMI TERMÍNY V OBLASTI POEZIE 3. SEZNÁMIT SE S NASTUDOVÁNÍM DIVADELNÍ HRY MANON LESCAUT  DO PREZENTACE JSOU VLOŽENY HYPERTEXTOVÉ ODKAZY Pilotáž: Prezentace pilotována ve třídách 9. ročníku, ale je možné ji využít k doplnění učiva literatury ve všech třídách II. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. V rámci prezentace žáci postupně pracují s texty, ve kterých postupně vyhledávají informace a klíčové termíny. Závěrečné opakování prostřednictvím klíčových slov poskytuje možnost shrnout nové poznatky. Výstupem prezentace je zápis, který si žáci postupně tvoří v průběhu celé práce.

3  BÁSNÍK  PROZAIK  DRAMATIK  SCÉNÁRISTA  POETISMUS  SURREALISMUS  SOCIALISTICKÝ REALISMUS  PROLETÁŘŠTÍ BÁSNÍCI  AVANGARDNÍ  MONOGRAFIE  RUKOPIS  BÁSNÍK  PROZAIK  DRAMATIK  SCÉNÁRISTA  POETISMUS  SURREALISMUS  SOCIALISTICKÝ REALISMUS  PROLETÁŘŠTÍ BÁSNÍCI  AVANGARDNÍ  MONOGRAFIE  RUKOPIS

4 „ Lhář se nejvíc obelhává sám.“

5  český spisovatel  BÁSNÍK  PROZAIK  DRAMATIK  SCÉNÁRISTA  PŘEKLADATEL  spoluzakladatel poetismu  vůdčí osobnost českého surrealismu  národní umělec  český spisovatel  BÁSNÍK  PROZAIK  DRAMATIK  SCÉNÁRISTA  PŘEKLADATEL  spoluzakladatel poetismu  vůdčí osobnost českého surrealismu  národní umělec ROZUMÍTE VŠEM LITERÁRNÍM TERMÍNŮM? ZAPIŠTE SI DO SEŠITU

6  Narodil se v rodině venkovského učitele v Biskoupkách  Za první světové války byl odveden, ale po dvou měsících byl z armády propuštěn  Vysokoškolská studia nedokončil  Byl dramaturgem Osvobozeného divadla  Vedl filmový odbor ministerstva informací  Často cestoval – Francie, Itálie, Sovětský svaz  Zemřel na zástavu srdce  Narodil se v rodině venkovského učitele v Biskoupkách  Za první světové války byl odveden, ale po dvou měsících byl z armády propuštěn  Vysokoškolská studia nedokončil  Byl dramaturgem Osvobozeného divadla  Vedl filmový odbor ministerstva informací  Často cestoval – Francie, Itálie, Sovětský svaz  Zemřel na zástavu srdce ODDĚLTE CHARAKTERISTIKU OSOBNÍ A PROFESNÍ

7  Devětsil = seskupení českých avantgardních umělců.  Poetismus = umělecký směr a také životní názor plný radosti a optimismu, projevil se pouze v české literatuře  Surrealismus = světový umělecký směr, tvorba za „hranicemi rozumu“, fantazie, představivost, sny a představy  Socialistický realismus = v zemích východní Evropy, vidění reality pod vlivem komunistické ideologie  Devětsil = seskupení českých avantgardních umělců.  Poetismus = umělecký směr a také životní názor plný radosti a optimismu, projevil se pouze v české literatuře  Surrealismus = světový umělecký směr, tvorba za „hranicemi rozumu“, fantazie, představivost, sny a představy  Socialistický realismus = v zemích východní Evropy, vidění reality pod vlivem komunistické ideologie

8 Nezval byl všestranně nadaný, první básně uveřejňoval již za svých studií. 1. Jako člen Devětsilu nejvýznamnějším představitelem poetismu: SBÍRKA: Podivuhodný kouzelník ROZSÁHLÁ BÁSEŇ: Edison 2. Ve třicátých letech založil surrealistickou skupinu SBÍRKA: Absolutní hrobař 3. Po válce se angažoval ve prospěch socialisticky orientované kultury. Nezval byl všestranně nadaný, první básně uveřejňoval již za svých studií. 1. Jako člen Devětsilu nejvýznamnějším představitelem poetismu: SBÍRKA: Podivuhodný kouzelník ROZSÁHLÁ BÁSEŇ: Edison 2. Ve třicátých letech založil surrealistickou skupinu SBÍRKA: Absolutní hrobař 3. Po válce se angažoval ve prospěch socialisticky orientované kultury. ZAPIŠTĚ SI VYZNAČENÉ INFORMACE

9 Manon Lescaut [manon leskó]  veršované drama je považováno za lepší než originál  Jedná se o jedno z nejlepších Nezvalových děl.  Hlavní hrdina Des Grieux [de grijé] se zamiluje do krásné Manon. Později se s Manon rozchází a stává se knězem, po dalším setkání s ní jí opět podléhá. Manon je nakonec vyslána do Ameriky (za trest), ale dříve, než se tam dostane, zemře na lodi Des Grieuxovi v náručí. Manon Lescaut [manon leskó]  veršované drama je považováno za lepší než originál  Jedná se o jedno z nejlepších Nezvalových děl.  Hlavní hrdina Des Grieux [de grijé] se zamiluje do krásné Manon. Později se s Manon rozchází a stává se knězem, po dalším setkání s ní jí opět podléhá. Manon je nakonec vyslána do Ameriky (za trest), ale dříve, než se tam dostane, zemře na lodi Des Grieuxovi v náručí. RozhovorRozhovor Českého rozhlasu – nastudování hry Manon Lescaut v Bruselu RozhovorRozhovor Českého rozhlasu – nastudování hry Manon Lescaut v Bruselu

10  BÁSNÍK  PROZAIK  DRAMATIK  SCÉNÁRISTA  POETISMUS  SURREALISMUS  SOCIALISTICKÝ REALISMUS  PROLETÁŘŠTÍ BÁSNÍCI  AVANGARDNÍ  MONOGRAFIE  RUKOPIS  BÁSNÍK  PROZAIK  DRAMATIK  SCÉNÁRISTA  POETISMUS  SURREALISMUS  SOCIALISTICKÝ REALISMUS  PROLETÁŘŠTÍ BÁSNÍCI  AVANGARDNÍ  MONOGRAFIE  RUKOPIS

11  SEDLÁČEK, Jiří. [online]. 16:02, 30. Okt. 2011[cit ]. Datei:Vítězslav Nezval, Dalešice Bust.jpg. Dostupné z WWW:.  ŠVEC, Otakar. [online]. 01:08, 29. Okt. 2005[cit ]. Datei:Vitezslav Nezval bust by Otakar Svec 782.jpg. Dostupné z WWW:.  Ostatní obrázky a kliparty – FOTOGRAFIE JSOU VKLÁDÁNY OPAKOVANĚ  SEDLÁČEK, Jiří. [online]. 16:02, 30. Okt. 2011[cit ]. Datei:Vítězslav Nezval, Dalešice Bust.jpg. Dostupné z WWW:.  ŠVEC, Otakar. [online]. 01:08, 29. Okt. 2005[cit ]. Datei:Vitezslav Nezval bust by Otakar Svec 782.jpg. Dostupné z WWW:.  Ostatní obrázky a kliparty – FOTOGRAFIE JSOU VKLÁDÁNY OPAKOVANĚ


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."

Podobné prezentace


Reklamy Google