Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Wolker, Seifert, Nezval Srovnávací a vědomostní test.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Wolker, Seifert, Nezval Srovnávací a vědomostní test."— Transkript prezentace:

1

2 Wolker, Seifert, Nezval Srovnávací a vědomostní test

3 Ot.č.1 K charakteristikám přiřaďte konkrétního básníka:  1) Levicově orientovaný, představitel proletářské poezie, zemřel však velmi mladý……………………..  2) Prošel řadou uměleckých směrů, ve 20.a 30.letech představitel avantgardy……………...  3) Básník osobitého stylu a výrazu, načas i zakázaný a nevydávaný ………………

4 Ot.č.2 K indiciím doplňte autora:  1) Rodný Žižkov…………  2) Propagandistická poezie…………….  3) Svatý Kopeček u Olomouce…………  4) Manifest surrealismu……………  5) Sociální balady………….  6) Nobelova cena za literaturu………

5 Ot.č.3 Co spojuje následující tituly (sbírky, básně)?  1) „Svatý Kopeček“, „Podivuhodný kouzelník“ -…………………  2) „Na vlnách TSF“, „Edison“ -………….  3) „Zhasněte světla“, „Matka naděje“ - ……….

6 Ot.č.4 Definujte báseň typu pásma, kdo z uvedených autorů tyto básně píše? Kde se setkáváme s pásmem ve světové literatuře poprvé (u kterého autora)?

7 Ot.č.5 Definujte sociální baladu a uveďte název 3 sociálních balad Jiřího Wolkera.

8 Ot.č.6 Zdůvodněte, proč část tvorby J.Wolkera řadíme k proletářské poezii. V které jeho sbírce jsou naplněny znaky proletářské poezie?

9 Ot.č.7 Vysvětlete pojem apostrofa a doplňte vaším konkrétním příkladem.

10 Ot.č.8 Sbírky V.Nezvala „Absolutní hrobař“ a „Žena v množném čísle“ naplňují znaky………(doplňte název uměleckého směru).

11 Ot.č.9 V.Nezval je i autorem dramatu na motivy knihy abbé Prévosta. Doplňte jeho název………….

12 Ot.č.10 Retrospektivní knihou Seifertova života je……………(doplňte název titulu).

13 Ot.č.11 V které polytematické básni V.Nezval vzdává básnickou i osobní úctu k životu?

14 Ot.č.12 Kterou sbírkou J.Seifert reagoval na osvobození naší republiky v r.1945?

15 Ot.č.13 Jmenujte dva tituly J.Seiferta, které věnoval mamince.

16 Ot.č.14 Poznejte autora, určete název básnické sbírky a stručně interpretujte: „Dnes je má těžká hodina. Chlapecké srdce mi zemřelo a sám je v rakvi vynáším a zemřelým trpě, trpím i tím, které se mi v prsou roditi počíná. Dnes je má těžká hodina…“

17 Ot.č.15 Jaroslav Seifert byl i velmi výraznou osobností významného uměleckého spolku 20.let. Kterého?

18 Správné řešení  1) Wolker, Nezval, Seifert  2) Seifert, Nezval, Wolker, Nezval, Wolker, Seifert  3) pásmo, poetismus, mnichovská zrada  4) polytematická báseň, Wolker, Nezval, Apollinaire  5) baladickým elementem jsou krajně nepříznivé sociální skutečnosti. „Balada o očích topičových“, „Balada o nenarozeném dítěti“, „U rentgenu“  6) proletářský kolektiv, dělník hlavními hrdiny, „Těžká hodina“

19 Správné řešení - pokračování  7) básnické oslovení neživé (nebo i nepřítomné) věci. „Milenčin dopise…“  8) surrealismus  9) „Manon Lescaut“  10) „Všecky krásy světa“  11) „Podivuhodný kouzelník“  12) „Přilba hlíny“  13) „Maminka“, „Maminčino zrcátko“  14) J.Wolker, „Těžká hodina“, přerod z chlapce v muže  15) Devětsil

20 Zdroje  Vlastní práce autora.


Stáhnout ppt "Wolker, Seifert, Nezval Srovnávací a vědomostní test."

Podobné prezentace


Reklamy Google