Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie."— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie ryb TEMA : Přírodopis 7. ročník ČÍSLO PROJEKKTU: 2674/21/7.1.4/2011

2 Anotace Prezentace slouží k tématu: Ekologie ryby Slide 3 – 5 – teorie – výukový rozhovor Slide 6 – opakování: vyber správnou možnost Slide 7 – ryby podle prostředí Slide 8 – najdi ve větě jméno ryby

3 Ekologie ryb Podle způsobu výživy: 1) dravé – štika, okoun, candát, sumec 2) nedravé – (hmyz, drobní korýši, rostlinná potrava) kapr, lín, plotice Podle prostředí vod: a) Slaná voda – tuňák, treska, sardinky b) Sladká voda – štika, kapr, cejn, candát, sumec,… c) Brakická voda – úhoř říční – tře se v Sargasovém moři - losos obecný (atlantský) – žije v moři, tře se v bystřinách

4 Rozmnožování ryb Oddělené pohlaví Samice – JIKERNAČKY – jikry (vajíčka) Samci – MLÍČÁCI – mlíčí (spermie) Vnější oplození – samice při tření vypouštějí jikry do vody, samci vypouštějí hustou bílou tekutinu – mlíčí. Z oplozených vajíček – PLŮDEK (potěr). Některé mají oplození vnitřní a jsou živorodé

5 Rybnikářství Od 15. století první rybníky – tzv. říční rybníkářství Rozvoj průmyslu a regulace břehů – klesá populace ryb Dnes: SPORTOVNÍ RYBOLOV – podléhá přísným zákonům a předpisům. 2, 8 miliónu kusů ryb o celkové hmotnosti 2, 9 miliónu kg. Tradice v ČR – chov kaprů – rybníky různých velikostí, kde do hlavního rybníka se dávají ve věku 3 let, kdy jsou z nich na podzim vyloveni. Poté se nechají v sádkách – zbavení bahnitého zápachu.

6 Vyber správnou možnost Ryby jsou – nejsou většinou odděleného pohlaví. Ryby žijí – nežijí v brakických vodách. Ryby jsou – nejsou vodní obratlovci. Jejich oplození je – není většinou vnější. Ryby jsou - nejsou dravé a jsou – nejsou nedravé. Ryby dýchají žábrami – plícemi. Tělesná teplota ryb je proměnlivá – neproměnlivá. Tukovou ploutvičky některé ryby mají – nemají. Kostru mají chrupavčitou – kostěnou.

7 Zařaď uvedené ryby do prostředí, ve kterém žijí Mřenka, lín, kapr, pstruh, sumec, střevle. Studené rychle tekoucí vody Teplé pomalu tekoucí vody

8 Ve skrývačce najdi název ryby Při dešti kabát je výhoda. Naše prodavačka prodala i svého manžela. Dali pantofle do výprodeje. Na louce rozkvetly upolíny a dokonce i vstavače. Mami, kup struhadlo na zelí.

9 Zdroj Rychnovský B., Odstrčil M., Popelková P., Kubešová S., 2008, Přírodopis STRUNATCI, NOVÁ ŠKOLA, 100 s. Čabrdová V., Hasch F., Sejpka J., Vaněčková I., 2003, Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, 2005, FRAUS, 128 s.


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie."

Podobné prezentace


Reklamy Google